Je
door Jeroen13 Oct 2, 2020 om 14:34
Winkels & webshops

Wat hoort er bij een complete schuur?

Onlangs heb ik via Gadero een complete kapschuur ge configureerde en aangeschaft. Tijdens de bouw bleek al snel dat de bevestigingsmaterialen voor de gekozen opties niet mee geleverd waren.
volgens Gadero heb ik de fundatie en de dakbedekking los mee besteld. Op die manier werkt hun website niet, de schuur wordt eerst samengesteld met de gekozen opties zoals dakbedekking, fundatie en eventuele regen goten en vervolgens in 1 keer in de winkelmand geplaatst.
Om de schuur compleet te laten zijn moeten mijne inziens de bouten om de schuur an de gekozen fundatie vast te zetten en de spijkers om de dakbedekking vast te zetten door Gadero geleverd worden. Helaas heeft Gadero niet thuis en kom ik er met hun klanten service niet uit

1347 2 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 2, 2020 om 14:43
16959 Antwoorden / 202 Vragen

Het enige dat u nu kunt doen is bij Gardero de orderbevestiging opvragen en iin ieder geval het bewijs dat u inclusief fundatie en dakbedekking heeft besteld.
Dat tenzij u dat bewijs nu al heeft resp. kunt tonen aan de hand van hetgeen u via de website heeft besteldwant dan is het een kwestie van Gadero in gebreke stellen wegens niet nakomen, zie https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ en voor nadere info: http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/

D
aarbij lijkt het mij ook dat u niet nakomen van de consumentenwetgeving kunt verwijten en dat dan op basis van de wetgeving als genoemd in het BW boek 7 art 17 t/m 25 waarvan nu info over de verplichtingen van de verkoper (in uw situatie dus het niet volledig volgens bestelling geleverd krijgen).regels voor verkoop aan consumenten  en u kunt ook nog indien u het aangekochte nog geen 14 dagen in huis heeft gebruik maken van het recht om kosteloss terug te zenden, zie: https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ergo een aantal mogelijkheden.

gerbera
door gerbera Oct 3, 2020 om 11:18
7459 Antwoorden / 14 Vragen

Zie niet in waarom een in gebreke stelling hier van toepassing is. Alles is geleverd dus ook dakbedekking en fundering. Het gaat om bevestigingsmateriaal wat standaard niet bij de extra bestelling geleverd wordt. Dat alles in een keer in de winkelmand gaat lijkt mij normaal, u besteld u online boodschapen bij de super toch ook niet steeds in een afzonderlijk mandje. Dus meteen met allerlei wetsartikelen en verwijzingen zwaaien lijkt mij hier overbodig en vaak verwarrend voor een TS

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Oct 2, 2020 om 14:54
7459 Antwoorden / 14 Vragen

Er hoeft ook geen materiaal bij te zitten, en is ook niet gebruikelijk, om het op de fundering vast te zetten.
Uiteindelijk zijn de fundering en dakbedekking afzonderlijke onderdelen welke niet in het vaste pakket zit. Daarnaast zijn er verschillende manieren om de schuur aan de fundering te bevestigen dus is de vraag wat zou er dan bij moeten zitten. Dat er geen spijkers voor de dakbedekking bij geleverd wordt is ook begrijpelijk want vaak worden houten dakpannen geschroefd en die zouden ze dan moeten uit tellen op de hoeveelheid pannen die er geleverd worden. Het bij de kapschuur geleverde bevestigingsmateriaal is alleen voor de montage van de kapschuur en zit standaard in het pakket.
Dus voordat u met allelei wetsartikelen gaat zwaaien, bij de extra bestelde artikelen staat nergens dat dit inclusief bevestigingsmateriaal is.
Als voorbeeld, als u mastiek dakbedekking kiest wordt er ook geen brander bij geleverd om deze te plakken.

Dit staat er bij de specificatie; De kapschuur wordt in een pakket geleverd met bevestigingsmaterialen en tekeningen.