Wat hoort er bij een complete schuur?
Onlangs heb ik via Gadero een complete kapschuur ge configureerde en aangeschaft. Tijdens de bouw bleek al snel dat de bevestigingsmaterialen voor de gekozen opties niet mee geleverd waren.
volgens Gadero heb ik de fundatie en de dakbedekking los mee besteld. Op die manier werkt hun website niet, de schuur wordt eerst samengesteld met de gekozen opties zoals dakbedekking, fundatie en eventuele regen goten en vervolgens in 1 keer in de winkelmand geplaatst.
Om de schuur compleet te laten zijn moeten mijne inziens de bouten om de schuur an de gekozen fundatie vast te zetten en de spijkers om de dakbedekking vast te zetten door Gadero geleverd worden. Helaas heeft Gadero niet thuis en kom ik er met hun klanten service niet uit
Het enige dat u nu kunt doen is bij Gardero de orderbevestiging opvragen en iin ieder geval het bewijs dat u inclusief fundatie en dakbedekking heeft besteld.
Dat tenzij u dat bewijs nu al heeft resp. kunt tonen aan de hand van hetgeen u via de website heeft besteldwant dan is het een kwestie van Gadero in gebreke stellen wegens niet nakomen, zie https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ en voor nadere info: http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/
Daarbij lijkt het mij ook dat u niet nakomen van de consumentenwetgeving kunt verwijten en dat dan op basis van de wetgeving als genoemd in het BW boek 7 art 17 t/m 25 waarvan nu info over de verplichtingen van de verkoper (in uw situatie dus het niet volledig volgens bestelling geleverd krijgen).regels voor verkoop aan consumenten en u kunt ook nog indien u het aangekochte nog geen 14 dagen in huis heeft gebruik maken van het recht om kosteloss terug te zenden, zie: https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu ergo een aantal mogelijkheden.
Zie niet in waarom een in gebreke stelling hier van toepassing is. Alles is geleverd dus ook dakbedekking en fundering. Het gaat om bevestigingsmateriaal wat standaard niet bij de extra bestelling geleverd wordt. Dat alles in een keer in de winkelmand gaat lijkt mij normaal, u besteld u online boodschapen bij de super toch ook niet steeds in een afzonderlijk mandje. Dus meteen met allerlei wetsartikelen en verwijzingen zwaaien lijkt mij hier overbodig en vaak verwarrend voor een TS
Topantwoord
Er hoeft ook geen materiaal bij te zitten, en is ook niet gebruikelijk, om het op de fundering vast te zetten.
Uiteindelijk zijn de fundering en dakbedekking afzonderlijke onderdelen welke niet in het vaste pakket zit. Daarnaast zijn er verschillende manieren om de schuur aan de fundering te bevestigen dus is de vraag wat zou er dan bij moeten zitten. Dat er geen spijkers voor de dakbedekking bij geleverd wordt is ook begrijpelijk want vaak worden houten dakpannen geschroefd en die zouden ze dan moeten uit tellen op de hoeveelheid pannen die er geleverd worden. Het bij de kapschuur geleverde bevestigingsmateriaal is alleen voor de montage van de kapschuur en zit standaard in het pakket.
Dus voordat u met allelei wetsartikelen gaat zwaaien, bij de extra bestelde artikelen staat nergens dat dit inclusief bevestigingsmateriaal is.
Als voorbeeld, als u mastiek dakbedekking kiest wordt er ook geen brander bij geleverd om deze te plakken.
Dit staat er bij de specificatie; De kapschuur wordt in een pakket geleverd met bevestigingsmaterialen en tekeningen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer