Karim020
door Karim020 Dec 28, 2020 om 10:00
Winkels & webshops
Wat kan ik doen na opgelicht te zijn door superwinkel met nep parfum?

Ik heb tom ford ford - black orchid besteld bij superwinkel. Netjes het pakketje gekregen van ze na het opspuiten van de parfum was deze binnen 2 uur helemaal weg. Ik heb contact opgenomen met ze, en ze beweerde dat het goed was. Ik ben hierdoor naar douglas gegaan, en 2 lege flacons meegenomen en een nieuwe tom ford black orchid gekocht. Ik heb ze allebei in de lege flacons gesprayt, en wat blijkt.

De kleur van de tom ford die ik bij superwinkel heb gekocht is helemaal doorzichtig en van douglas is oranje en die geur is veel sterker en blijft gewoon hangen zoals elk normale parfum doet. Ik had alles teruggestuurd en ze zouden het testen, en wat blijkt ze zeggen gewoon doodleuk ohij is goed we merken geen verschil het kan aan je huid liggen of nieuwe ingrediënten van de parfum, terwijl die van douglas heeft een totaal ander kleur en die parfum ruikt gewoon goed en super sterk. Ik heb ook meerdere klachten van superwinkel onderzocht en ze zeggen bij de parfum allemaal hetzelfde dat niet blijft hangen. Hier moet echt een onderzoek naar komen want dit is heel slecht dat zo’n bedrijf zijn klanten niet serieus neemt en grote merken een slechte naam geven.

Ik merk ook dat ze steeds negatieve opmerkingen verwijderen van mensen, of gelijk onder een negatieve weer een positieve opmerking komt die zogenaamd helemaal blij is met hun product.  Wat zijn de opties wat ik kan doen, er zijn vele mensen die met dit probleem zitten. Ik zal de foto bijvoegen met de 2 zelfse parfums 1 van superwinkel is wit doorschijnend, en de ander van douglas heeft een honingkleur, en dit is dezelfde parfum!

Hartelijke groet,

35659 22 Rapporteer

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Dec 28, 2020 om 10:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Superwinkel? Bij een webshop met zo'n naam moet je al heel erg opletten...

Wat is het webadres van die 'superwinkel'?

Edit 10:07. Zie dat het gewoon superwinkel.nl is.

Karim020
door Karim020 Dec 28, 2020 om 10:24
5 Antwoorden / 1 Vragen

helaas wel, ze zijn wel aangesloten bij thuiswinkel.org. Dat is toch een heel kwalijke zaak, ik heb hun ook gemaild en met alle bewijzen dat hoe het kan zijn dat als een webshop nepproducten verkoopt aan hun naam verbonden zit. Hun zeggen geen standpunt te willen inemen. Ik vind dat allemaal heel vreemd. Als je kijkt op ervaringen.nl zie je mensen die ook met dezelfde klachten zitten, omdat ze daar geen reacties kunnen verwijderen.

diumenge
door diumenge Dec 28, 2020 om 10:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik zag het ja. Mijn eerste reactie op een webshop die superwinkel heet is wantrouwen, maar de webshop ziet er verder prima uit en inderdaad thuiswinkel waarborg. Wellicht kan je de fles laten onderzoeken door Tom Ford zelf? Of Google even op 'fake tom ford black orchid', dan kom je o.a. dit soort filmpjes tegen: www.youtube.com/watch?v=Lik9ve0z7iI

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 28, 2020 om 10:20
16867 Antwoorden / 202 Vragen

En dan maar ook hier weer: Ik kan  hier als vrijwillige vraagbeantwoorder niets anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er als is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

Als u werkelijk van mening bent dat u bent opgelicht, doe dan aangifte bij de politie (u komt dan wel op een stapel denk ik), doe melding bij de ACM
www.consuwijzer.nl  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling is hierbij van groot belang.

Zie verder o.a.
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshophttps://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen en https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet anders zullen zijn.

Karim020
door Karim020 Dec 28, 2020 om 10:27
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ze zijn aangesloten bij thuiswinkel.org, alleen die willen geen standpunt inemen zelfs niet nadat ik bewijzen heb gestuurd of heb voorgesteld voor een onafhankelijk onderzoek naar deze zaak. Ik heb daarna nog een keer gemaild, en ze zouden kijken wat ze nog konden doen, maar hierna zal ik de geschillen comissie inschakelen idd. Bedankt

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 28, 2020 om 10:41
16867 Antwoorden / 202 Vragen

En doe ook de melding bij de ACM! www.consuwijzer.nl  en mogelijk is het zelfs een goed idee om een melding te doen bij Klachtenkompas.nl is een initiatief van de Consumentenbond. Op dit online klachtenplatform kun je gratis een klacht indienen. Doel is dat je samen met het betreffende bedrijf of instantie tot een oplossing komt.

Karim020
door Karim020 Dec 28, 2020 om 10:49
5 Antwoorden / 1 Vragen

Vriendelijk bedankt, ik ga ermee aan de slag.

mvg

rj
door rjw - Dec 28, 2020 om 10:33
3268 Antwoorden / 5 Vragen

I.t.t. veel vage websites zit het bedrijf in een bedrijfspand, heeft het een KvK-nummer en een fysiek adres, een normaal geografisch telefoonnummer, ook allemaal netjes vermeld op de website. Het KvK nummer staat op naam van Superwinkel B.V. dus ook dat is in orde. Ze zijn ook aangesloten bij Thuiswinkel waarborg. Daarnaast zijn de prijzen ook niet extreem anders dan normaal.

Ik zie wel dat er twee soorten Black Orchid zijn: een zwarte fles (eau de parfum) en een goudkleurige fles (parfum). De laatste is aanzienlijk duurder. Ik zie ook dat Superwinkel de eau de parfum versie aanbiedt voor een op zich redelijke normale prijs (iets goedkoper dan bij douglas). Is dat niet de oorzaak van de verwarring?

Karim020
door Karim020 Dec 28, 2020 om 10:42
5 Antwoorden / 1 Vragen

ze zijn idd aangesloten bij thuiswinkel.org, en het lijkt ook allemaal goed geregeld. Ik koop tom ford black orchid al jaren, en ik heb eu de parfum zwarte fles, en dat is ook de parfum die ik heb gekregen. Ik ben hiermee naar de douglas gegaan, en zij beweerde zelfs dat dit geen echte black orchid parfum was. Superwinkel heeft ook in mail toegegeven dat ze niet direct inkopen bij tom ford, wat ik zelf ook raar vind want hoe kan je de echtheid van een product garanderen als je deze koopt bij een tussenpersoon. Als hun de prijzen zo scherp aanbieden, dan moeten hun deze topmerken nog goedkoper krijgen. Terwijl de douglas en xlparis wel direct inkopen bij tom ford, ik heb ze daar zelf ook over gesproken. Als je ziet op ervaring.nl kan je meerdere mensen met zien met dezelfde klachten.

marita5
door marita5 - Dec 28, 2020 om 11:37
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Karim020 ,

Lees deze tips eens ,

https://www.grandlife.nl/namaak-parfum-herkennen/

jo
door josnoordanus - Dec 28, 2020 om 11:55
17 Antwoorden / 5 Vragen

En nog even ten overvloede: in tegenstelling tot wat de naam zou doen vermoeden, is Superwinkel.nl een gewone nette zaak met goede prijzen en service. Daar heb ik dus ervaring mee.

Karim020
door Karim020 Dec 28, 2020 om 12:04
5 Antwoorden / 1 Vragen

https://www.ervaringen.nl/superwinkel.nl

https://nederlandreview.nl/online-shoppen/superwinkel-ervaringen-beoordelingen-reviews

grappig dat u daar zo zeker van bent, heel veel mensen denken hier anders over. En toevallig hebben al deze mensen dezelfde klachten.

sw
door swat1500 - Dec 28, 2020 om 11:59
3791 Antwoorden / 0 Vragen

Als u meent dat u nepparfum in een valse verpakking is verkocht neem dan contact op met de echte fabrikant. Die kan laten controleren of het product dat u heeft gekregen het echte is of niet. Als er nep geleverd is heeft de fabrikant ook de middelen om de aanbieder aan te pakken.

Van belang is ook of het product in de originele, of bij een nepgeur daarop gelijkende verpakking aan u is verzonden. Uw foto toont twee Douglas flesjes daar gaat u niets mee bewijzen.

Terecht wordt ook gewezen op het verschil tussen parfum en eau de toillette en huidtypen.

Karim020
door Karim020 Dec 28, 2020 om 12:10
5 Antwoorden / 1 Vragen

Daar kan ik heel veel mee bewijzen zelf, ik heb een filmpje gemaakt dat ik het parfum flesje van superwinkel in 1 van de lege flesje spuit en van douglas en deze 2 verschillende kleuren kwamen eruit. Superwinkel heeft ook toegegeven dat ze niet direct van tom ford inkopen maar van een tussenpartij. Daarintegen koopt douglas wel direct in van tom ford. En het grappige is ook je ziet nooit klachen over nep parfum bij douglas, bij superwinkel regent het klachten dat ze nep parfum verkopen.

Donuts
door Donuts - Dec 28, 2020 om 12:03
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Het lijkt er op dat je een slechte imitatie van Black Orchid hebt gekregen. Ik zou deze kwestie, incl. de foto, melden bij  https://www.tomford.com/

Karim020
door Karim020 Dec 28, 2020 om 12:07
5 Antwoorden / 1 Vragen

Jaa dat is 100% zeker, ik heb ze al een mail gestuurd alleen nog geen antwoord van ze. Ben erachter gekomen dat heel veel mensen dezelfde klachten hebben over superwinkel.nl

Karim020
door Karim020 - Dec 28, 2020 om 12:13
5 Antwoorden / 1 Vragen

Hier meerdere klachten

Karim020
door Karim020 - Dec 28, 2020 om 12:14
5 Antwoorden / 1 Vragen

Nog meer klachten

Karim020
door Karim020 - Dec 28, 2020 om 12:14
5 Antwoorden / 1 Vragen
Karim020
door Karim020 - Dec 28, 2020 om 12:16
5 Antwoorden / 1 Vragen
Karim020
door Karim020 - Dec 28, 2020 om 12:18
5 Antwoorden / 1 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 28, 2020 om 12:47
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Ik zie dat u m.i. meer dan voldoende materiaal heeft verzameld om mee te zenden met de klachtmeldingen. Succes!

go
door goofert - Dec 28, 2020 om 13:10
16 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb even gekeken op de site van superwinkel.nl. Het maakt een goede indruk, met vermelding van adres, telefoonnummer, e-mail adres en KVK nummer.

Ze staan ook netjes met dit nummer bij de KVK geregistreerd. Op de onafhankelijke beoordelingsite van trustpilot geeft 86 % superwinkel een 5 sterren beoordeling. Een bedrijf, gebaseerd op oplichting zal nooit zo hoog scoren. Misschien is er hier sprake van een productiefout. De parfum waarvan u denkt dat
die niet origineel is, zou voor analyse naar de fabrikant teruggestuurd moeten worden. Er wordt ook enorm gefraudeerd met dure horloges, parfums en merkkleding. Ik verwacht dat de fabrikant geinteresseerd is in uw ervaring.

Karim020
door Karim020 Dec 28, 2020 om 13:17
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik dacht precies hetzelfde als u, hoe kunnen ze zo hoog scoren ? Tegenwoordig heb je net als op instagram bots. Dat betekend dat je bots kan kopen voor goede reviews en likes. Dat is tegenwoordig niet zo lastig. Als u kijkt naar de slechte reviews hebben ze allemaa l bijna dezelfde klachten, nep parfum! Als ik alleen het was had ik gezegd prima productie fout misschien, maar het is niet alleen hier het zijn op verschillende platforms dat mensen nep parfum krijgen. Alleen je hebt sommige mensen die er wat mee doen, en sommige die het laten gaan en gewoon 1 keer verlies incasseren. Ik doe dat niet, want k vind dat zo'n bedrijf niet door kan gaan met mensen oplichten

https://www.kiyoh.com/reviews/1042975/superwinkel_nl?filterRating=0&filterLocale=&filterDateScoreOrder=SCORE_ASC&pageNumber=0

panter22
door panter22 - Dec 28, 2020 om 15:39
6599 Antwoorden / Vragen

Voortaan gewoon bij de Douglas kopen als je de hele dag een super sterke geur om je heen wilt hebben.
Superwinkel koopt dus restpartijen op. Je weet niet hoe oud deze fles is. Maar is het stukken goedkoper dan bij de Douglas. Daar is de kwaliteit kennelijk ook naar.

ma
door marleenvanh - Dec 28, 2020 om 15:47
452 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u dezelfde prijs betaald als bij Douglas of was het zoveel goedkoper dat het te mooi om waar te zijn leek (en dat dus ook was...)? In het eerste geval (prijs even hoog) bent u inderdaad 'geflest', in het tweede geval ook maar had u het kunnen weten!  Wellicht kunt u melding doen van merkvervalsing. Uw geld bent u waarschijnlijk gewoon kwijt, want voor politie en justitie heeft u geen prioriteit. Sorry, volgende keer bij een betwouwbare (web)shop kopen.

re
door red1 - Dec 28, 2020 om 15:50
329 Antwoorden / 1 Vragen

[edit bijdrage verwijderd - redactie]

tenormin
door tenormin - Dec 28, 2020 om 16:24
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Zo veel goedkoper zijn ze niet, dus wat iemand schrijft, (Marleenvanh)heeft kennelijk de site niet bekeken. Ik kon gemakkelijk vergelijken: de Chanel eau de Parfum 200cl is daar €201,00 (of zo) bij Douglas een tientje duurder. Dus ik denk dat, wat Panter22 schrijft wel eens gelijk zou kunnen hebben. "Over tijd" fles parfum, zogezegd. Parfum moet je altijd donker bewaren, dus in de originele verpakking, is wel wat jammer want zo'n flacon staat natuurlijk heel leuk op je toilettafel, maar eenmaal aangebroken, zonder verpakking gaan geuren snel van achteruit.

Je hebt dus waarschijnlijk een oude geur toegezonden gekregen.

mo
door mof - Dec 28, 2020 om 17:07
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U kint dit melden bij politie, douane oid. Nepmiddelen zijn strafbaar.

tenormin
door tenormin Dec 29, 2020 om 01:36
16836 Antwoorden / 108 Vragen

*

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Dec 28, 2020 om 18:01
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Vele winkels hebben  een Show model staan,  die word oud en beperkt houdbaar door UV licht....

Je kocht een doosje en deze oude terug in doosje doen na 1 jaar......
Dan heb je  teveel betaald voor  over datum product waar helaas geen productie datum op stond....

Vele webshops kopen  zo in en dan  kreeg je de show modellen  die  strerk verouderd zijn en waardeloos....
Ook bij verzegelde doosjes worden die vaak erg handig geopend en kun je  die later onzichtbaar weer  verkopen.

De inkopers van deze webshop hebben dus loterij welke ze deze keer kregen.

1paul
door 1paul - Dec 29, 2020 om 09:12
3156 Antwoorden / 0 Vragen

als je online besteld hebt kun je het gewoon terug sturen en je geld terug ontvangen....

panter22
door panter22 Dec 29, 2020 om 09:38
6599 Antwoorden / Vragen

Nadat je het gebruikt hebt?

1paul
door 1paul Dec 29, 2020 om 15:06
3156 Antwoorden / 0 Vragen

je mag het uitproberen, net als in een stenen winkel....

webwinkel kan gewoon een sample meesturen ent als dat in een stenen winkel veelal het geval is en dan kun je deze uitproberen, nu ze er voor kiezen dat niet te doen heb je maar 1 mogelijkheid om de parfum uit te proberen....

WKOA geeft je dan het recht om artikel uit te proberen en als het niet bevalt terug te sturen op enkel artikelen na maar parfum valt daar niet onder....

Nancy1968
door Nancy1968 - Dec 29, 2020 om 10:14
1 Antwoorden / Vragen

Dank je wel voor de info van het filmpje.
Ik twijfel nl ook wel eens over de echtheid.
Bestel ook wel regelmatig.
De laatste x reminisance rem
Deze lijkt ok te zijn.
Vergeleken met het flesje van douglas.
En de geur was ook gelijk.
Maar heb ook wel erns iets uit het buitenland gekregen.
Dat was echt nep.
Masr omdat de webshop ern keurmerk herft kan je er weinig tegen doen.
Misdchien moet Kassa erns de proef op de som nemen.