Wat te doen tegen post nl
Al meerdere keren klachten ingediend:
- pakket die niet tot de deur geleverd wordt ( appartement).
- bedreiging van een bezorger.
- pakket gemist terwijl ik thuis ben.
Etc..
Ik wordt er moe van en je betaald nog voor hun service ook. Als consument kan je alleen eenmklacht indienen via de klantenservice. Hun krijgen het over hun heen maar iemand van hogere hand spreken ho maar.. een oplossing? Nee...
Zou graag willen weten wat wij hier zelf aan kunnen doen..
U moet eventueel klagen bij de leverancier.
Laat het bij een ophaalpunt bezorgen, dan hebt u geen probleem.
Dat is nog eens een idee..
Kopen in winkels ipv internet.
Als dat een optie was had ik dat gedaan ;)
Kanniet woont naast wilniet.
Kort door de bocht @mahadma. Je glazen bol kennelijk ziet kennelijk iets wat de TS niet (meer) kan.
Precies, en deze winkel heeft daarbuiten ook geen fysieke winkel.
Je moet ook geen bezorgers bedreigen...
Smart, maar was naar ons toe ;)
@Kim W: Maar dat staat er niet.
Er staat vermeld waarom ik klachten in heb gediend.. dus voor die opties en het bedreigen van een bezorger. In mijn ogen logisch, maar zal het in het vervolg duidelijker omschrijven ;)
Als er had gestaan "bedreiging door een bezorger" had Diumenge niet gereageerd.
Bezorgen gebeurd tot de eerste deur. Wonen in een appartement heeft zijn voordelen, maar soms ook niet.
Iemand bedreigen mag niet, maar nergens uit het verhaal blijkt wat er gebeurd is.
Niet thuis kan te maken hebben met de bezorger. Niet alle personen waar ze komen afleveren zijn altijd even leuk. Als de grens dus bereikt is kan je dat soort akties verwachten.
Neodutchio +10
Dat is ook al een aanname.
Buiten het feit of het al een voorval is geweest of niet behoort een bezorger zijn werk te doen. Ik kan op mijn werk ook niet zeggen, goh ik lever geen zorg want..
Daarbuiten ging het om een ingehuurde kracht van post nl en stonden wij wel degelijk in ons recht in dat geval. ;)
woon ook in een appartement maar de bezorging is tot ONZE voordeur....
Geachte heer, mevrouw
Hartelijk bedankt voor uw bericht. U heeft een vraag over onze regels omtrent het bezorgen aan de deur in een flat. Ik kan me voorstellen dat u heel erg teleurgesteld bent dat de medewerker niet bij u aan de deur is gekomen om uw pakket aan te bieden. Mijn excuses hiervoor. Graag wil ik dit toelichten.
De pakketbezorger dient altijd verplicht pakketten aan te bieden aan de voordeur, ook in flats en galerijwoningen. Alleen wanneer er in een flat geen lift is maar wel een intercom, dan mag de bezorger u verzoeken om naar beneden te komen. Als u vervolgens via de intercom aangeeft dat u wilt dat de bezorger naar boven komt dan dient de bezorger dit te doen.
Maar als u alleen de deur open doet en vervolgens niet via de intercom aangeeft dat u verwacht dat de medewerker naar boven komt als u eerder wel naar beneden bent gegaan heeft dit wellicht verwarring bij de bezorger veroorzaakt. Kunt u aangeven hoe dit precies is gegaan? Heeft de bezorger ook een briefje bij u in de brievenbus achtergelaten? Mocht u wel degelijk hebben verzocht aan de bezorger om naar boven te komen, dan wil ik hier graag een melding van maken. Zou u hiervoor de barcode van dit pakket aan mij door willen geven?
Ik zie uw reactie graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Annet
PostNL Klantenservice
Als het pakket niet tot je voordeur wordt afgeleverd, belt de pakjesbezorger wel beneden aan?
Laat het pakket, als het niet te zwaar is, in de portiek zetten en haal het pakket zelf op.
Blijven klagen als je ontevreden bent. Als er een hoop klachten zijn, zal er vanzelf wat veranderen.
En natuurlijk krijg je niet een hoofd van de afdeling te spreken. Voor klachten moet je bij de klantenservice zijn. Dat is hun werk.
Laten bezorgen bij een servicepunt. Zie deze info: https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/pakket-bezorgen-bij-voordeur-flat-ipv-centrale-hal-verplicht en deze https://www.startpagina.nl/v/vervoer/post-pakketten/vraag/117103/pakketbezorger-bezorgen-hoodingang-appartementencomplex-voordeur/ en ook deze: https://www.postnl.nl/campagnes/pakketpunten/ dat dus geldt voor postpakketten en dan geen 'sores'voor u geeft.
Je koopt bij de verkoper inclusief de service het aan de deur geleverd te krijgen of niet. Je krijgt waarvoor je betaalt of je krijgt dat niet. Als je niet krijgt waarvoor je betaalt moet je naar je leverancier. Als je leverancier niet kan leveren wat je verwacht moet je niet kopen en is het een gevalletje waar niet is verliest de keizer z'n recht.
Rapporteren bij Post.nl heeft veel effect en komen er veel klachten over 1 bezorger van meerdere klanten volgen er maatregelen.
Heb zelf ook terechte meldingen gedaan en is prima opgelost.......succes
Laat ik het nou toevallig gisteren nog meegemaakt hebben in het appartementen complex waar ik woon . heel toevallig deed ik de toegangsdeur van de Flat open en zag dat een bezorger van PostNL doodleuk een pakket gewoon bij de ingang van de flat op de grond doet . Hij wilde snel weer weg maar ik had hem in z'n kladden . Ik zag namelijk dat dat pakketje bestemd was voor mijn buurman , en ik wist dat hij thuis was , althans zijn vrouw . Ik vroeg die bezorger of hij bij die bueren aangebeld heeft . Die bezorger zei niets !! Ik zei toen tegen hem dat hij dat moest doen . Hij begreep mij zogenaamd niet . kan ook niet anders , die man sprak nouwelijks Nederlands , laat staan dat hij het begreep ! Maar toen ik zei dat ik een foto van hem en zijn bezorgbus ga nemen , toen begreep die [edit] het wel ! Ik ben toen met hem naar boven gegaan en heb hem bij mijn burenb laten aanbellen met dat pakketje ! Ik ben toen weer terug gegaan met de lift naar beneden met hem , en heb evengoed zijn Bus op de foto genomen met kenteken ! Ik heb gezegt dat ik een klacht ga indienen bij PostNL met de foto en kenteken . Waarom ik zo drastisch te werk ben gegaan ?? Omdat er behoorlijk wat pakketjes gejat word door type's waar het niet voor bestemd is . Het is al voorgekomen dat het een wellis / Nietis spelletje is geworden door 1 van mijn buren en het bedrijf , die zei dat mijn buurman het pakket wel heeft ontvangen . Natuurlijk heeft dat bedrijf aan het kortste eind getrokken want er is niet getekend voor ontvangst .
[edit redactie: houd het beleefd, inhoudelijk, gebruik GEEN kapitalen]
Dus nu gaan er klachten komen van andere mensen die aan het wachten zijn op het pakje dat niet komt omdst de bezorger geen tijd meer heeft. Bezorging is altijd tot de eerste deur in een gebouw. Dus niet achter een gesloten deur via liften en trappen tot elke voordeur.
Dat pakjes gestolen worden is niet uw verantwoordelijkheid. Als iemand in een flat iets thuis bezorgd wil hebben zal deze het zelf beneden moeten ophalen. Of laat het bezorgen op een centraal punt of laat een pakkettenbus neerzetten waar de pakjes in gelegd kunnen worden door de bezorgdiensten.
Om eerlijk te zijn vind ik uw gedrag niet netjes. En al helemaal niet door foto's te nemen en klacht in te dienen terwijl u helemaal geen partij bent. Het nadeel van wonen in een flat en online bestellen moet niet neergelegd worden bij de bezorgers.
Dit is een klacht van een aantal jaar terug. maar ik verwacht niet dat PostNL dit beleid gewijzigd heeft en dat de pakketbezorger opeens de pakketten maar bij de portiekdeur kan achterlaten en maakt dat hij wegkomt.
In tegenstelling tot Neodutchio vind ik je een oplettende buur. Ik zou blij zijn met zo'n buurman.
I
De pakketbezorger dient altijd verplicht pakketten aan te bieden aan de voordeur, ook in flats en galerijwoningen. Alleen wanneer er in een flat geen lift is maar wel een intercom, dan mag de bezorger u verzoeken om naar beneden te komen. Als u vervolgens via de intercom aangeeft dat u wilt dat de bezorger naar boven komt dan dient de bezorger dit te doen.
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/postnl/klachten/moet-een-postbezorger-pakket-boven-brengen%3F/details?complaintId=562d0e1a-9b8d-49d6-abb4-416704d81eda
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Vattenfall
vattenfall heeft een fout in de afrekening van mei 2023 gemaakt. ze hebben de meterstanden omgedraaid en daardoor te veel terug betaald.
nu schrijven ze het verschil van 620 euro gewoon per 31 mei 2024 van mijn rekening af.mag dat?
Lees meer
Hoe krijg ik mijn hortensia weer tot leven?
Op mijn verjaardag kreeg ik een mooie hortensia voor op mijn balkon. Ik heb hem meteen in een grotere pot gezet, maar dat had ik beter niet moeten doen, want ik had er even niet bij nagedacht dat je moet wachten tot het najaar als de bloemen helemaal uitgebloeid zijn. Nu lijkt de plant dood te gaan. Lees meer
Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer