Ki
door Kim w Jun 3, 2021 om 13:19
Winkels & webshops

Wat te doen tegen post nl

Al meerdere keren klachten ingediend:

- pakket die niet tot de deur geleverd wordt ( appartement).
- bedreiging van een bezorger.
- pakket gemist terwijl ik thuis ben.

Etc..

Ik wordt er moe van en je betaald nog voor hun service ook. Als consument kan je alleen eenmklacht indienen via de klantenservice. Hun krijgen het over hun heen maar iemand van hogere hand spreken ho maar.. een oplossing? Nee...

Zou graag willen weten wat wij hier zelf aan kunnen doen..

5053 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 3, 2021 om 13:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U moet eventueel klagen bij de leverancier.

Laat het bij een ophaalpunt bezorgen, dan hebt u geen probleem.

Ki
door Kim w Jun 3, 2021 om 13:32
Antwoorden / 1 Vragen

Dat is nog eens een idee..

mahadma
door mahadma - Jun 3, 2021 om 13:27
11562 Antwoorden / 51 Vragen

Kopen in winkels ipv internet.

Ki
door Kim w Jun 3, 2021 om 13:32
Antwoorden / 1 Vragen

Als dat een optie was had ik dat gedaan ;)

mahadma
door mahadma Jun 3, 2021 om 14:07
11562 Antwoorden / 51 Vragen

Kanniet woont naast wilniet.

tenormin
door tenormin Jun 3, 2021 om 18:55
16845 Antwoorden / 108 Vragen

Kort door de bocht @mahadma. Je glazen bol kennelijk ziet kennelijk iets wat de TS niet (meer) kan.

Ki
door Kim w Jun 3, 2021 om 22:03
Antwoorden / 1 Vragen

Precies, en deze winkel heeft daarbuiten ook geen fysieke winkel.

diumenge
door diumenge - Jun 3, 2021 om 13:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je moet ook geen bezorgers bedreigen...

Ki
door Kim w Jun 3, 2021 om 13:38
Antwoorden / 1 Vragen

Smart, maar was naar ons toe ;)

rj
door rjw Jun 3, 2021 om 20:20
3277 Antwoorden / 5 Vragen

@Kim W: Maar dat staat er niet.

Ki
door Kim w Jun 3, 2021 om 22:04
Antwoorden / 1 Vragen

Er staat vermeld waarom ik klachten in heb gediend.. dus voor die opties en het bedreigen van een bezorger. In mijn ogen logisch, maar zal het in het vervolg duidelijker omschrijven ;)

sira
door sira Jun 4, 2021 om 11:51
2358 Antwoorden / 24 Vragen

Als er had gestaan "bedreiging door een bezorger" had Diumenge niet gereageerd.

ne
door neodutchio - Jun 3, 2021 om 13:39
5164 Antwoorden / 12 Vragen

Bezorgen gebeurd tot de eerste deur. Wonen in een appartement heeft zijn voordelen, maar soms ook niet.
Iemand bedreigen mag niet, maar nergens uit het verhaal blijkt wat er gebeurd is.
Niet thuis kan te maken hebben met de bezorger. Niet alle personen waar ze komen afleveren zijn altijd even leuk. Als de grens dus bereikt is kan je dat soort akties verwachten.

mahadma
door mahadma Jun 3, 2021 om 14:54
11562 Antwoorden / 51 Vragen

Neodutchio +10

Ki
door Kim w Jun 3, 2021 om 22:06
Antwoorden / 1 Vragen

Dat is ook al een aanname.

Buiten het feit of het al een voorval is geweest of niet behoort een bezorger zijn werk te doen. Ik kan op mijn werk ook niet zeggen, goh ik lever geen zorg want..

Daarbuiten ging het om een ingehuurde kracht van post nl en stonden wij wel degelijk in ons recht in dat geval. ;)

1paul
door 1paul Jun 5, 2021 om 09:40
3169 Antwoorden / 0 Vragen

woon ook in een appartement maar de bezorging is tot ONZE voordeur....

Geachte heer, mevrouw

Hartelijk bedankt voor uw bericht. U heeft een vraag over onze regels omtrent het bezorgen aan de deur in een flat. Ik kan me voorstellen dat u heel erg teleurgesteld bent dat de medewerker niet bij u aan de deur is gekomen om uw pakket aan te bieden. Mijn excuses hiervoor. Graag wil ik dit toelichten.

De pakketbezorger dient altijd verplicht pakketten aan te bieden aan de voordeur, ook in flats en galerijwoningen. Alleen wanneer er in een flat geen lift is maar wel een intercom, dan mag de bezorger u verzoeken om naar beneden te komen. Als u vervolgens via de intercom aangeeft dat u wilt dat de bezorger naar boven komt dan dient de bezorger dit te doen.

Maar als u alleen de deur open doet en vervolgens niet via de intercom aangeeft dat u verwacht dat de medewerker naar boven komt als u eerder wel naar beneden bent gegaan heeft dit wellicht verwarring bij de bezorger veroorzaakt. Kunt u aangeven hoe dit precies is gegaan? Heeft de bezorger ook een briefje bij u in de brievenbus achtergelaten? Mocht u wel degelijk hebben verzocht aan de bezorger om naar boven te komen, dan wil ik hier graag een melding van maken. Zou u hiervoor de barcode van dit pakket aan mij door willen geven?

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Annet
PostNL Klantenservice

panter22
door panter22 - Jun 3, 2021 om 15:13
6599 Antwoorden / Vragen

Als het pakket niet tot je voordeur wordt afgeleverd, belt de pakjesbezorger wel beneden aan?
Laat het pakket, als het niet te zwaar is, in de portiek zetten en haal het pakket zelf op.
Blijven klagen als je ontevreden bent. Als er een hoop klachten zijn, zal er vanzelf wat veranderen.
En natuurlijk krijg je niet een hoofd van de afdeling te spreken. Voor klachten moet je bij de klantenservice zijn. Dat is hun werk.

rj
door rjw - Jun 3, 2021 om 20:22
3277 Antwoorden / 5 Vragen

Je betaalt als ontvanger niet aan PostNL voor de service.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jun 4, 2021 om 11:45
2088 Antwoorden / Vragen

Je koopt bij de verkoper inclusief de service het aan de deur geleverd te krijgen of niet. Je krijgt waarvoor je betaalt of je krijgt dat niet. Als je niet krijgt waarvoor je betaalt moet je naar je leverancier. Als je leverancier niet kan leveren wat je verwacht moet je niet kopen en is het een gevalletje waar niet is verliest de keizer z'n recht.

li
door liadegroof - Jun 4, 2021 om 12:34
11 Antwoorden / 0 Vragen

Rapporteren bij Post.nl heeft veel effect en komen er veel klachten over 1 bezorger van meerdere klanten volgen er maatregelen.
Heb zelf ook terechte meldingen gedaan en is prima opgelost.......succes

Dave lubeck
door Dave lubeck - Jun 4, 2021 om 15:40
88 Antwoorden / 2 Vragen

Laat ik het nou toevallig gisteren nog meegemaakt hebben in het appartementen complex waar ik woon . heel toevallig deed ik de toegangsdeur van de Flat open en zag dat een bezorger van PostNL doodleuk een pakket gewoon bij de ingang van de flat op de grond doet . Hij wilde snel weer weg maar ik had hem in z'n kladden . Ik zag namelijk dat dat pakketje bestemd was voor mijn buurman , en ik wist dat hij thuis was , althans zijn vrouw . Ik vroeg die bezorger of hij bij die bueren aangebeld heeft . Die bezorger zei niets !! Ik zei toen tegen hem dat hij dat moest doen . Hij begreep mij zogenaamd niet . kan ook niet anders , die man sprak nouwelijks Nederlands , laat staan dat hij het begreep ! Maar toen ik zei dat ik een foto van hem en zijn bezorgbus ga nemen , toen begreep die [edit] het wel ! Ik ben toen met hem naar boven gegaan en heb hem bij mijn burenb laten aanbellen met dat pakketje ! Ik ben toen weer terug gegaan met de lift naar beneden met hem , en heb evengoed zijn Bus op de foto genomen met kenteken ! Ik heb gezegt dat ik een klacht ga indienen bij PostNL met de foto en kenteken . Waarom ik zo drastisch te werk ben gegaan ?? Omdat er behoorlijk wat pakketjes gejat word door type's waar het niet voor bestemd is . Het is al voorgekomen dat het een wellis / Nietis spelletje is geworden door 1 van mijn buren en het bedrijf , die zei dat mijn buurman het pakket wel heeft ontvangen . Natuurlijk heeft dat bedrijf aan het kortste eind getrokken want er is niet getekend voor ontvangst .

[edit redactie: houd het beleefd, inhoudelijk, gebruik GEEN kapitalen]

ne
door neodutchio Jun 4, 2021 om 16:10
5164 Antwoorden / 12 Vragen

Dus nu gaan er klachten komen van andere mensen die aan het wachten zijn op het pakje dat niet komt omdst de bezorger geen tijd meer heeft. Bezorging is altijd tot de eerste deur in een gebouw. Dus niet achter een gesloten deur via liften en trappen tot elke voordeur.
Dat pakjes gestolen worden is niet uw verantwoordelijkheid. Als iemand in een flat iets thuis bezorgd wil hebben zal deze het zelf beneden moeten ophalen. Of laat het bezorgen op een centraal punt of laat een pakkettenbus neerzetten waar de pakjes in gelegd kunnen worden door de bezorgdiensten.

Om eerlijk te zijn vind ik uw gedrag niet netjes. En al helemaal niet door foto's te nemen en klacht in te dienen terwijl u helemaal geen partij bent. Het nadeel van wonen in een flat en online bestellen moet niet neergelegd worden bij de bezorgers.

panter22
door panter22 Jun 4, 2021 om 16:40
6599 Antwoorden / Vragen

Dit is een klacht van een aantal jaar terug. maar ik verwacht niet dat PostNL dit beleid gewijzigd heeft en dat de pakketbezorger opeens de pakketten maar bij de portiekdeur kan achterlaten en maakt dat hij wegkomt.
In tegenstelling tot  Neodutchio vind ik je een oplettende buur. Ik zou blij zijn met zo'n buurman.
I
De pakketbezorger dient altijd verplicht pakketten aan te bieden aan de voordeur, ook in flats en galerijwoningen. Alleen wanneer er in een flat geen lift is maar wel een intercom, dan mag de bezorger u verzoeken om naar beneden te komen. Als u vervolgens via de intercom aangeeft dat u wilt dat de bezorger naar boven komt dan dient de bezorger dit te doen.
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/postnl/klachten/moet-een-postbezorger-pakket-boven-brengen%3F/details?complaintId=562d0e1a-9b8d-49d6-abb4-416704d81eda

1paul
door 1paul - Jun 5, 2021 om 09:42
3169 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte heer, mevrouw

Hartelijk bedankt voor uw bericht. U heeft een vraag over onze regels omtrent het bezorgen aan de deur in een flat. Ik kan me voorstellen dat u heel erg teleurgesteld bent dat de medewerker niet bij u aan de deur is gekomen om uw pakket aan te bieden. Mijn excuses hiervoor. Graag wil ik dit toelichten.

De pakketbezorger dient altijd verplicht pakketten aan te bieden aan de voordeur, ook in flats en galerijwoningen. Alleen wanneer er in een flat geen lift is maar wel een intercom, dan mag de bezorger u verzoeken om naar beneden te komen. Als u vervolgens via de intercom aangeeft dat u wilt dat de bezorger naar boven komt dan dient de bezorger dit te doen.

Maar als u alleen de deur open doet en vervolgens niet via de intercom aangeeft dat u verwacht dat de medewerker naar boven komt als u eerder wel naar beneden bent gegaan heeft dit wellicht verwarring bij de bezorger veroorzaakt. Kunt u aangeven hoe dit precies is gegaan? Heeft de bezorger ook een briefje bij u in de brievenbus achtergelaten? Mocht u wel degelijk hebben verzocht aan de bezorger om naar boven te komen, dan wil ik hier graag een melding van maken. Zou u hiervoor de barcode van dit pakket aan mij door willen geven?

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Annet
PostNL Klantenservice

ro
door ronny530 - Jun 5, 2021 om 10:44
2791 Antwoorden / 41 Vragen

Afhalen bij een post.nl servicepunt is niet altijd een optie want de verzender bepaald of dat mogelijk is, maar terzijde. In mijn optiek is het beroep pakketbezorger zwaar onder gewaardeerd want het is vaak stank voor dank, of te vroeg, te laat of bij niet thuis het pakket bij de voordeur achterlaten. Als de bezorger bij het bezorgen ook nog eens een lading kritiek over zich heen krijgt kan ik me voorstellen dat het een keer klaar is. Vaak wordt vergeten dat een pakketbezorger ook een mens is en in de ochtend met een bestelbus vol pakketten op weg gaat en pas weer huiswaarts kan keren als voor alle pakketten een poging is gedaan om die af te leveren wat in veel gevallen niet lukt. Wat we zelf kunnen doen is een bezorger met respect behandelen en als dat mogelijk is een bezorgdatum kiezen wanneer men thuis is want niets is zo frustrerend dat men keer op keer niet thuis is en de bezorger voor Jan met de korte achternaam voor de deur staat.

Ro
door Roelander - Jun 9, 2021 om 19:42
1 Antwoorden / Vragen

Over service gesproken.
Pakket besteld via AliExpress. Pakket zou geleverd worden via track en trace postnl.
Helaas op bezorgmoment niemand aanwezig maar er ligt een briefje van postnl op de mat gemist etc. Staat er op het briefje " ligt papier bak klein doosje "
Maar mijn papier bak staat helemaal niet voor mijn huis dat is die van de buren met een ander nummer. Dus ik die bak doorzocht geen pakketje ook andere bakken doorzocht geen pakketje buren gevraagd geen pakketje. Klantenservice gebeld, krijg je te horen dat ze niet voor buitenlandse paketten verzekerd zijn postnl. Wat zegt AliExpress, bezorgen heeft geleverd en gerekend postnl is verantwoordelijk. Klantenservice postnl zegt probeer maar met AliExpress wat te regelen postnl betaald niks uit. De bezorgen is aangesproken maar naar geld kan je fluiten. Boeven praktijken en mazen in de wet.