Winkansen
Lidl heeft voor zijn 25 jaar jubileum een kraskaart actie opgezet waarbij je prijzen kunt winnen. Het zijn prijzen van een croissantje van 25 cent maar ook een jaar lang gratis boodschappen kunnen doen. Ik heb een eigen onderneming waarbij ik meer dan 250 euro p.w. !! aan boodschappen doe en heel wat kraskaarten ontvang. De actie duurde een aantal weken, en bij elke 10 euro ontving je 1 kraskaart. Geloof het of niet. Ik heb 75 kraskaarten met daarbij geen prijs ontvangen. Ik ben uiteraard naar de winkel gegaan om mijn beklacht te doen, het personeel stond versteld en wilden dit controleren. Bij de kassa werden flink wat kraskaarten gekrast en u raad het al... Geen prijs! Ik heb het hoofdkantoor bericht en kreeg na 4 berichten te hebben gestuurd eindelijk antwoord dat ik wel een pakketje zou ontvangen ter compensatie, maar niet daarbij een verklaring hoe het in vredesnaam kan dat ik van zoveel kaartjes niet eens een croissantje van 25 cent heb gewonnen, laat staan de dikke prijzen. Ik wachtte netjes mijn pakketje af. Die ontving ik, een doosje met daarbij een sleutelhanger, pen, bieropener en meetlint met de logo van Lidl erop. Sorry, dit vind ik de klant in de maling nemen.
Ik ben daadwerkelijk benieuwd wat de winprijzen zijn bij supermarkten, en helemaal bij een winkelketen als Lidl.
Toch blijf ik afnemer bij Lidl door hun goede fruit en groenten die zeer betaalbaar en goed van kwaliteit zijn.
Winkansen zijn bij (zoals ik vermoed) bij dit soort acties 1 op héél veel. STEL: Als 1 supermarkt 250 klanten per dag zou hebben en iedere klant 10 loten zou krijgen hebben we het over 2.500 kaartendat x het aantal dagen van de actie,. zeg 30 (1 maand), is dus voor deze situatie 75.000 kaarten per winkel, ga effe uit van 100 winkels dan gaat het om 7.500.000 kaarten.
Als het aantal klanten per zaak per dag anders ligt praten we dus heel snel over een winkans 1 op 10.000.000+.
Maak er maar 440 winkels van die ze hebben. 250 klanten per dag is nog heel voorzichtig uitgedrukt, maar als je inderdaad dat als gemiddelde zou nemen dat die 10 kaarten zou krijgen, dan gaat het om 250*10*31*440 is 34.100.000 kaarten die uitgegeven zijn. Het aantal te winnen prijzen is 800.000. Een winkans op een prijs van 1 op 42. Met 75 kaarten zou je statistisch 1 of 2 prijzen hebben kunnen winnen. Die kans was dus al zeer klein.
Op de site van Lidl staan 24 winnaars van grote prijzen. Die kans was dus 1 op 1.420.833.
Ik ben geen ondernemer en spendeer ook meer dan €250,00 aan boodschappen per week. Maar, eerlijk is eerlijk, u denkt toch niet dat hoeveel u ook spendeert bij de Lidl dit enig verschil uitmaakt? Winnen is een soort magic word maar net als bij de Staatsloterij en Postcodeloterij: je moet gewoon in de prijzen vallen. Zo simpel is het. Wilde trouwens wel een Lidl in de buurt: een croissantje van 25 cent!!
Bij de Jumbo heb je ook 4 croissantjes voor een euro oftwel 25 cent per stuk.
Geachte Stef,
Bent u als ondernemer niet goedkoper uit als u uw boodschappen doet bij de groothandel zoals de Makro?
Makro is goedkoop in de winstpakkers, maar dan houd het ook op. Het voordeel is wel dat je daar alles kan krijgen en bij de Lidl alleen een gedeelte.
De Makro, en andere groothandels, laat ik meestal links liggen, ze zijn veel te duur.
Er zijn meer aanbieders voor ondernemers zoals bijv. ook Hanos. En bij Makro is ook op basis van mijn ervaring lang niet alles goedkoper, afgezien van het feit dat er ook geen Makro in iedere directe omgeving te vinden is. Makro België is failliet.
Makro België is verkocht, maar zeker (nog) niet failliet.
Tja, het is en blijft een krasloterij en de enige die antwoord zou kunnen geven op uw vraag m.b.t. de kanse is toch echt alleen de directie van Lidl.
Voorzover ik de reclame heb gezien stelt men ook dat er ook kleine kado's kunnen zijn.
Gewoon nooit meer naar Lidl gaan. Met stemmen met je voeten raak je ze het meest. Dat zal ze leren!
Lidl of niet.... Welke winkel dan ook....
Is het uberhaupt wel te controleren of er iemand wat of iets wint? Denk het niet!
U heeft dus eigenlijk bewezen dat al deze acties, van welke instantie dan ook, totaal oncontroleerbaar is.
Het is niets anders dan marketing, klanten lokken enz..... Een vorm van misleiding.
Als je iemand beschuldigt van misleiding neem ik aan dat je harde bewijzen hebt. Wil je die met ons delen? Dat een individu niet kan controleren of niemand kent die wel eens wat gewonnen heeft komt niet in de buurt van een gedegen onderzoek.
Ga je bij jou eten en krijg je producten van de Lidl op je bord?
Neem de volgende keer de loten niet meer aan, dan hoef je je niet meer te ergeren.
Och u ziet dus dat u niets gewonnen heeft dus hoeft u ook niet blij te zijn, bij onze blauwe super had je op elke kaart prijs alleen.......de schappen waarin de artikelen moesten liggen waren leeg.
Zo, en wat wilt u? LIDL mag zelf bepalen hoe groot de winstkans is. Zolang de prijzen zo zijn dat u daar blijft kopen dan is er toch niets loos? Als de actie er niet was geweest had u toch ook niet geklaagd?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Vattenfall
vattenfall heeft een fout in de afrekening van mei 2023 gemaakt. ze hebben de meterstanden omgedraaid en daardoor te veel terug betaald.
nu schrijven ze het verschil van 620 euro gewoon per 31 mei 2024 van mijn rekening af.mag dat?
Lees meer
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer