Winkelier maakt fout en verhaalt de kosten aan mij?
Wij hebben tapijt gekocht bij een tapijt keten. De winkelier vroeg aan ons om de ruimte op te meten en deze via de mail door te sturen. Ik heb de maten opgenomen en in een plattegrond gezet en verstuurd. De winkelier heeft vervolgens een offerte gemaakt en deze hebben we getekend.
Na een aantal weken werd het tapijt gelegd en toen bleek dat er stuk te kort kwam. De maten die ik had doorgegeven klopte volgens de stoffeerders.
Na een paar dagen kreeg ik een bericht van de winkelier dat ik ruim € 300,- moest bij betalen, want hij had een fout gemaakt en te weinig tapijt besteld.
Mag de winkelier die de fout heeft gemaakt, de kosten op mij verhalen?
Als de doorgegeven maten kloppen niet lijkt me.
Vooropgesteld dat U de juiste maten heeft doorgegeven en er dus door de verkoper te weinig tapijt geleverd is, staat U in Uw recht. Ga in bezwaar bij de branche organisatie waar ze als keten zeker bij aangesloten zijn. Of ga in persoon naar de winkel om een en ander met manager uit te praten.
Ja, gedeeltelijk wel. Als u 10 meter nodig heeft, moet u 10 meter betalen. Heeft de winkel 8 meter geleverd en in rekening gebracht, dan moet u nog 2 meter betalen. Heeft u al 10 meter betaald, dan mag hij natuurlijk niets meer in rekening brengen.
De verkoper hoort te bestellen wat er nodig is en u dient te betalen wat er gelegd word. Als u 10 meter hebt doorgegeven en op uw bon staat maar 8 meter, dan zou u die overige 2 meter alsnog moeten betalen. Als op uw bon wel de juiste maten staan, dan hoort dat geleverd te worden.
Alles valt en staat met wat er gefactureerd is, wat u hebt doorgegeven en wat er geleverd is.
Dank voor uw reactie. maar toch nog, ter verheldering op uw reactie, een vraag. Ik heb alleen de maten van de ruite doorgegeven. Ik heb niet zelf besteld dat heeft de winkelier gedaan. Dan mag ik er toch vanuit gaan dat de winkelier de juiste hoeveelheid besteld?
Lijkt me ook, de leverancier is akkoord gegaan met de tekening. Als deze tekening hem onduidelijk was had hij door moeten vragen.
Natuurlijk zou u daar van uit moeten kunnen gaan, echter kunnen mensen fouten maken. Alleen verteld u niet waar die fout zit.
Het kan zijn dat de verkoper een verkeerde berekening gemaakt heeft wat voor zijn rekening komt, maar het kan ook zijn dat hij simpelweg een verkeerde metrage op de bon geef gezet. Daarmee hebt u ontvangen wat er besteld is en ontvangen is. In dat geval is betalen voor wat u geleverd hebt gekregen niet vreemd.
nee klopt niet, als je akkoord gaat met de offerte is deze leidend!!!!
Dan is het wel van belang wat er op die offerte staat. Als daar te weinig meters opstaat, dan zal er toch echt een paar metertjes voor bijbesteld moeten worden.
Hallo Ed, vraag anders even om uitleg van de winkelier. Is het zonneklaar dat hij een foutje gemaakt heeft?
Dan zou ik persoonlijk iemand een menselijke fout gunnen en bijpassen.
Maar u kunt ook overwegen om er nog uit te komen, zie Consuwijzer, of te annuleren omdat de overeengekomen offerte niet meer klopt.
Of er werk van maken via een branchevereniging o.i.d.
Rekening gehouden met 10% snijverlies met bestellen?
Als je 10m2 nodig hebt bestel je we 11 zeg maar
De winkel zou dat moeten zien. Als je volgens de tekening 30m3 nodig hebt bestel je er 33. Hoe staat het op de bon?
Precies genoeg volgens afmeting of + snijverlies
Als u alleen voor het aantal meters bestelde tapijt heeft betaald dan dient u het aantal meters dat u te kort komt alsnog te voldoen. Aan de hand van een platte grond met de door u opgeven maten is een schatting maken al zeer moeilijk en zo te zien komt u op de overloop om en nabij twee vierkante meter te kort. Kan het zijn dat er ook een trap van vloerbedekking voorzien moest worden want als u alleen de lengte en breedte maten heeft opgegeven dan heeft u misschien geen rekening met de hoogte van de traptredes gehouden want dat die hoogte dient wel bij de lengte van de ruimte opgeteld te worden. Edoch 300 euro voor zo'n twee vierkante meter vloerbedekking bij betalen is wel wat veel tenzij de vloerbedekking 150 euro per vierkante meter heeft gekost.
Iedereen kan fouten maken, ook een winkelier. Had je deze vloerbedekking niet gekocht dan als de totaalprijs 300 euro hoger was? Ik zou een voorstel van 50-50 doen.
Waarom? De winkel heeft steken laten vallen niet de ts.
Ja, en? Maak jij nooit fouten? Bovendien schrijf ik, wat IK zou doen. Wat TS doet, is aan hem.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Gaat de energiemij rekening houden met gehuurde zonnepannelen?
Ik heb een huurhuis van Ymere. Door hen werd mij zonnepannelen te huur aangeboden via Iederzon. Dat was de enige mogelijkheid om zonnepannelen te nemen. In het kader van de groene energie heb ik deze genomen. Dit is een wel een contract van 30 jaar en daar betaal ik momenteel elke maand ruim 36 euro voor. Deze pannelen leveren overigens lang niet de beloofde opbrengst (Ik verwacht nog niet een ... Lees meer
Boete betalen bij abbostop
Ik heb per ongeluk via Abbostop.nl mijn koboplus abonnement laten stopzetten. Ik dacht dat ik rechtstreeks bij Koboplus opzegde.
Kreeg direct een mail met een betalingsverzoek van 29.95. Direct gemaild dat het een vergissing was. Viel geen discussie over te voeren. Heb de afschrijving terug laten boeken. Dag later een mail met eis dat ik binnen 7 dagen 29,95 + 12,95 boete moest betalen. Via e
...
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer