Ad
door Adin Feb 27, 2020 om 12:18
Winkels & webshops

Zitbank na 2 maanden nog niet bezorgd

In november een zitbank besteld bij Rofra home.
zou eind Januari geleverd worden
er werd niets gecommuniceerd
niets gehord ,maar eens gebeld via de winkel zouden ze het doorgeven ,niets gehoord nog eens gebeld met dat ik wilde afzien van de bestelling daaropvolgde een mail met dat ik niet kon annuleren en op welke termijn de bank bezorgd zou worden met allerlei regels over wanneer ik in bepaalde week niet thuis zou zijn er kosten in rekening worden gebracht en dat een week tevoren meer duidelijk is.
.
Ik werk onregelmatig,woon alleen dus gevraagd dit goed met mij te overleggen.
huidige bank heen en weer wel niet ophalen,overname regelen afbellen.....
Ik had voor de eerste levering vakantie/vrij geregeld vervolgens voor de tweede weer en mijn uitgestelde vakantie moest ik inkorten zodat ik wel thuis zou zijn wanneer zij zouden bepalen wanneer de bank geleverd wordt met een marche van 3 weken begin Maart
Nu net een mail dat ze hun best doen dat de bank in April komt...er was met de stof iets misgegaan!
wat een drama voor een bank wil dit niet maar baal wel van de houding van Rofra home.
kan ik hier verder wat mee?

2568 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 27, 2020 om 12:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kijk eens op uw bestelbon wat u afgesproken hebt.

marita5
door marita5 - Feb 27, 2020 om 12:34
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Adin ,

De voorwaarden webshop ,

5. Aflevering en leveringstermijn
5.1      Producten worden na pas na betaling door Rofra Project B.V. verzonden aan het door u opgegeven adres in het bestelformulier.
5.2      De door Rofra Project B.V. opgegeven levertijden gelden als nadrukkelijke indicatie, maar zullen nimmer kunnen worden beschouwd als fatale levertermijn, tenzij uitdrukkelijk anders schriftelijk is overeengekomen. Bij (niet) tijdige levering dient Rofra Project B.V. derhalve schriftelijk in gebreke te worden gesteld, waarna een redelijke termijn zal gelden voor nakoming.

Voor de volledige voorwaarden , klik op de rode regels .

https://www.rofrahome.nl/voorwaarden_en_garantie/

Lees ook hier ,

 https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-niet-tevreden/aankoop-niet-geleverd

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu

panter22
door panter22 - Feb 27, 2020 om 12:40
6599 Antwoorden / Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 27, 2020 om 13:07
16846 Antwoorden / 202 Vragen

Wat zou u er mee zijn opgeschoten als een bank was geleverd met foutieve stof? Het lijkt mij dat men juist goed handelt door u ook hetgeen te leveren dat u heeft besteld en dan is in deze toch enig geduld een goede zaak. U krijgt het zoals ik het begrijp wel geleverd en is er kennelijk sprake van enige overmacht bij Rofra Home. U kreeg al verwijzingen hoe u eventueel kunt handelen. Annuleren lijkt mij evenwel geen optie omdat daar naar mijn mening geen geen juridische onderbouwing voor is (men wil wel degelijk leveren).

marita5
door marita5 Feb 27, 2020 om 13:18
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@heremietkreeft , gezien de vele klachten over dit flut bedrijf , zou ik hier al niet besteld hebben https://nl.trustpilot.com/review/rofrahome.nl   https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/belbus-rofra-home-laat-klanten-zitten-zonder-stoelen

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 27, 2020 om 13:26
16846 Antwoorden / 202 Vragen

@MARITA5, als er na nog even maart afwachten nog niet wordt geleverd zal er een betere onderbouwing te geven zijn m.b.t. het doen ontbinden van de aankoop en vorderen van geld terug. En dan is ook aan te bevelen om www.juridischloket.nl te benaderen voor eventuele juridische hulp.

(Ik heb zelf geen slechte ervarig gehad na een aankoop bij Rofra)

marita5
door marita5 Feb 27, 2020 om 13:36
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Te belachelijk voor woorden , dat je 5 maanden moet wachten op een bank .  De meeste klachten gaan over het niet tijdig leveren / of helemaal niet leveren . Zijn ook nergens bij aangesloten

Ka
door Kassagebruiker Feb 27, 2020 om 13:44
683 Antwoorden / 5 Vragen

Annuleren zou nu waarschijnlijk 30% kosten, beter wachten nu.

tenormin
door tenormin Feb 27, 2020 om 13:49
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@marita5, dit bedrijf valt ook onder de S&S catagorie. Zou daar ook nooit iets bestellen. Maar ja, dat is allemaal achteraf gepraat.

marita5
door marita5 Feb 27, 2020 om 14:08
11512 Antwoorden / 15 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 27, 2020 om 14:09
16846 Antwoorden / 202 Vragen

@MARITA5, ik lees in de vraag 2 maanden en geen 5. Zo het al vijf maanden zou duren zou er ook m.i. alle reden zijn om te annuleren en geld terug te vorderen.
@TENORMIN, met :-) De attractie categorie? https://nl.wikipedia.org/wiki/Categorie:Attractie_van_S%26S_Worldwide of is 'Slechte Service'bedoeld'? (neem ik aan). Ik heb inmiddels deze gezien https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/rofra-home-meubelzaken/details?companyId=2e1aaea9-d461-4570-bfe3-35f6d42c9f10 en ook deze https://nl.trustpilot.com/review/rofrahome.nl met opvallend een vriujwel gelijke score m.b.t. tevreden en ontevreden. Beide erg hoog.

tenormin
door tenormin Feb 27, 2020 om 14:29
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Heremiet, ik snap je niet. Waar schrijf ik attractie categorie? Seats & Sofas is helemaal geen attractie bedrijf.

marita5
door marita5 Feb 27, 2020 om 14:33
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@heremietkreeft , Ts heeft de bank besteld in nov 2019 , wordt in april 2020 geleverd !!!

gerbera
door gerbera Feb 27, 2020 om 15:11
7364 Antwoorden / 14 Vragen

met opvallend een vriujwel gelijke score m.b.t. tevreden en ontevreden. Beide erg hoog.

Opvallend veel tevreden reacties over het personeel bij aankoop. Trek die er af en er blijft van de tevreden reacties weinig over als het gaat om levering.

maffy1948
door maffy1948 Feb 28, 2020 om 11:24
45 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan ook een dag in de zaak gaan zitten dan weet je zeker dat ze die dag niets verkopen. Je hoef alleen als mensen binnen komen te zeggen koop hier niet slechte levering. Winkels zijn vrij toe gangkelijk, kunnen je er ook niet zomaar uit zetten. Maar sommige winkels verzinnen van alles om niet optijd te leveren. Fatsoenlijke bedrijven houden zich aan de afspraak of communiceren optijd daar over. Flut zaken niet denken alleen maar aan geld en reageren niet of als je je meld pas. Mag hopen dat er steeds meer mensen/klanten er niet meer kopen houd het heel snel voor ze op. Maar maak het overal bekend elk stuk media dan gaat het snel rond. Als je wat koopt zijn ze altijd vriendelijk maar daar heb je niets aan, afspraken nakomen wel en servie. Ik heb liever een verkoopster/verkoper die eerlijk en open is als vriendelijk en erniets van terecht komt.

Donuts
door Donuts - Feb 27, 2020 om 14:51
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Dat er veel klachten zijn over Rofra lijkt me er nu helemaal niets meer toe doen. Verwijzen naar klachten heeft alleen nut voordat iemand tot aanschaf over gaat. Bovendien ken ik geen bedrijf waar geen klachten over te vinden zijn. Ik ken diverse mensen die ook bij Rofra gekocht hebben, netjes op tijd en compleet geleverd.

Alleen als u een uiterste levertermijn hebt afgesproken met daarbij de vermelding dat u bij overschrijding daarvan kosteloos mag ontbinden, kunt u de aankoop ongedaan maken.

Persoonlijk zou ik wel proberen vanwege het ongemak nog iets gratis los te peuteren, bijv. bijzettafeltje of bijv. een korting op de aankoop, maar echt recht heeft u daar niet op.