Zitbank na 2 maanden nog niet bezorgd
In november een zitbank besteld bij Rofra home.
zou eind Januari geleverd worden
er werd niets gecommuniceerd
niets gehord ,maar eens gebeld via de winkel zouden ze het doorgeven ,niets gehoord nog eens gebeld met dat ik wilde afzien van de bestelling daaropvolgde een mail met dat ik niet kon annuleren en op welke termijn de bank bezorgd zou worden met allerlei regels over wanneer ik in bepaalde week niet thuis zou zijn er kosten in rekening worden gebracht en dat een week tevoren meer duidelijk is.
.
Ik werk onregelmatig,woon alleen dus gevraagd dit goed met mij te overleggen.
huidige bank heen en weer wel niet ophalen,overname regelen afbellen.....
Ik had voor de eerste levering vakantie/vrij geregeld vervolgens voor de tweede weer en mijn uitgestelde vakantie moest ik inkorten zodat ik wel thuis zou zijn wanneer zij zouden bepalen wanneer de bank geleverd wordt met een marche van 3 weken begin Maart
Nu net een mail dat ze hun best doen dat de bank in April komt...er was met de stof iets misgegaan!
wat een drama voor een bank wil dit niet maar baal wel van de houding van Rofra home.
kan ik hier verder wat mee?
Hallo Adin ,
De voorwaarden webshop ,
5. Aflevering en leveringstermijn
5.1 Producten worden na pas na betaling door Rofra Project B.V. verzonden aan het door u opgegeven adres in het bestelformulier.
5.2 De door Rofra Project B.V. opgegeven levertijden gelden als nadrukkelijke indicatie, maar zullen nimmer kunnen worden beschouwd als fatale levertermijn, tenzij uitdrukkelijk anders schriftelijk is overeengekomen. Bij (niet) tijdige levering dient Rofra Project B.V. derhalve schriftelijk in gebreke te worden gesteld, waarna een redelijke termijn zal gelden voor nakoming.
Voor de volledige voorwaarden , klik op de rode regels .
https://www.rofrahome.nl/voorwaarden_en_garantie/
Lees ook hier ,
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-niet-tevreden/aankoop-niet-geleverd
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu
Wat zou u er mee zijn opgeschoten als een bank was geleverd met foutieve stof? Het lijkt mij dat men juist goed handelt door u ook hetgeen te leveren dat u heeft besteld en dan is in deze toch enig geduld een goede zaak. U krijgt het zoals ik het begrijp wel geleverd en is er kennelijk sprake van enige overmacht bij Rofra Home. U kreeg al verwijzingen hoe u eventueel kunt handelen. Annuleren lijkt mij evenwel geen optie omdat daar naar mijn mening geen geen juridische onderbouwing voor is (men wil wel degelijk leveren).
@heremietkreeft , gezien de vele klachten over dit flut bedrijf , zou ik hier al niet besteld hebben https://nl.trustpilot.com/review/rofrahome.nl https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/belbus-rofra-home-laat-klanten-zitten-zonder-stoelen
@MARITA5, als er na nog even maart afwachten nog niet wordt geleverd zal er een betere onderbouwing te geven zijn m.b.t. het doen ontbinden van de aankoop en vorderen van geld terug. En dan is ook aan te bevelen om www.juridischloket.nl te benaderen voor eventuele juridische hulp.
(Ik heb zelf geen slechte ervarig gehad na een aankoop bij Rofra)
Te belachelijk voor woorden , dat je 5 maanden moet wachten op een bank . De meeste klachten gaan over het niet tijdig leveren / of helemaal niet leveren . Zijn ook nergens bij aangesloten
Annuleren zou nu waarschijnlijk 30% kosten, beter wachten nu.
@marita5, dit bedrijf valt ook onder de S&S catagorie. Zou daar ook nooit iets bestellen. Maar ja, dat is allemaal achteraf gepraat.
Hier nog een verhaal , https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/belbus-een-eettafel-van-rofra-home
@MARITA5, ik lees in de vraag 2 maanden en geen 5. Zo het al vijf maanden zou duren zou er ook m.i. alle reden zijn om te annuleren en geld terug te vorderen.
@TENORMIN, met :-) De attractie categorie? https://nl.wikipedia.org/wiki/Categorie:Attractie_van_S%26S_Worldwide of is 'Slechte Service'bedoeld'? (neem ik aan). Ik heb inmiddels deze gezien https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/rofra-home-meubelzaken/details?companyId=2e1aaea9-d461-4570-bfe3-35f6d42c9f10 en ook deze https://nl.trustpilot.com/review/rofrahome.nl met opvallend een vriujwel gelijke score m.b.t. tevreden en ontevreden. Beide erg hoog.
Heremiet, ik snap je niet. Waar schrijf ik attractie categorie? Seats & Sofas is helemaal geen attractie bedrijf.
@heremietkreeft , Ts heeft de bank besteld in nov 2019 , wordt in april 2020 geleverd !!!
met opvallend een vriujwel gelijke score m.b.t. tevreden en ontevreden. Beide erg hoog.
Opvallend veel tevreden reacties over het personeel bij aankoop. Trek die er af en er blijft van de tevreden reacties weinig over als het gaat om levering.
Je kan ook een dag in de zaak gaan zitten dan weet je zeker dat ze die dag niets verkopen. Je hoef alleen als mensen binnen komen te zeggen koop hier niet slechte levering. Winkels zijn vrij toe gangkelijk, kunnen je er ook niet zomaar uit zetten. Maar sommige winkels verzinnen van alles om niet optijd te leveren. Fatsoenlijke bedrijven houden zich aan de afspraak of communiceren optijd daar over. Flut zaken niet denken alleen maar aan geld en reageren niet of als je je meld pas. Mag hopen dat er steeds meer mensen/klanten er niet meer kopen houd het heel snel voor ze op. Maar maak het overal bekend elk stuk media dan gaat het snel rond. Als je wat koopt zijn ze altijd vriendelijk maar daar heb je niets aan, afspraken nakomen wel en servie. Ik heb liever een verkoopster/verkoper die eerlijk en open is als vriendelijk en erniets van terecht komt.
Dat er veel klachten zijn over Rofra lijkt me er nu helemaal niets meer toe doen. Verwijzen naar klachten heeft alleen nut voordat iemand tot aanschaf over gaat. Bovendien ken ik geen bedrijf waar geen klachten over te vinden zijn. Ik ken diverse mensen die ook bij Rofra gekocht hebben, netjes op tijd en compleet geleverd.
Alleen als u een uiterste levertermijn hebt afgesproken met daarbij de vermelding dat u bij overschrijding daarvan kosteloos mag ontbinden, kunt u de aankoop ongedaan maken.
Persoonlijk zou ik wel proberen vanwege het ongemak nog iets gratis los te peuteren, bijv. bijzettafeltje of bijv. een korting op de aankoop, maar echt recht heeft u daar niet op.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer