foekie
door foekie Jun 16, 2009 om 12:59
Auto & vervoer

2 van de 4 deuren gaan niet meer open

hallo ,ik ben in het bezit van een renault clio billabong van 2003 ,4 dueren ,en met afstand bediening , centrale vergrendeling ,maaaaar ineens deed één van de 2 portieren het niet meer ,niet open ,ook niet vanuit de binnekant ,,en 4 dagen daarna óók de andere portier ging niet meer open of dicht ,deze wel aan de binnenkant te openen ,ra ra hoe kan dat nou???heb de reserve sleutel ook geprobeerd ,maar nee hoor ,en als ik het raam electronisch open geeft het een krakelig geluidje ,!wat kan ik hiet zelf aan doen ??? want in de garage rekenen ze mijn véél té véééél groetjes mieke uit breda

5795 15 Rapporteer

ap
door appieh - Jun 16, 2009 om 13:05
5 Antwoorden / 4 Vragen

ga gewoon naar de garage, en laat ze het daar even repareren.... , wat rekenen ze dan bij de garage ??????

ap
door apiejoepie - Jun 16, 2009 om 13:09
131 Antwoorden / 4 Vragen

mieke

ik zou het maar gauw laten maken ongeacht wat het kost.

wat denkt u als u te water rijd?

dan kan het u leven kosten met deuren die niet open gaan

groetjes

foekie
door foekie - Jun 16, 2009 om 18:39
38 Antwoorden / 38 Vragen

hallo er wordt gezegd dat het motortje stuk is ,want via de afstand bediening geeft ie wel een klik naar de deuren toe ,kan dat kloppen ???

foekie
door foekie - Jun 16, 2009 om 18:41
38 Antwoorden / 38 Vragen

jaja daar wordt meteen gezegd ,,,het motortje is overleden ,,,

en ze rekenen maaaaarrrr,

foekie
door foekie - Jun 16, 2009 om 18:43
38 Antwoorden / 38 Vragen

hallo natuurlijk laat ik het repareren ,maar waar kan het aan liggen ???is mijn vraag ,is het altijd het motortje??of ergens een steekje los??ze kunnen mij van alles wijsmaken ??toch !

kenwel2
door kenwel2 - Jun 16, 2009 om 19:03
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Zo, dan toch maar ff naar je 'vorige'pagina.

Beswte soertje, als je naar een goede erkende garage gaat, dan zullen zij dit voor u repareren, en een gerenommeerd garagebedrijf, bijv. een renault dealer in dit geval, zal u echt niet voor het lapje houden, het is iets met de electronica, en zal voor de mensen die dagelijks met een renault werken, dan ook wel een herkenbaar probleem zijn, en dan ook voor hen het snelst opgelost zijn.

Dus ga naar een goede renault garage toe (bovag) en laat uw renault clio daar even nakijken. Het kostenplaatje kan reuze meevallen, meestal weet zo'n garage ook nog van te voren aan u te vertellen wat het (bij benadering) gaat kosten.

Ga er dus niet zomaar mee naar een of andere garage, want die weten dan meestal van geen toeten of blazen,van uw merk auto dan, en kunt u voor veel hogere kosten (lees: uren!) komen te staan.

Succes met de reparatie!

Gr. Henri

grindweg
door grindweg - Jun 16, 2009 om 21:18
2308 Antwoorden / 28 Vragen

u haalt een paar dingen door elkaar.. cv is een deel en het slot is een deel.bijde kunnen weigeren met ogenschijnlijk het zelfde defect. maar wat gebeurt er als u de cv binnen in de auto handmatig bedient.??? het geluid van het kraken bij openen of sluiten van de ruit kan aan het mechaniek liggen en dan met name de kabel, maar u kunt daar zelf niet veel aan doen als u niet handig bent . bij een goede garage kunnen zij u wel een ongeveer prijs geven. soms moeten de sleutels simpel weg gesinchroniseerd worden bv. maar uw klacht is niet duidelijk genoeg omschreven vandaar mijn vragen

du
door dubbelzout - Jun 17, 2009 om 14:08
100 Antwoorden / 0 Vragen

Een probleem van deze aard moet u meteen op laten lossen door een garage. Bovendien meen ik te weten dat u op deze manier niet eens de weg op mag met de auto. Hij voldoet niet meer aan de veiligheidsvoorwaarden. 't Is natuurlijk treurig dat u kosten hebt, maar veiligheid gaat natuurlijk vóór alles.

foekie
door foekie - Jun 17, 2009 om 19:13
38 Antwoorden / 38 Vragen

hallo kleine pier ,dit wilde ik horen !! het zelf ontdekken én oplossen hartelijk dank voor de tip !!groetjes mieke ,

kleinepier
door kleinepier - Jun 17, 2009 om 19:14
42 Antwoorden / 0 Vragen

hallo als je n beetje handig bent kan je het zelf doen de motortjes zijn overleden hoogst waarscheinlijk is het vocht geweest en zijn ze doorgebrand dat is de renault technick haal de binnen bekleding los en je kan er bij het stekkertje los halen en meestal zit het motortje met drie boutjes vast haal ze er uit en haal op de sloop twee andere is stukken goed koper

grindweg
door grindweg - Jun 17, 2009 om 20:36
2308 Antwoorden / 28 Vragen

kleine pier wijs mijn die boutjes even aan . ik ben wel leer gierig. deur bekleding er af is simpel als je het weet. maar de rest laat zich raden. ik hoor heel graag hoe dat afloopt. want er valt veel te on tdekken

speedy54
door speedy54 - Jun 17, 2009 om 22:30
19 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Mieke, je praat bij een auto met afstandsbediening over 2 verschillende systemen. Systeem 1 is de de electrische opening van de deuren via de afstandsbediening. Systeem 2 zijn de sloten zelf. U schrijft in uw verhaal dat de deuren ook niet meer van binnenuit open gaan. Hieruit concludeer ik dat systeem 1 nog werkt want de andere deuren gaan wel nog open. Het probleem is waarschijnlijk van mechanische aard in de sloten. De bekleding verwijderen en de sloten op mechanische problemen controleren zal in dit geval waarschijnlijk de beste oplossing zijn. Het zal niet makkelijk zijn om de bekleding te verwijderen met een dichte deur, dat geef ik toe. Maar het lijkt mij de enige oplossing. Vaak komt het bij auto's voor waarvan de deuren niet regelmatig open gaan dat de sloten een druppeltje olie of vet nodig hebben. Het probleem is alleen dat om er goed bij te kunnen moet eerst de bekleding verwjderd worden. Voor wat betreft uw raam dat met krakende geluiden open gaat, dit zal ook wel een smeringsprobleem zijn en is vaak simpel op te lossen met smerren. Alleen geld hier ook weer voor dat de portierbekleding verwijderd moet worden. Mijn advies als monteur met 25 jaar ervaring is, ga naar een garage of zoek een handige buurman die dit voor je kan doen.

keessie1
door keessie1 - Jun 18, 2009 om 01:14
138 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo, Zoals gezegt kunnen er 2 dingen aan de hand zijn:

1. Door "droogte", dus geen of te weinig smering, zit er geen of weinig beweging meer in de mechanische delen van de sloten en stangetjes in de deuren. Dit kun je proberen gangbaar te maken door de deurkappen (bekleding) te verwijderen ook de plastic folie die achter de deur bekleding zit geplakt tegen het wind geruis verwijderen en ROYAAL met een MULTISPRAY of een SILICONEN SPRAY alles in de buurt van het slot (zowel aan de binnen zijde als de buiten zijde) FLINK "nat" tespuiten en dus te smeren. Je kunt eigenlijk NOOIT te veel spuiten Lees evt of de spray niet je lak aantast, maar ik heb het nog nooit meer gemaakt. Spuit tevens royaal alle bewegende delen van je raam mechanisme in, dan lopen die ook weer soepel.

2. Mocht het in spuiten geen resultaat op leveren, dan zijn bijna zeker de motortjes door gebrand, Dit komt omdat je mechanisme droog was en dus TE zwaar liep voor de kleine motortjes. Deze kun je het beste verwijderen door 2 of 3 schroefjes los te maken, meestal zit er ook een stangetje aan dat van het motortje naar het slot loopt, dit kun je gewoon los klikken en het stekkertje los maken.

Op de sloop van een zo "jong" mogelijke Clio 2 "nieuwe" motortjes af te schroeven. Let op het moet wel een zelfde model Clio zijn, maar het liefst zo jong mogelijk dan zijn de motortjes ook niet oud. en deze in je gebruiken om je "oude" te vervangen. Ik schat dat je op de sloop Maximaal 25 euro per motortje moet betalen, bel anders even naar wat sloperijen bij je in de buurt, er zit vaak veel verschil in wat ze vragen bij dit soort kleine dingen.

Als je de "nieuwe" motortjes hebt geplaatst zorg dan dat je alle mechanische delen van je sloten GOED SMEERD met b.v. genoemde sprays, anders zullen de nieuwe motortjes het ook niet lang volhouden. Alles moet weer soelpel lopen dan gaan ze lang mee.

Kijk tevens of je roest ziet, zo ja, waar er water binnen kan komen, (meestal via de raam rubbers van je zij raam), want als er regen water binnen kan komen en dit kan in de motortjes komen, zullen de "nieuwe" motortjes ook snel weer de geest geven.

Suc6

Groetjes Keessie

kenwel2
door kenwel2 - Jun 18, 2009 om 10:17
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@grindweg, ja, soms lijken dingen oh zo makkelijk....(Was het maar zo..) De tijden van 'vroeger' zijn voorbij hoor! Toen was e.e.a inderdaad simpeler, toen had je niet allerlei motor gestuurde ramen en deurenvergrendelingen met afstandsbediening....en dik geisoleerder deuren.

kleinepier gaat wel heel erg kort door de bocht, en het (lijkt) dan niets voor te stellen, doet kleine pier dit dan ook zo simpel even maken voor vraagsteller/ster? Denk niet dat het zo simpel is....de elektronica hapert, e.e.a zit mechanisch fout..en dan zo'n simpele handeling? Ja, dat wil ik ook nog wel eens leren dan...denk dat kleine pier chef werkplaats is bij Renault garage?

Gr. Henri

foekie
door foekie - Jun 18, 2009 om 20:09
38 Antwoorden / 38 Vragen

hallo keessie en alle andere mensen wie mij goede raad hebben gegeven ,, vriendelijk bedankt voor de prijs van zo´n motortje  te hebben gegeven  ik had géén idee van wat het kostte ,ik ga nu aan de slag ,nogmaals allemaal bedankt hoor !!! groetjes mieke