Aangepast vervoer
Connexxtion verzorgt in Amsterdam volgens de AOV (Aanvullend Openbaar Vervoer) voor o.a. gehandicapten speciaal vervoer. Dat betekent een mogelijkheid om tegen een zeer lage prijs toch een vervoersmogelijkheid te hebben. Om echter afspraken te maken moet er met een 0900-nummer gebeld worden. En dat - denk aan Youp van 't Hek en z'n T-mobilewachttijden!!! - zorgt ervoor dat die telefoonkosten in de euro's gaan lopen. Dat loopt elke keer weer op tot € 4 à € 5, waardoor een ritje toch gauw boven de € 5 komt. De "eigen bijdrage" van ongeveer € 1 wordt daardoor immers al gauw een eigen bijdrage van ongeveer € 5. Zijn er meer ervaringen (eventueel ook uit andere steden) en zo ja, wat is er aan gedaan of kan eraan gedaan worden?
Je kunt ook via het internet een afspraak maken, kies reserveer uw rit: conexxion....
Of dit in de praktijk werkt, zal nog moeten blijken.
Verder kan je bij de dienst Wonen, Zorg en Samenleven hierover een klacht indienen. Wordt de klacht niet goed behandeld voor jouw gevoel of duurt de behandeling te lang, dan kan je de gemeentelijke ombudsman...
Het lijkt mij niet de bedoeling dat Conexxion extra verdient aan deze regeling. Ze hebben een betaald contract met de gemeente.
Vladja
De persoon die het hier betreft (65+ en gehandicapt) - en ik denk dat er meer personen in deze categorie zitten)- heeft geen internet en kan geen (mobiel)abonnement krijgen en moet dus met een telefoonkaart (vaak duurder) zo'n busje bestellen! Overigens bedankt voor de tip. Die persoon is destijds door Stasdvervoer doorverwezen naar Connexxtion, omdat Stadsvervoer die service niet kon leveren. (In het algemeen gaat het om het moeten bellen via een 0900 nummer ook bijvoorbeeld met het ziekenfonds dat in verhouding tot een inkomen veel te duur is. Wat draagt het bellen via een 0900 nummer bij??)
Volgens mij is het geen duur nummer. Het is volgens mij tegen lokaal tarief. Wel is het zo dat als u met een mobiele telefoon belt, de kosten daarvan er nog eens bij komen. Probeer dus eens te bellen met een vaste lijn.
Dit heb ik van de website Cosbo (belang ouderenbeleid amsterdam) gehaald:
Boekingen en inlichtingen voor pashouders die reizen met Connexxion:
telefoonnummer 0900 - 8686 (lokaal tarief); zeven dagen per week tussen 6.00 uur en 24.00 uur.
De afd. Klantenservice bij Connexxion bevindt zich eveneens op telefoonnummer 0900 - 8686
[quote=getty schreef op donderdag 28 okt 2010, 17:20]Volgens mij is het geen duur nummer. Het is volgens mij tegen lokaal tarief. Wel is het zo dat als u met een mobiele telefoon belt, de kosten daarvan er nog eens bij komen. Probeer dus eens te bellen met een vaste lijn.
Dit heb ik van de website Cosbo (belang ouderenbeleid amsterdam) gehaald:
Boekingen en inlichtingen voor pashouders die reizen met Connexxion:
telefoonnummer 0900 - 8686 (lokaal tarief); zeven dagen per week tussen 6.00 uur en 24.00 uur.
De afd. Klantenservice bij Connexxion bevindt zich eveneens op telefoonnummer 0900 - 8686
Die persoon heeft geen vaste telefoon en door de lange wachttijd bij het 0900-nummer kan ze direct zien dat haar beltegoed steeds minimaal € 4 minder is. Het bovengenoemde nummer is bekend.
Die persoon heeft geen vaste telefoon en door de lange wachttijd bij het 0900-nummer kan ze direct zien dat haar beltegoed steeds minimaal € 4 minder is. Het bovengenoemde nummer is bekend.
Het probleem ligt dus niet in het 0900 nummer maar aan het feit dat die persoon alleen met een duur 06 abonnement kan bellen. Op het tarief van het 0900 nr is echter niets op te merken.
In Groningen kost het maar 0,05 cent per minuut de gemiddelde wachttijd is 10 seconden dat is wel een betere service
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer