La
door Larissaout Aug 3, 2016 om 15:28
Auto & vervoer

Aanrijding nieuwe auto

Goedemiddag,

Afgelopen vrijdag ben ik van achter aangereden. Mijn auto was slechts 4 uurtjes oud. Nu heb ik een hoop schade maar de auto is niet Total loss. Ik heb een hoop geld betaald voor m'n nieuwe auto en vind het erg om in een schade auto te rijden. Maak ik aanspraak op een nieuwe auto zodat ik weer een verse rij zonder schade. Ik hoor graag wat.

Groetjes Larissa

3588 11 Rapporteer

da
door datzoekikop - Aug 3, 2016 om 15:31
251 Antwoorden / Vragen

Nee, u heeft recht op reparatie, u bent aangereden van achter, dus u bent niet fout m.i.

tijger1
door tijger1 - Aug 3, 2016 om 15:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard hebt u geen recht op een "nieuwe" auto. Ik neem aan dat de tegenpartij aansprakelijk is. U hebt dan recht op reparatie van de schade zonder eigen risico en zonder verlies van no-claim. Ook hebt u recht op een tijdelijke vervangende auto.

me
door mein33 - Aug 3, 2016 om 15:44
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@larissaout,

Hoe vervelend en ellendig het ook allemaal is, u heeft nergens anders recht op dan op herstel van de schade.
Als u bij een goed schadeherstelbedrijf uw auto laat repareren (of uw verzekeraar heeft een hersteller aangewezen) dan wordt de schade zo hersteld dat u er helemaal niets meer van ziet of merkt.
U blijft wel even met een vervelend gevoel zitten, maar dat gevoel slijt zeer snel.

edrick3
door edrick3 - Aug 3, 2016 om 15:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Gatverdarrie, wat een vervelende ervaring.
Helaas voor jou heb je geen recht op een nieuw exemplaar, maar moet de auto hersteld worden.
Gelukkig zijn er schadeherstelbedrijven die dit perfect kunnen.
Je verzekeraar zal dit in overleg met je dealer wel verder regelen en de schadepost verhalen op de veroorzaker van de schade.

ja
door jackyh - Aug 3, 2016 om 16:09
953 Antwoorden / 4 Vragen

U woont niet in een grote stad. Wat heeft die schade nou met de nieuwheid van de auto te maken. Van binnen ruikt hij nog steeds nieuw hoor.

me
door mein33 Aug 3, 2016 om 16:30
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@jackyh,

Typisch een opmerking van iemand die zich nog nooit een nieuwe auto heeft kunnen veroorloven, anders zouden deze opmerkingen zeer zeker niet gemaakt zijn. :-((((((

marita5
door marita5 Aug 3, 2016 om 16:43
11514 Antwoorden / 15 Vragen

@Mein33 , ik ben niks anders gewend van @jackyh , heeft opmerkingen waar ik de halve tijd van achterover sla .
@Jackyh , opmerking wederom ongepast. Hoe weet u dat Ts niet in een grote stad woont , en dan nog wat heeft dit te maken met een aanrijding ?

ja
door jackyh Aug 3, 2016 om 17:30
953 Antwoorden / 4 Vragen

MEIN33, ik koop alleen maar nieuwe auto's omdat ik a-technisch ben dus niet zo snel oordelen. Het is een vervoermiddel en anders niet. Ze woont niet in een grote stad MARITAS, want dan was ze er niet zo ondersteboven van. Het is wel jammer maar verder geen halszaak. Ik geef trouwens mijn mening maar oordeel en veroordeel niet.

tijger1
door tijger1 Aug 3, 2016 om 17:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een dwaze reactie. Het zal je eerste nieuwe auto maar zijn. Ook in een stad kan je daar ondersteboven van zijn. Blijkbaar bent u door de wol geverfd met nieuwe auto's en schades.

marita5
door marita5 Aug 3, 2016 om 18:07
11514 Antwoorden / 15 Vragen

@Jackyh , wat een domme opmerking , is Vraag / Beantwoord er word hier niet om meningen gevraagd ., kunt u beter voor zich houden heeft Ts dus niks aan , geen toegevoegde waarde .

Cookies
door Cookies Aug 3, 2016 om 18:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Jackyh, ik geloof er niks van dat je 'alleen maar' nieuwe auto's koopt. Sterker nog: zou me, ook gezien je gemiste treinreisje, niks verbazen als je zelfs geen oude krakkemik auto hebt.

me
door mein33 Aug 3, 2016 om 18:31
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@jackyh,  (1953)

Dat u a-technisch bent en niet alleen dat, mag wel blijken.
Straks gaat u ook nog beweren dat André Hazes kon zingen.
Maar waarom geeft u niet gewoon antwoord op de vraag van Ts. i.p.v. uw (inhoudsloze) mening te ventileren.
Voor uw gemak, u hoeft alleen maar een antwoord welke reeds is gegeven te dupliceren (behalve dat van u zelf uiteraard).

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 3, 2016 om 18:34
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ai Carola,  ligt die niet terugbetaalde NS kaart jou ook nog zo vers in het geheugen.  JACKY - CAROLA  0-10
Diewilik

tenormin
door tenormin Aug 3, 2016 om 18:37
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ach, @jackyh heeft meestal 'buiten'-gewone opmerkingen. Kan me niet voorstellen dat het 1953 is, mein33.

Cookies
door Cookies Aug 3, 2016 om 18:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@diewilik: is ook nog niet zo lang geleden;-) @mein33: meen je dat nou @1953? Zijn we er in getrapt?

tijger1
door tijger1 Aug 3, 2016 om 18:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

1953? Dat lijkt me niet. Volgens mij toch moeilijk om dat compleet wonderlijke taalgebruik van 1953 af te zweren en normale, maar horkerige reacties zoals van Jackyh te plaatsen.

ja
door jackyh Aug 3, 2016 om 19:42
953 Antwoorden / 4 Vragen

Carola83, geloof kan ik je niet geven. Dat treinreisje klopt omdat ik momenteel pijnstillers gebruik en daar niet mee mag rijden. Voor de goede orde, ik vind het heel triest van die aanrijding en begrijp dat je down bent, maar dat wil nog niet zeggen dat je auto ineens minder dierbaar hoeft te zijn.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Aug 3, 2016 om 16:38
11514 Antwoorden / 15 Vragen
tijger1
door tijger1 - Aug 3, 2016 om 16:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jackyh

Blijkbaar woont u wel in een grote stad en worden uw spiksplinternieuwe auto's regelmatig per omgaande in de kreuk gereden. En hebt u daar vrede mee.

Ik kan u verzekeren dat dat echt niet leuk is,

ja
door jackyh Aug 3, 2016 om 17:24
953 Antwoorden / 4 Vragen

Het is niet leuk maar mijn auto is een vervoermiddel.

tenormin
door tenormin Aug 3, 2016 om 18:40
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Dat is iedere auto, een vervoermiddel. Kan me er wel alles bij voorstellen als je vervoermiddel na 4 uur al in de prak gereden wordt.

pi
door pieterwolters Aug 3, 2016 om 19:22
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Dus om dat ene Jackyh iets vindt moet de rest van de wereld het daar maar mee eens zijn? Dus je hebt er ook geen moeite mee als iemand er vannacht met z'n dronken kop een flinke deuk in trapt?

ja
door jackyh Aug 3, 2016 om 19:46
953 Antwoorden / 4 Vragen

Pieterwolters, wat is dat voor opmerking. Ik eis geen gelijk hebben. De persoon die achterop de auto reed van vragenstelster deed het niet met opzet terwijl een trap van een dronkelap dat wel zou zijn. Slap geklets.

aurora1
door aurora1 Aug 3, 2016 om 22:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Voor zover ik weet woont @jackyh in Amstelveen.
En wat betreft wonen in een grote stad en dat je daar veel aanrijdingen kunt verwachten of meer dan elders, dat is klinkklare onzin.

ne
door neodutchio - Aug 3, 2016 om 17:19
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Is uw schade dusdanig dat het kenteken is ingevorderd? Als dit niet het geval is wordt de auto weer netjes in 'nieuwstaat' terug gebracht. Buiten het nare gevoel bij u is er dan niets aan de hand.
Mocht het kenteken wel ingevorderd zijn en de auto moet opnieuw RDW gekeurd worden betekend dit een waardeverlies van uw auto aangezien er dan een duplicaatcode (1'tje) op uw kentekenplaat komt te staan. Maar om hier een tegemoetkoming in te krijgen zal u met een jurist naar de tegenpartij moeten gaan.

tijger1
door tijger1 - Aug 3, 2016 om 17:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij een zeer grote schade aan een brandnieuwe auto, is er altijd waardeverlies. Daar hoeft het kenteken helemaal niet voor ingevorderd te zijn.

Gewoon claimen bij de tegenpartij, heb je geen jurist voor nodig.

hansje klein
door hansje klein - Aug 3, 2016 om 23:13
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik heb hier eigenlijk niets nieuws meer aan toe te voegen. De teleurstelling is begrijpelijk, maar er zit niet meer in dan de kapotte auto naar een schadeherstelbedrijf te brengen. Het lichtpuntje is, dat de auto er na een paar dagen zéker weer net zo nieuw zal uitzien als op dag één. Vertrouw daar maar op en we wensen je allemaal een fijne tijd met je nieuwe auto en dan géén ongelukken meer.

La
door Larissaout - Aug 4, 2016 om 12:28
1 Antwoorden / 1 Vragen

Allemaal super bedankt voor de reacties. Het doet er niet toe of ik in een grote stad woon of niet. Ik ben gewoon zuinig op m'n auto of het nu m'n 1e of m'n 10e is. Ik heb een aantal tips die ik zeer ter harte neem en ga daar dan ook mee aan de slag.