ErikdV
door ErikdV Feb 1, 2018 om 11:14
Auto & vervoer

Account 'Mijn OV-Chipkaart' beëindigen

Ik wilde mijn automatisch opladen wijzigen, maar kon me tijdelijk niet meer mijn inloggegevens herinneren van het 'Mijn OV-Chipkaart' account waarmee ik mijn persoonlijke ov-chipkaart beheer. Ik wist niet zeker of mijn user-id, mijn emailadres of mijn wachtwoord fout was.

Ik heb toen de klantenservice van ov-chipkaart gebeld. Daar werd me verteld dat ik een nieuw account kon aanmaken en daarmee het automatisch opladen kon wijzigen. Dat heb ik gedaan.

Even later herinnerde ik me ineens dat mijn user-id net even anders was dan gedacht en kon ik wel om wachtwoordherstel vragen. Vervolgens kon ik gewoon inloggen met mijn oorspronkelijke account.

Twee (2) Accounts is teveel van het goede, dus heb ik de klantenservice weer gebeld met de vraag of het 2e account direct weer kon worden opgeheven. Dit bleek niet mogelijk te zijn.

Nu zit ik dus met een account, dat ik nooit meer zal gebruiken, maar wel actief blijft en dus gevoelig voor hackers.
Ik kan me voorstellen dat een er diverse andere redenen kunnen zijn waarom een account wel moet worden opgeheven, zoals het sterven van de eigenaar of het niet meer gebruik maken van het ov. De digitale erfenis is op die manier lastig af te wikkelen.

Hoe kan ik er toch voor zorgen dat mijn account wordt opgeheven?

15939 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 1, 2018 om 11:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geen idee waarom u zich zo druk maakt om dat account. Wijzig daarvan het wachtwoord in iets compleet idioots en het valt niet te hacken.

Grunnen.
door Grunnen. - Feb 1, 2018 om 12:03
509 Antwoorden / Vragen

Hoezo gevoelig voorHackers ? Beide accounts zijn even gevoelig voor hackers, dus ik snap niet waar je je druk om maakt.

Cookies
door Cookies - Feb 1, 2018 om 12:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik ben het 100% met je eens dat het mogelijk zou moeten zijn een account op te heffen om wat voor reden dan ook. Die mogelijkheid is er blijkbaar (nog??) niet. Misschien is het handig dit bij Rover te melden / vragen https://www.rover.nl/klantenservice/klacht-bij-rover

Grunnen.
door Grunnen. Feb 1, 2018 om 17:23
509 Antwoorden / Vragen

Je  account beeindigen is geen probleem  . Maar dan kun je ook niet meer gebruik maken van je kaart ,dat is dus in het geval TS niet aan te raden omdat hij 2 accounts heeft met hetzelfde accountnummer. Je krijgt het saldo terug en je moet een nieuwe kaart ad €11 kopen en een account aanmaken ,die ook weer gehackt kan worden.

Cookies
door Cookies Feb 1, 2018 om 17:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, zo lust ik er nog wel een paar. Even simpel ALLEEN je account verwijderen is dus wel een probleem en DAAR gaat het topicstarter om

costnix
door costnix - Feb 1, 2018 om 12:30
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Wat let u om de gegevens van het ongewenste tweede account te wijzigen in onzin te veranderen?
Een eventuele hacker kan weinig met de gegevens van Meneer Blablablabla in Onzinstad :-)

tijger1
door tijger1 Feb 1, 2018 om 13:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat zegt u nu wel, maar wie weet.:-))

Cookies
door Cookies Feb 1, 2018 om 13:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Leuk bedacht, maar adres moet wel kloppen met de pc anders krijg je foutmelding.

costnix
door costnix Feb 1, 2018 om 16:36
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom is het bij mij dan wel gelukt?

Grunnen.
door Grunnen. Feb 1, 2018 om 17:09
509 Antwoorden / Vragen

Normaal gesproken kun je geen nieuwe account kunt aanmaken met dezelfde kaartnummer . Dat geeft een foutmelding. Het verhaal van Costnix klopt. Je moet een geldig adres ,e-mailadres en telefoonnummer invullen en is bovendien onnodig en strafbaar.

Grunnen.
door Grunnen. - Feb 1, 2018 om 17:31
509 Antwoorden / Vragen

Even gekeken op mijn eigen account . Gebruikersnaam en wachtwoord van een OV account zijn beide onafhankelijk door middel van je aan OV-Card opgegeven e-mail adres te achterhalen zie ik nu.  Dus eigenlijk moet ik zeggen dat je verhaal niet klopt.

Gebruikersnaam opvragen

Vul het e-mailadres in waarmee je het account hebt geregistreerd. Wij sturen je gebruikersnaam naar dit e-mailadres.

Als je geen toegang meer hebt tot dit e-mailadres, dan kunnen wij je gebruikersnaam niet naar je sturen. Wij raden je aan een nieuw account aan te maken.