do
door dobber Dec 29, 2010 om 00:32
Auto & vervoer

Afwijzing bezwaarschrift Transavia

N.a.v. Een vertraging van meer dan 7 uur met een Transavia vlucht dd 31 juli 2009 heb ik alle stappen doorlopen met als resultaat dat mij slechts een weg via de civiele rechter rest.
Naast een hoeveelheid tijd kost mij dit tot max. 295,00. om een vergoeding van 250,00. te kunnen claimen. Kortom de rechterlijke mogelijkheden bieden de burgers onvoldoende mogelijkheden om zonder kosten hun recht te krijgen. Op deze manier lopen duizenden passagiers die hetzelfde is overkomen de afgelopen jaren een vergoeding mis en zit het management van de vliegtuigmaatschappij als lachende derde in de luwte! Wie weer een oplossing? Reactie's op [ edit redactie - privé gegevens verwijderd]

2415 5 Rapporteer

ge
door geddes2007 - Dec 29, 2010 om 12:29
14 Antwoorden / 2 Vragen

Het is heel jammer dat het BB (betalingsbevel) dat vroeger bestond voor eenvoudige vorderingen bij de kantonrechter niet meer bestaat. Dit was een formulier, gratis te krijgen, dat je zelf kon invullen en inleveren bij het kantongerecht. Dat zorgde er dan voor dat de wederpartij het verzoekschrift kreeg en voor het vervolg van de procedure. Makkelijk en voor de burger goedkoop.
Om bezuinigingsredenen is deze geweldige procesmogelijkheid opgeheven.

Inderdaad is het zo dat nogal wat personen en bedrijven gewoon niet betalen wat ze verschuldigd zijn, omdat het voor de wederpartij kostbaar is om het via een incassobureau/de kantonrechter te innen.
De kosten gaan immers voor de baat uit en bij een gerechtelijke procedure worden niet altijd al je kosten vergoed.
Dit werkt dus misbruik van de situatie door teveel personen/bedrijven in de hand. Men rekent er gewoon op dat de schuldeiser het maar laat zitten.

edrick3
door edrick3 - Dec 29, 2010 om 13:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo dobber,

Neem aan dat je dit dus allemaal weet?

Als je er zelf niet uitkomt proberen via bv. Euroclaim (al kost je dat 27%).

Suc6

stacey
door stacey - Dec 29, 2010 om 13:11
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Waarom is het afgewezen, wat was reden voor vertraging ?

gallito
door gallito - Dec 29, 2010 om 21:12
479 Antwoorden / 66 Vragen

Kijk ook eens naar deze nieuwkomer Arag. Rekent bij succes 20% van het geclaimde bedrag als je geen klant van hen bent. Als dit wel het geval is kost het niets. Zij behandelen op basis van 'no cure no pay'.

gv
door gvdheijden - Dec 29, 2010 om 23:22
6 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb in een vergelijkbare situatie (vluchtvertraging van 24 uur) in eerste instantie bot gevangen bij de vliegtuigmaatschappij. Door de Geschillencommissie in te schakelen heeft de vlegtuigmaatschappij (Iberia) uiteindelijk ingestemd met een schikking en het bedrag betaald. Je moet wel bewijzen overleggen aan de Geschillencommissie, zoals bevestiging van je vlucht, copie van je ingediende klacht en €50,- klachtengeld betalen.
Succes!