Afwijzing bezwaarschrift Transavia
N.a.v. Een vertraging van meer dan 7 uur met een Transavia vlucht dd 31 juli 2009 heb ik alle stappen doorlopen met als resultaat dat mij slechts een weg via de civiele rechter rest.
Naast een hoeveelheid tijd kost mij dit tot max. 295,00. om een vergoeding van 250,00. te kunnen claimen. Kortom de rechterlijke mogelijkheden bieden de burgers onvoldoende mogelijkheden om zonder kosten hun recht te krijgen. Op deze manier lopen duizenden passagiers die hetzelfde is overkomen de afgelopen jaren een vergoeding mis en zit het management van de vliegtuigmaatschappij als lachende derde in de luwte! Wie weer een oplossing? Reactie's op [ edit redactie - privé gegevens verwijderd]
Het is heel jammer dat het BB (betalingsbevel) dat vroeger bestond voor eenvoudige vorderingen bij de kantonrechter niet meer bestaat. Dit was een formulier, gratis te krijgen, dat je zelf kon invullen en inleveren bij het kantongerecht. Dat zorgde er dan voor dat de wederpartij het verzoekschrift kreeg en voor het vervolg van de procedure. Makkelijk en voor de burger goedkoop.
Om bezuinigingsredenen is deze geweldige procesmogelijkheid opgeheven.
Inderdaad is het zo dat nogal wat personen en bedrijven gewoon niet betalen wat ze verschuldigd zijn, omdat het voor de wederpartij kostbaar is om het via een incassobureau/de kantonrechter te innen.
De kosten gaan immers voor de baat uit en bij een gerechtelijke procedure worden niet altijd al je kosten vergoed.
Dit werkt dus misbruik van de situatie door teveel personen/bedrijven in de hand. Men rekent er gewoon op dat de schuldeiser het maar laat zitten.
Ik heb in een vergelijkbare situatie (vluchtvertraging van 24 uur) in eerste instantie bot gevangen bij de vliegtuigmaatschappij. Door de Geschillencommissie in te schakelen heeft de vlegtuigmaatschappij (Iberia) uiteindelijk ingestemd met een schikking en het bedrag betaald. Je moet wel bewijzen overleggen aan de Geschillencommissie, zoals bevestiging van je vlucht, copie van je ingediende klacht en €50,- klachtengeld betalen.
Succes!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
2 stoelen niet goed winkel doet niets wat kan ik nog doen
6 stoelen gekocht bij 2 is de vulling gezakt zouden omgeruild worden maar wordt niet gedaan
na veel gepraat konden we 6 nieuwe uitzoeken alles op papier gezet
nu blijkt dat dat ook niet gedaan wordt
wat kunnen we doen reageren doen ze niet aangetekende brief gedaan
maar geen antwoord
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer