jo
door jojanneke360 Jan 26, 2014 om 13:35
Auto & vervoer

Auto particulier verkocht maar blijkt nu financieel totaal loss te zijn.

Ik was al enige tijd op zoek naar een auto zoals de Twingo. Ik kwam daarbij de advertentie tegen [edit redactie: namen zijn niet toegestaan] uit Bunschoten. De auto stond op marktplaats. Redelijke vraagprijs van €5500 Vervolgens heb ik kontakt gezocht en gevraagd of de auto schade had of ooit had gehad. Als antwoord werd mij per mail bevestigd dat de auto op een kleine schampschade na aan de achterbumper geheel schadevrij was. Tiptop staat...goed onderhouden en hij was er altijd zeer netjes op geweest.

Ik heb de verkoper zijn telefoon nummer nagetrokken of het geen handelaar was of schade bedrijf. En de auto werd vanaf zijn vast woonadres verkocht, ook heb ik de persoon op facebook nagetrokken en er viel niks bijzonders te zien. Ook woonde zijn moeder op hetzelfde adres dat zag ik via facebook. Of de persoon niet meer auto s op zijn naam had staan heb ik nagekeken.En hij had de auto al 1 jaar op naam staan. Vervolgens heb ik Nap aan gevraagd waarin de km stand logisch was. Vervolgens schadeverleden opgevraagd waar slechts een kleine schade uitkwam en heb dat nagetrokken bij de dealer die dat had gerepareerd. Het was een schade van €250 euro en is herteld door Renault Dorzo in de buurt van Rotterdam.
Omdat verkoper heel stellig was in zijn beweringen dat de auto 100% goed was , schade vrij een ** top ** auto en zeer zuinig op is geweest. De auto zou motorisch goed onderhouden zijn en dus in een tiptop conditie verkeren
Aangezien de verkoper in zijn emails en aan de telefoon steeds een goed verhaal had en mij via de mail deed overkomen als of het een 'eerlijk'verhaal was, waarbij hij aangaf dat het een tip top auto was die alleen maar een kleine schampschade had/ besloot ik om de auto te gaan bekijken.
Ik heb trouwens een getuige die met mij mee was en alles heeft gehoord wat verkoper tegen mij
heeft gezegd.

Op 10 december ben ik afgereisd naar Buschoten met een huurauto die ik speciaal daarvoor had gehuurd , Ik had daar de afspraak met de verkoper [edit redactie: namen zijn niet toegestaan] bij zijn huisadres om de auto te bekijken. Ik was wat te vroeg maar de auto stond in de straat. Ik heb toen de auto grondig kunnen bekijken en onderzoeken zowel rondom als onder de auto. Als ex monteur had ik natuurlijk ook mijn fenix zaklamp mee ( zeer veel licht opbrengst) en kon zo ook de onderkant van de auto bekijken. De auto was in goede staat en er viel niks aan te zien, behalve dan de schampschade ( schaafplek) aan de bumper waar volgens de verkoper een auto aan langs was gekomen. En het linker achterlichtglaasje zat een scheur in. Niets ernstig dus.

Omdat de kennis en ik nog wat tijd over hadden, hebben we toch nog maar even de garage gebeld die op de nummerplaat stond en waar de auto officieel vandaan kwam. Ik wilde weten wat een nieuwe achterlicht zou gaan kosten en heb ook gevraagd of zij nog iets van de geschiedenis van de auto konden zien. Ik kreeg te horen dat de auto een lichte achterbumper schade had gehad van zo n €250 . Niets ernstigs verder.

Vervolgens zijn wij op de afgesproken tijd weer naar de verkoper gegaan.
Ik wees de verkoper op het gescheurde achterlicht... die wist van niks zei die, maar er was nog een man bij wat later zijn stiefvader [edit redactie: namen zijn niet toegestaan] bleek te zijn en die vertelde dat hij het wel wist. Maar ach antwoorde hij bij de sloop kost zo n lampje maar € 25 euro
Ik liet hem toen weten dat zo n lamp €89 euro koste nieuw bij de dealer en dat je op zo n jonge auto van 2 jaar geen tweedehands achterlicht zet om kleurverschil

3943 22 Rapporteer

jo
door jojanneke360 - Jan 26, 2014 om 13:38
13 Antwoorden / 3 Vragen

ik wil een rechtzaak opstarten om mijn geld of gedeelte van de auto terug te krijgen.
Ik heb alle bewijzen in handen van mail verkeer, zijn advertentie, etc en ook foto s van de schade welke is geconstateerd door een taxateur.
Wat zijn mijn kansen om te winnen?

Ik ben immers volledig opgelicht

jo
door jojanneke360 - Jan 26, 2014 om 13:42
13 Antwoorden / 3 Vragen

de auto bleek financieel totaal loss te zijn, en door een fietsenmaker weer dingen hebben weggemovveld zodat je de schade niet kon zien aan de buiten kant zonder de bumper te demonteren.
Ook kon het schade bedrijf dit niet van te voren zien.
Pas toen hun de bumper hadden gedemonteerd zagen zei dat de auto van achter een enorme aanrijding had gehad en tot de achteras schade was. Financieel totaal loss.
De vorige eigenaar heeft dit geweten , zijn stiefvader verkoop / inkoopt dus autos daar ben ik nu achter gekomen. Ook wist deze meneer dat het achterlicht was gescheurd. En immers als verkoper weet je hoe het zit. Dit is verzwegen informatie. Ik pak het nu jurisch aan. wat zijn mijn kansen? al het mail verkeer heb ik, foto s etc

diumenge
door diumenge - Jan 26, 2014 om 13:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zo te lezen, aan de flarden van dit verhaal, heb je zelf voldoende kennis van zaken. Wat is je vraag hier?

tijger1
door tijger1 - Jan 26, 2014 om 13:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nog nooit gehoord dat een auto ook financieel total loss kan zijn.

Beetje wonderlijk dat er een enorme schade blijkt te zijn, tot de achteras nog wel, en dat daar door een ex-monteur en zelfs ook nog door een schadebedrijf niets van te zien zou zijn.

Dan heeft die fietsenmaker zijn werk dus blijkbaar goed gedaan.

tijger1
door tijger1 - Jan 26, 2014 om 13:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is niet gepast dat u de naam van de verkoper en zijn adres hier voluit vermeld,. Ik heb de redactie gevraagd die te verwijderen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 26, 2014 om 14:21
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Succes bij de rechter, laat je ons wel even weten hoe het afgelopen is?

zoekster
door zoekster - Jan 26, 2014 om 14:49
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Een zeer uitvoerig verhaal, maar wanneer is de koop dan gesloten en hoe is het toen verder gegaan, heeft u al een aangetekende brief naar de verkoper gestuurd over de klachten en verborgen gebreken? Daar lees ik niets over.

Anyway, lees dit klik HIER over particuliere verkoop

Zorg voor voldoende schriftelijk bewijs, dat is belangrijk. En als u geen rechtsbijstandverzekering heeft die dit afhandelt, dan kunt u het beste informatie inwinnen bij het juridisch loket. klik HIER
Misschien bent u kien genoeg om zelf een procedure bij de kantonrechter aan te spannen. Wel zult u dan de gerechtsdeurwaarder moeten betalen voor het betekenen van de dagvaardiging en griffierechten bij de rechtbank.
Schakelt u zelf iemand in dan is het beter een goedkopere jurist in te schakelen dan een veel duurdere advocaat.

Uw kansen vind ik erg moeilijk in te schatten. De verkoper heeft informatieplicht, maar hier is het de schoonvader van de verkoper die u verdenkt van het achterhouden van informatie. Aan de andere kant heeft u er wel een pittige prijs voor betaald en als die auto gewoonweg rijp is voor de sloop, zou u daar wellicht toch nog rechten aan kunnen ontlenen.

grindweg
door grindweg - Jan 27, 2014 om 19:17
2308 Antwoorden / 28 Vragen

alles bij elkaar denk ik dat u niet sterk staat.
u bent zelf kennelijk kundig en heeft de schade niet geconstateerd.
er is gekocht bij een kennelijke particulier..
en tijger een auto kan technisch totalos zijn maar ook economisch dat noemt men weleens financieel.

tijger1
door tijger1 - Jan 27, 2014 om 19:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het was blijkbaar een uitstekende fietsenmaker. ;-) dat er dus helemaal niets van te zien zou zijn.

tijger1
door tijger1 - Jan 29, 2014 om 23:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik dacht dat de vraagprijs € 5.500 was en ik mag toch aannemen dat u wel afgedongen hebt?

zoekster
door zoekster - Jan 29, 2014 om 23:47
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Als u echt dat bewijs zwart op wit heeft, begin ik toch wel te geloven dat u een aardige zaak heeft. U heeft immers ook op mail van de verkoper, dat de auto alleen maar een kleine schampschade had. Zoals ik dit lees, kunt u de hele koop laten vervallen op grond van misleiding en dwaling.

Nu alleen nog de rechtszaak beginnen, ik hoop dat u juridische bijstand heeft.

ha
door haverkamp - Jan 30, 2014 om 00:12
54 Antwoorden / 1 Vragen

Jammer dat een hoop reactie's een hoog hoon gehalte hebben.
U bent willens en wetens opgelicht door deze aso's.
Respect voor uw vasthoudendheid.
Het is zo herkenbaar.Je gaat iets kopen op marktplaats, en denkt ik moet geen fouten maken.
Maar als mensen je glashard voorliegen, kan iedereen erin trappen.
Succes met uw zaak en hou ons op de hoogte ter lering.

jo
door jojanneke360 - Jan 30, 2014 om 00:40
13 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb m vanavond met de feiten geconfronteerd....en ja hoor daar was ie ineens...Hij wilde ineens onderhandelen. Na de aangetekende brief waarin ik m een wettelijke termijn tot ontbinding van de koop had gesteld had ie niks van zich laten horen en nu een week later (nadat ik met meer bewijs was gekomen) wordt het hem blijkbaar te heet onder de voeten en komt hij met een tegenvoorstel.
jaja hij kwam met een tegenvoorstel waardoor ik alsnog € 1000,00 schade zou hebben. Hoe durft ie om met zo'n belachelijk voorstel te komen. Bovendien is hij in staat, indien hij de auto weer van mij gaat overnemen om de auto weer door te verkopen aan een ander....Deze auto moet in deze staat gewoon van de weg af!!!!
Hij blijkt nl wel veel lef te hebben. Hij heeft deze auto bij een dealer (een kenner) aangeboden voor de verkoop. Als een dealer argwaan heeft kan hij m makkelijk even op de brug zetten. Daar bleek zelfs dat hij zo door de bodemplaat heen kon kijken en die constateerde dan ook dat de auto 'gezet'was.
Dat viel in mijn geval niet te zien omdat de auto naderhand wel 'iets'hersteld was.
Ik heb inmiddels aangifte gedaan vanwege oplichting....en dat kun je ook maar niet zomaar doen.
Bovendien heb ik al de eerste stappen op het juridische pad ondernomen.
@ tijger 1 het interesseert mij helemaal niet wat jij er van vind dat ik hier namen noem...Oplichters mogen wat mij betreft met naam en toenaam genoemd worden. Wat zou jij er van vinden als ze jou nou eens hadden opgelicht? Via het programma opgelicht lopen er te vaak nog oplichters rond waar niets aan gedaan wordt.

jo
door jojanneke360 - Jan 30, 2014 om 14:23
13 Antwoorden / 3 Vragen

ik heb nu zwart op wit bewijs dat de heer [edit - red.] mij bewust de auto met schade heeft verkocht. na lang speurwerk 2 volle weken weet ik nu dat hij de auto te koop heeft aangeboden bij een garage die auto op koopt. deze hebben de auto goed bekeken op de brug, en zagen dat de auto uit elkaar is getrokken van achteren. dit heb ik op papier staan dus de verkoper wist dit dus hij had de auto daar aangeboden. natuurlijk wou die garage die auto niet. er is na die tijd weer mee geknutseld om het beter weg te werken.
ik sleep deze meneer voor de rechter hij zal er voor boeten! de volledige schade eis ik nu terug met de gemaakte kosten!
vuile vieze oplichter is het mij voor ruim 6000 euro op te lichten!

jo
door jojanneke360 - Jan 30, 2014 om 14:24
13 Antwoorden / 3 Vragen

en oh ja dhr [edit - redactie] was weldegelijk op de hoogte van de schade. Ik heb een rapport in handen waarbij hij de auto bij het garagebedrijf had aangeboden waar hij werd genoemd als verkopende/ aanbiedende partij. Dus mijn verdenking gaat inmiddels weldegelijk naar hem toe alhoewel ik niet helemaal kan uitsluiten dat hij onder 1 hoedje speelt met zijn stiefvader...

jo
door jojanneke360 - Jan 30, 2014 om 14:40
13 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb inmiddels een aangetekende brief gestuurd waarin ik heb gevraagd om ontbinding van de koop...met een termijn van 14 dagen... Hier is alleen als antwoord opgekomen dat hij zich nu bedreigd voelt en dat hij aangifte heeft gedaan....Er is echter nooit een bedreiging geuit....ik heb alleen aangegeven dat wanneer hij niet zou reageren hij nog niet van mij af zou zijn...want ik laat deze zaak niet lopen.
Ik heb alle bewijzen in huis dat de auto geen schade zou hebben of hebben gehad behalve dan die schampschade. Ik verdenk de stiefvader ervan dat hij ....(edit redactie) heeft gebruikt als stroman....Maar ik acht ....(edit redactie) hiervoor wel verantwoordelijk...hij was immers de verkoper waarvan ik de auto gekocht heb en dus weldegelijk partij in deze.
En oh ja ....(edit redactie) is de stiefvader....verkoopt dus ook met regelmaat auto´s....ga hier dus niet op in...hij heeft nu weer een Smart te koop...en let op mijn woorden!!! Ook dat is een schadebak.
Ik weet overigens niet eens of ik het verstandig was geweest om de koop te ontbinden. Deze auto mag in deze staat de straat niet op!!! Wanneer ...(edit redactie) hem weer terug had gekocht had hij m gewoon weer aan iemand anders verkocht

tijger1
door tijger1 - Feb 15, 2014 om 16:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Met een nieuwe accu is die hele poppenkast afgedaan? Dan viel het met die schade kennelijk al zijn leven mee.

Als u even de voorwaarden van dit forum had gelezen, dan had u geweten dat namen en adressen van personen niet vermeld mogen worden.

aurora1
door aurora1 - Feb 15, 2014 om 17:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is dat niet van haar andere vraag over een accu van een caravan?

zoekster
door zoekster - Feb 15, 2014 om 17:56
10966 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zaterdag 15 feb 2014, 17:48]Is dat niet van haar andere vraag over een accu van een caravan?
Pfff, je hebt gelijk.

Ik dacht al, die is niet goed bij haar hoofd. De redactie heeft alle namen verwijderd dus ging ik ervan uit dat ze het over deze verkoper had.

tijger1
door tijger1 - Feb 15, 2014 om 18:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ook hier vermelde ze weer een naam. Kan blijkbaar niet lezen.

jo
door jojanneke360 - Feb 17, 2014 om 12:17
13 Antwoorden / 3 Vragen

De zaak is inmiddels wel opgelost door [edit: naam/plaats verwijderd]. Ik heb uit eindelijk toch een nieuwe accu gekregen. Mijn complimenten daarvoor !

zoekster
door zoekster - Jul 7, 2014 om 14:59
10966 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=jojanneke360 schreef op zaterdag 15 feb 2014, 15:32]De zaak is inmiddels wel opgelost door [edit-red.] te gieten. Ik heb uit eindelijk toch een nieuwe accu gekregen. Mijn complimenten daarvoor !
Nou ja, wat is dat nu, die auto was toch een total loss? Een total loss is echt niet met een nieuwe accu op te lossen. En nu weer complimenten voor iemand die je eerder een vieze vuile oplichter noemde?

Je staat volledig voor aap hier.

(Nu maar weer zo moedig zijn om zelf je naam hier neer te zetten, want dat vind je bij een ander ook geen punt.)