gr
door griskha Sep 27, 2005 om 11:18
Auto & vervoer

Autobanden

beste mensen ,

mischien kunnen jullie me helpen ,IKheb onder mijn nissan micra het banden merk stomil zitten deze komen bij mischelin vandaan staat op internet,deze banden zijn nog zo goed als nieuw maar ze hebben alle drie een bobbel,vorig jaar begon eerst men voorband die heb ik laten vernieuwen deze was ook zo goed als nieuw zonde ,en nu is het met alle twee men achter banden , ,wat kan er mis zijn ,weet er iemand raad ,voordat ik een klapbend krijg ,ik rij maar heel weinig en ook geen grote stukken ,de auto gaat maar 120 dus dat kan het ook niet zijn groetjes van scarlet

4199 3 Rapporteer

grindweg
door grindweg - Sep 27, 2005 om 22:05
2308 Antwoorden / 28 Vragen

stomil is een b merk. maar ook bij a merken komt canvas breuk voor. dat is het probleem. het kan komen van stoepranden oid maar het is vaak een probleem van de band zelf de reklamen om ieder wiel een stomil is al lang verleden tijd. en bij michelin van daan vind ik vreemd het was altijd een oost eu merk. geimporteerd door hunneman in scherpenzeel in friesland. maar als het te erg word koop dan nieuwe banden. een kort stukje in de krant is ook niet alles. succes.

le
door leks20 - Dec 7, 2005 om 18:06
2 Antwoorden / 0 Vragen

Een autoband moet een redelijke tijd meegaan. De leverancier moet een redelijk product leveren voor een redelijke prijs.

Als de banden zonder aanleiding bobbels vertonen moet u nieuwe banden krijgen. Misschien betaalt u een beetje mee aan de banden maar het kan nooit veel zijn.

Nieuwe banden eisen dus

re
door remvbaal - Jan 3, 2006 om 23:32
1 Antwoorden / 0 Vragen

er kunnen een aantal redenen zijn voor deze bobbel. het is echter niet mogelijk hier een definitief antwoord op te geven om de volgende redenen namelijk: u bent een aantal vitale onderdelen vergeten te vermelden namelijk zit deze bobbel in het loop vlak? zo ja, dit kan dit een zogenaamde canvas breuk zijn dit houdt in dat u deze banden zo snel mogelijk dient te vervangen.

Echter is hier geen sprake van dan is er de mogelijkheid om de banden weer rond te laten slijpen.

Zit de bobbel aan de zijkant dan kan dit alleen maar een canvas breuk zijn met het hier boven genoemde vervolg (vervangen).

een goede keus qua merk als u tot vervanging overgaat is het merk mabor deze heeft een goede prijs qualiteits verhouding en als monteur zijnde heb ik bij deze banden geen canvas breuken vast gesteld