yo
door yona Jun 11, 2007 om 00:17
Auto & vervoer

Autonavigatiesysteem Aldi of Lidl?

Môge,

Ik ben op zoek naar een Autonavigatiesysteem en dacht aan een TomTom.  Maar ik zag dat  Aldi vanaf 13 juni en de Lidl vanaf 18 juni aanstaande zo'n systeem aanbieden. Met een 4,3" scherm. Ik heb geen idee waar ik op moet letten en welke accessoires zinnig zijn etc. Heeft iemand al ervaring met deze systemen van Aldi en Lidl?

Groet, Yona

7284 73 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 11, 2007 om 08:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

1 tip: als je lang wil genieten van je autonavigatiesysteem, koop dan een pas uitgekomen nieuw model van een gerenommeerd merk.... koop er één waarbij gegarandeerd wordt dat je regelmatig, en minimaal een jaar of drie lang updates voor de kaarten kan krijgen...

bij de aldi of de lidl kunnen ze je waarschijnlijk niet eens vertellen OF die systemen die ze verkopen weleens geupdate worden, dus mijn advies zou zijn om naar een gerenomeerde zaak te gaan die meerdere merken en types aanbiedt. (voor mij als Rotterdammer zou ik Radio Correct adviseren, die hebben hele rijen verschillende apparaten)

succes!

Richard Faas

ve
door verwijderd - Jun 11, 2007 om 09:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

De aldi heeft een medion in de aanbieding v.a woensdag deze firma brengt el 15 maanden update's uit, Ze zitten in pannigen limburg

ve
door verwijderd - Jun 11, 2007 om 11:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik moet zeggen dat ik zelf ook weinig verstand van navigatieapparatuur heb en zeker geen ervaring heb in het gebruik van diverse merken en soorten. Ik heb eens wat rondgekeken op internet en kan weinig negatiefs over de Medion navigatie apparatuur vinden. Sommige bezitters vinden hem beter dan een welbekend Nederlands merk.
Waarschijnlijk is er weinig mis met het md
96260
ALDI aanbod en daarbij krijg je 3 jaar garantie.

Groet,
GSM

ve
door verwijderd - Jun 12, 2007 om 02:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt alledrie voor jullie antwoord!

Yona

ve
door verwijderd - Jun 12, 2007 om 17:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik las wel nog ergens, dat de stem op de Medion navigator wat lachwekkend is ofwel op de stem van de koningin lijkt....

ve
door verwijderd - Jun 12, 2007 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook al enige maanden een Medion navigatie systeem en ik ben er heel tevreden over.

De kaart kan je inderdaad updaten en men maakt gebruik van de Navteq kaarten net als TomTOm.

Hij maakt snel verdinding met de satalieten en herberekend snel een nieuwe route als je verkeerd rijd.

De stem is inderdaad voor verbetering vatbaar maar daar ben ik inmiddels ook aan gewend.

Kortom: een prima merk.

Medion is overigens heel groot in Duitsland en wordt daar bijna uitsluitend via de Aldi verkocht. Men is nu begonnen om in de rest van Europa ook te gaan verkopen. Via deze site kun je veel informatie inwinnen over navigatie systemen:  http://www.jouwnav.nl/

ve
door verwijderd - Jun 12, 2007 om 17:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

De medion ligt nu ook bij de schlecker.In tegenstelling tot de aldi aanbieding is het kaartmateriaal beperkt tot west europa

ve
door verwijderd - Jun 12, 2007 om 22:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

De kaarten voor de tomtom komen van teleatlas. De navteq kaarten die in de medion gebruikt worden zijn hetzelfde als in de garmin en een stel andere goede systemen

ve
door verwijderd - Jun 12, 2007 om 22:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor nog geen 300 euro koop je een tomtom one/europe. DAn koop je kwaliteit, service, updates waar je wat mee kunt en dat moet ik van die aldi/lidl sytemen nog maar afwachten. Ben niet zo onder de indruk van Medion e.d.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2007 om 06:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt inderdaad van die kaarten. Was in de war met de Garmin .......

ve
door verwijderd - Jun 14, 2007 om 10:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben gisteren naar de aldi geweest en heb de medion gehaald. De belangstelling was groot. Er waren wel voldoende apparaten, dus niet maar enkele apparaten voor een hoop mensen.
Van de garantie van de aldi weet ik overigens dat het goed is. Apparaat niet goed = geld terug.

ve
door verwijderd - Jun 14, 2007 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de MD 96260 ook gehaald bij ALDI. Er waren er in de eerste winkel maar 6 en die waren binnen enkele minuten uitverkocht. Ik ben toen naar een twee ALDI gereden en heb ik de allerlaatste bemachtigd.
Het apparaat ziet er goed uit, echter geen TMC. Wel POID en radar waarschuwing. Redelijk veel mogelijkheden, waarbij ook wekker, MP3 speler en Foto's bekijken vanaf een SD of MMC kaartje.
De ring tones die volgens de gebruiksaanwijzing gekozen moeten kunnen worden voor de wekker, zijn niet meegeleverd (als MP3).

Mijn exemplaar crashte twee keer met de melding dat er te weinig geheugen zou zijn. In dat geval moet het ding een harde reset (helemaal uit en weer aan) hebben.

Voor de rest een erg mooi apparaat voor in de auto, maar wel wat groot voor op de fiets.
Het is overigens wel plat genoeg om in de binnenzak te passen. Ik heb nog geen toetsenbord vergrendeling kunnen ontdekken, terwijl dat best handig kan zijn.

De documentatie op papier en op DVD vind ik bijzonder slecht en ook slecht uit het Duits vertaald. Maar dat laatste is bekend van Medion.
De benodigde Microsoft ActiveSync kun je beter van het internet downloaden, want de versie op de DVD is oud en in het Duits.

Groet,
GSM

ve
door verwijderd - Jun 14, 2007 om 14:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op een van de bijgeleverde cd's staat een handleiding, in het nederlands,  voor het navigatie deel van ruim 150 pagina's volgens mij.

ve
door verwijderd - Jun 14, 2007 om 14:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb bij de MD 96260 maar één DVD met twee handleidingen. Eén handleiding voor het apparaat en één speciaal voor de navigatiesoftware.
Beide vind ik erg slecht.

Groet,
GSM

ve
door verwijderd - Jun 15, 2007 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Heb zelf ervaring met deze navigatiesystemen ! Afblijven zou ik zeggen . Zier er allemaal leuk en mooi uit maar werk voor geen meter ! Update's kan je niet ophalen ,laat je omrijden enz. heb nu zelf een tom tom one benelux gekocht en daar ben ik erg tevreden over ! Kost iets meer maar je heb dan wel een goed systeem !

Groetjes Ronald

ve
door verwijderd - Jun 15, 2007 om 15:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Yona,

als ik jou was zou ik een pocket pc (PDA) kopen, schaf er dan een aan waar bleutooth of gps op zit (met bleutooth moet je nog een aparte GPS-Mouse kopen) met zo'n pda kun je veel meer en je haalt de nieuwste versies van tomtom gewoon van internet af, vaak na een maand als de nieuwe versie er is staat deze al op het internet. de navigatiesystemen van de aldi of lidl zijn vaak B merken dus niet al te best, familielid heeft al 5 systemen gehad en heeft toen gezegd: weg met dat ding hij is waardeloos. maar er zijn ook mensen die er wel tevreden mee zijn. mijn mening is: haal er geen een bij de lidl of aldi weg.

ve
door verwijderd - Jun 15, 2007 om 16:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben ook het navigatiesysteem gekocht bij de Aldi.

we hebben hem ook gelijk weer teruggebracht, we waren n,l

aan het uitzoeken of er nederlandse stem op kon, maar

dit kon niet de stem die al voorgepromeerd was is geen

gehoor, het is wel nederlands gesproken maar dan met

een Duits accent en dat is geen gehoor, dus toch maar

een Tom-Tom One xl gekocht Perfect hier kun tenminste

kiezen wat voor een stem je wilt

ve
door verwijderd - Jun 15, 2007 om 16:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als we alle testen moeten geloven , is de tomtom dus de beste .

ve
door verwijderd - Jun 15, 2007 om 16:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb geen ervaring met het door Aldi verkocht merk, maar mooi

als je het weer in kan ruilen indien het niet naar behoren werkt.

Blokker had ook een actie met de cartrack. Ik heb er totaal drie gehad en naar de derde keer mijn geld terug gevraagd. Zeer slechte ervaring.

Rij ik al weer twee jaar met de mio (nu de c710) en dit merk bevalt goed voor de prijs. Alles zit er op wat je nodig hebt en het werkt prima. Dus het hoeft niet altijd de tomtom te zijn.

ve
door verwijderd - Jun 15, 2007 om 16:38
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Jun 15, 2007 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf heb ik een Tom Tom 910 en ik ben uitermate tevreden over het aparaat. Ik hou hem up to data door 1x per week naar de webside van Tom Tom te gaan voor een update. Tom Tom is gewoon het allerbeste de absolute RR onder de navigatie aparaten. Ook de goedkopere uitvoeringen van dit merk zijn top. Kwaliteit kost geld en voor een paar centen meer heb je dan het beste. Hiervoor had ik een brok elende van Blokker. Na 2 weken uit de rijdende auto gegooid. Ik was totaal overstuur van dat kl.... ding. Wat me wel opvald is hoe weinig ik mijn navigatie systeem gebruik. Het is een hebbeding, Ik wilde er zo graag eentje,maar ik gebruik hem maar zelden. Eigenlijk jammer voor zo'n duur ding. Als je hem 10 tellen in de auto laat zitten is hij gejat, dus neem ik hem nooit mee. Ha ha!!

ve
door verwijderd - Jun 15, 2007 om 16:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben zeer tevreden over mijn TOMTOM, je hebt één jaar ondersteuning. Werkt perfect zet je recht voor de deur af. Gebruik het nu twee jaar en ben zéér tevreden

ve
door verwijderd - Jun 15, 2007 om 16:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben zeer tevreden over mijn TOMTOM, je hebt één jaar ondersteuning. Werkt perfect zet je recht voor de deur af. Gebruik het nu twee jaar en ben zéér tevreden

ve
door verwijderd - Jun 15, 2007 om 16:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou toch zelf veel eerder een tomtom kopen. Deze zijn volop in de aanbieding bij de grote elektronicawinkels zoals BCC en Mediamarkt. Tomtom zijn erg vriendelijk in de bediening. Bijv. mijn moeder kon absoluut niet overweg met een Mio. Nu met haar tomtom one heeft ze geen enkele hulp nodig. Het verschil in kwaliteit zit hem vaak in kleine dingetjes (snelheid routeberekening, duidelijke instructies, makkelijke menu's, handige extra's, goed geluid, scherp beeld etc etc), en mijn persoonlijke mening is dat tomtom daarin toch het beste is.

ve
door verwijderd - Jun 15, 2007 om 16:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is net wat Cornelus zegt, het zijn hebbedingetjes. Ook ik heb zo'n ding aangeschaft ruim een jaar geleden, een MIO C210. Doet het uitstekend maar ik gebruik hem alleen als ik ergens heen moet waar ik normaliter een kaart voor moet raadplegen. Als ik dat had geweten had ik er een van de Aldi of Litll aangeschaft. Deze winkels leveren over het algemeen uitstekende producten en over garantie hoef je helemaal niet in te zitten, die is uitstekend. alleen als je dagelijks bij de weg zit is het misschien verstandig om een dure TomTom aan te schaffen maar voor de rest kan je met een apparaat van de Aldi echt wel uit de voeten!

Theo

ve
door verwijderd - Jun 15, 2007 om 16:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

TomTom is wel de populairste, maar dat wil niet zeggen de beste.
Je moet kijken naar de prijs en kwaliteit, en dan kan je de beste vergelijking maken.

Garmin is naar mijn idee de beste met de meeste keuze, maar ook de duurste.
Voor gewoon privegebruik voldoen de goedkopere merken in ieder geval.
En updaten van kaartmateriaal is een kostbare zaak waar je rekening mee moet houden.
Dus mijn advies koop een goedkope aanbieding en over een aantal jaar weer een nieuwe, dan ben je zeker goedkoop uit, en echt slechte heb je niet.

ve
door verwijderd - Jun 15, 2007 om 17:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

heb al 3 jaar een tomtom go.
in de kennissen kring hebben ze ook andere merken.
ik zweer bij mijn tomtom.  ik ben nog nooit verkeerd gewezen.
kijk maar in de testen!!  mijn eventuele volgende navigatie systeem wordt weer tomtom(dit jaar al ivm nieuwe mogelijkheden en groter scherm) oude ruil ik gewoon in.

ve
door verwijderd - Jun 15, 2007 om 17:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi.

Wij hebben de Cartrek van de Blokker.Ik moet eerlijk zeggen dat we er heel tevreden mee zijn.Wij gebruiken hem ook alleen maar als we ergens naar toe moeten en de weg niet weten.

Is tot nu toe altijd goed gegaan en dat voor maar 249 euro

ve
door verwijderd - Jun 15, 2007 om 17:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal.

Ik heb de vorige week een Tom Tom One XL gekocht ik was eerst gaan kijken bij de Mediamarkt te Heerlen, maar er was geen prijsverschil met de ANWB dus daar gekocht.

ben er zeer te vreden over, tevens krijg ik er de gratis TMC bij ter waarde van 99 Euros, wil je kwaliteit kies dan voor Tom Tom.

Groetjes en veel s6666.

Jos Peters

ve
door verwijderd - Jun 15, 2007 om 17:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook een Medion en moet zeggen dat het klopt dat het personeel van de Aldi er niet zoveel over kan vertellen maar als je Medion belt dan wordt je goed geholpen en je kunt bij mankementen het apparaat gratis opsturen.

Maar kun je mij ook vertellen of er ook al een update voor mijn systeem is?  Ik ben in het bezit van de MD95720. En hoe kom ik aan uitleg voor zo'n update?

Alvasr bedankt.

Jane

ve
door verwijderd - Jun 15, 2007 om 17:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf vorig jaar een PDA met gps gekocht en met de kaarten van TOmtom werkt het prima. Voordeel is dat je er ook films op kunt kijken, foto's, mp3, spelletjes enz. Verder zit er een versie van winidows op waardoor je ook je agenda uit outlook kunt bijhouden en kan synchroniseren met je PC. verder zijn er heel wat andere programma's voor de PDA. Alleen een navigatiesysteem, waar je verder niets mee kunt, zou ik zonde vinden van het geld.

ve
door verwijderd - Jun 15, 2007 om 18:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb goede ervarinmgen met Aldi en Lidl. Niet goed geld terug. Let wel als je een navigatiesysteem koop met alleen Benelux kaart erop en je wilt een keer Europa erop zetten ben je duur uit. Een losse cdr met Europa kan zo"n slorgige €150,- tot €170.- kosten.

ve
door verwijderd - Jun 15, 2007 om 18:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Veel reacties op dit onderwerp! Ik ben naar het bedrijf Waypoint gegaan in Notter (ze zitten ook in Moordrecht) en heb daar een goed (inhoudelijk) advies gekregen en een scherpe prijs betaald voor de toestellen die ik daar kocht (Garmin Quest II, upgrade naar Streetpilot 2720 en vervolgens dit jaar 2820).

Waarvoor wil je je GPS gebruiken? Als je op vakantie gaat naar het buitenland en je koopt een goedkoop apparaat waar alleen kaartmateriaal van de Benelux op staat, is dat onhandig. En wat kost een update van het kaartmateriaal na een jaar? Wil je misschien routes gaan rijden (op/rond je vakantiebestemming?) en zelf op je pc kunnen uitzetten? Hoe goed is de ontvangst bij slecht weer of als je in de stad tussen hoge gebouwen rijdt? En hoe snel rekent zo'n GPS? Het is best lastig als de straat die je net voorbij rijdt, even later wordt genoemd als de afslag die je moest hebben...

Via deze snelkoppeling (http://www.gps.nl/navigatie_testen.html) kom je op een site waar interessante achtergrondinformatie beschikbaar is. Bij dit bedrijf heb ik dus inmiddels al 3x een GPS van Garmin gekocht (ze ruilden mijn "oude" steeds in). Superservice, deskundige medewerk(st)ers en je loopt naar buiten met een GPS die aansluit bij wat je echt nodig hebt, niet waar het meeste geld aan wordt verdiend. Een aanrader, zonder voorbehoud!

ve
door verwijderd - Jun 15, 2007 om 18:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al enige jaren de medion md95853 en die bevalt mij uitstekend bij gebruik in zowel benelux als duitsland.

ve
door verwijderd - Jun 15, 2007 om 18:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn oordeel is koop een syteem bij halfords of een goeie autoshop dan weet U zeker dat U wat goeds krijgt(want de service van Aldi laat zich te wensen over)!!!

ve
door verwijderd - Jun 15, 2007 om 18:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nico!

Heb zelf voor de Medion gekozen,Medion is een kwalitatief heel goed merk!Hij is goedkoper dan Tom Tom,maar ook duurzamer!Het merk van de Lidl is mij niet bekent,daar kan ik geen oordeel over geven?Het enige minpunt,de stem klinkt als Beatrix,maar wel duidelijk en voor mij niet storend!

Daarom adviseer ik je de Medion!!!

ve
door verwijderd - Jun 15, 2007 om 18:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben gek op Beatrix!

Theo

ve
door verwijderd - Jun 15, 2007 om 19:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een nieuwe TomTom is wel duur en als je een nieuw kaart van bv Europa wil (over en jaar?) dan zal je toch 99 euro moeten betalen. Zelfs de Consumentenbond rept met geen word over het feit dat voor een update je soms de volle pond moet betalen.

ve
door verwijderd - Jun 15, 2007 om 19:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Naar mijn ervaring zijn er meerdere goede systemen maar is TomTom wel de beste. Een dringend advies kan ik echter wel geven; koop het niet bij Halfords want de verkopers weten er niets van. Ze verkopen je rustig zaken die niet bij elkaar passen en reclames worden afgedaan met 'binnen 8 dagen meneer". Ik heb op die wijze voor 180 euro een extra pakket kaarten bij mijn TomTom Navigator gekocht die er niet op bleken te passen. Geld krijg ik NIET terug.Binnen 8 dagen kun je niet weten of alles naar behoren werkt.Ondanks mijn familie en ik al jaren bij die vestiging in Den Bosch van alles kochten kon ik gewoon barsten. Wij komen daar dus echt niet meer. Maar TomTom zelf is echt uitstekend.

ve
door verwijderd - Jun 15, 2007 om 19:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, ik vergat mijn naam onder het "Halfords"bericht.

Ger Slijkhuis

gerrit@slijkhuis.com

ve
door verwijderd - Jun 15, 2007 om 19:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Naar aanleiding van een publicatie door anwb in de kampioen, waarin verschillende navigatiesystemen werden getest heb ik de TomTom One aangeschaft. Die kwam als beste uit de bus. Had ik maar niet naar ze geluisterd! Er zit weliswaar blue tooth op maar je kunt er niet handfree mee bellen. Wat heb je dan aan die blue tooth? Volgens mij was die test gewoon een verkapte reclame waar de anwb waarschijnlijk veel geld voor heeft ontvangen van TomTom. Zo goed is die TomTom One dus niet, dus raad ik iedereen aan geen beste test te kopen via een eenzijdige publicatie. Ga naar de Media Markt, daar geven ze goede voorlichting en zijn beslist niet duur

ve
door verwijderd - Jun 15, 2007 om 20:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

ZOals ik al zei - een TomTom is geweldig - maar als je een kaart update wil, zal je een ieuwe kaart moeten kopen voor bv 99 euro! Aan updates doen ze helemaal niet bij de TomTom. :(

ve
door verwijderd - Jun 15, 2007 om 23:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Yona laat je Goed voorlichten. Er zijn erg veel mogelijkheden en merken t.a.v. Navigatie systemen. Ik ben al zo'n 10 jaar bezig met navigatie. Ga eens naar onderstaande link:

http://www.gps-garmin.nl/

Hier krijg je op al je vragen een antwoordt. En ze hebben ook verschillende systemen. Service 200%

Suc6

ve
door verwijderd - Jun 15, 2007 om 23:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb naar aanleiding van de vraag die ik gesteld had over navigatiesystemen de medion gekocht bij de aldi.
Je moet je voor je iets koopt eerst afvragen wat je wilt.
1: ben je tevreden met benelux, west europa of wil je ook oost europa (Polen en zo). Dat was voor ons belangrijk omdat we met vakantie naar Polen en Tsjechië gaan.
2: Gebruik je het systeem in de auto, of wil je hem ook op de fiets monteren, dan zit je vast aan een waterdicht systeem; Garmin zumo of tomtom rider, deze zijn eigenlijk voor motorfietsen.
3: Als je een pda wilt, kun je er ook navigatie op zetten. Dat kan ook bij sommige telefoons. Het werkt iets minder handig dan iets dat echt als navigatiesysteem is ontworpen, maar je hebt dan ook een pocket computer erbij.
De stem van medion heeft inderdaad een heel licht duits accent maar is heel goed verstaanbaar.
De terugbrenggarantie van de aldi is altijd al niet tevreden geld terug. Daar doen ze niet moeilijk over.
Schlecker heeft dezelfde medion  met een beperkter kaartmateriaal. Met de garantieafhandeling van schlecker heb ik geen ervaring.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2007 om 00:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Allemaal!

Hartstikke bedankt voor al jullie reacties. Het zal niet meevallen om een keuze te maken. Ik heb wel een paar ideeën opgedaan. Ik heb vooral een navigatiesysteem nodig in NL; ik verdwaal altijd, voordeel is: ik zie véél van Nl. ;-)

Vriendelijke groet Yona

ve
door verwijderd - Jun 16, 2007 om 00:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb gewoon een PPC met windows 2003 erop en draai al jaren met TomTom.
Omdat ik met regelmaat in Oost Europa zit is dit de enigste met die kaart erbij, wel is deze niet officieel maar werkt wel.

Een pocket PC heb je al snel met GPS muis voor zo'n 150€ dan nog de TomTom erbij en je hebt een hele PC in de auto waar je alles mee kan doen.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2007 om 01:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de MD96260 van ALDI (MEDION) nu een paar keer uitgeprobeerd.

De Nederlandse teksten worden wat formeel, maar luid genoeg en duidelijk uitgesproken. Straatnamen en dergelijke worden echter met een sterk Duits accent aangegeven. In het algemeen kloppen de aanwijzingen uitstekend, maar bij wegomleggingen wordt geprobeerd om zo snel mogelijk de geblokkeerde weg weer op te zoeken. Ben je daar een keer voorbij, dan pakt de navigatie meteen het juiste spoor weer op. De kaart blijkt in elk geval precies te kloppen, ook met recent gewijzigde situaties.
Het gebruik is niet geheel intuïtief, maar na enige gewenning is het een zeer bruikbaar apparaat om bijvoorbeeld de weg van A naar F te vinden, via B, C, en D. Er zijn maximaal 5 tussenstops in een route te plannen. Tijdens het navigeren kan de MP3 speler gebruikt worden en komt de stem van de navigator er zo nodig gewoon doorheen.
TMC is een optie, maar verder is het een zeer snel en goed werkende navigator.

Voor de freaks is het waarschijnlijk ook nog best mogelijk om het ding als spelcomputer en bijna als een PDA in te richten.

Groet,
GSM

ve
door verwijderd - Jun 16, 2007 om 08:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

joeft echt niet perse een tom tom te kopen

een mio is ook een leuk apparaat met meer mogelijkheden

bekijk de pcm van juni eens of kijk op www.mioforum.be

ve
door verwijderd - Jun 16, 2007 om 10:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ikzelf heb een VDO Dayton, qua uitvoering erg eenvoudig maar werkt perfect. Uiteraard moet ook hier jaarlijks betaald worden voor updates maar dan weet je ook zeker dat je ze krijgt en dat ze goed zijn. Het ligt er maar aan wat je ervoor overhebt. Persoonlijk zou ik electronica nooit bij Aldi of Lidl kopen dat zijn in feite kruideniers en van het personeel mag je dan ook geen kennis van dit soort apparatuur verwachten

ve
door verwijderd - Jun 16, 2007 om 11:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf een navigatiesysteem van VDOdayton.Dit bevalt mij uitstekend en je kunt 2 keer per jaar de nieuwste ontwikkelingen rechtstreeks downloaden naar je navigatiesysteem .Voor informatie , kijk op :VDO.nl Autonavigatie.Dit systeem heeft ook TCM voor omleidingroetes bij file of wegwerkzaamheden.Deze navigatie koop je bij garage of automaterialenhandel .

Groet,Hans.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2007 om 11:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben zelf een garmin,nuvi 250,deze voldoet heel goed

ve
door verwijderd - Jun 16, 2007 om 12:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ook belangrijk is, is de prijs van de updates. Ik had eerst een Blaupunkt navigatie daarvan kostte een update voor Benelux € 159,- Nu heb ik een Becker en de prijs van een update is nu € 199,- voor 27 landen op 4 cd's. Om maar even aan te geven dat niet alleen de aanschaf van het systeem belangrijk is.

Succes met je keuze!

Batje

ve
door verwijderd - Jun 16, 2007 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

 Heb de vorige uitvoering van Medion gehad,een ramp.

Ik heb nu de Navman gekocht via Wehkamp.Kinderlijk eenvoudig

en maar €189. Werkt fantastisch.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2007 om 14:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

M.b.t. de vraag van Yona is het wellicht interessant kennis te nemen  van de test die in het Duitse tijdschrift Computerbild (Europ. grootste PC-en Mob.tel. tijdschrift) van 19 maart 2007 (nr. 7) heeft gestaan.

Het aflopende testresutaat was als volgt:

  1. Medion MD96190 (testwinnaar)

  2. Fuji/Siemens pocket Loox N100

  3. Becker Traffic Assist HighspeedII

  4. TomTom Go 710

  5. Garmin Street Pilot C550

  6. Sony NV-U71T

  7. Route 66 Chicago 9000

  8. Navignon Transonic 7000

  9. Acer P630

  10. Nokia 330 Auto Navigation

  11. My Guide 3060

  12. VDO Dayton PN 2050 Europe TMC

  13. Naviflash 1020

  14. Blaupunt Travel Pilot Lucca 3.3

  15. Falk N 80

  16. Navman F 20

De 4 eerst genoemde apparaten werden in deze test als goed gewaardeerd.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2007 om 21:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb de Medion MD 96260 gekockt bij Aldi. Degelijk apparaat voor een zachte prijs. Ook een heel mooi model met een prachtig groot en duidelijk beeldscherm (2D of 3D). Navigeert razendsnel. Zeer solide bevestiging op de ruit. De menusturing staat niet in de handleiding maar de functieknoppen worden wel uitgelegd bij het starten van het toestel. De stem kan niet gekozen worden. Je moet het doen met een vrouwenstem met een duidelijk Duits accent. Vind ik wel amusant om te horen en ik schiet geregeld in de lach bij haar uitspraak  van straatnamen. De flitpalenwaarschuwingen zijn ook heel duidelijk en tijdig te horen en te zien op je scherm. Bij fout rijden corrigeert hij razendsnel en stuurt je zo snel mogelijk weer in de goede richting. De toeters en bellen die er verder nog op zitten interresseren mij niet. Het gaat mij om de navigatie en die is prima.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2007 om 22:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor mij was de tomtom juist afgevallen vanwege het beperkte bereik in oost europa. Pas bij de tomtom 910 krijg je heel europa. Het navteq materiaal van de medion (en volgens mij ook van garmin want die gebruiken  dezelfde kaarten) gaat tot en met Estland, Letland Litauen Slowakije enzovoort.
Een ander verschil tussen de navteq kaarten en de tomtom kaarten is dat de kaarten voor de benelux van navteq niet strak bij de grens stoppen en die van tomtom wel.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2007 om 22:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik heb zelf nu mijn 2e PDA (een Mio P550) waar ik Tomtom op heb geinstalleerd. Zoals eerder ook al eens door iemand is gezegd kun je altijd de nieuwste kaarten en versies van internet plukken. Het bevalt mij uitstekend. Ook de compatibiliteit van Tomtom met routeplanners als Promotor Onroute is voor mij erg belangrijk. Dit programma werkt alleen met Garmin en Tomtom. Deze 2 zijn gewoon wereldwijd marktleider op navigatiegebied.

Vandaag heb ik bij de Mediamarkt voor mijn ouders een navigatiesysteem gekocht: Een Tomtom One, met de kaart van Europa. Kosten: €255,-. Voor mijn ouders moet het eenvoudig te bedienen zijn. Vandaar dat het geen PDA is geworden omdat een PDA voor hen teveel mogelijkheden heeft ;-)

Als ik me niet vergis kost het Medion systeem van de Aldi €250,- Als je de keus hebt om een Mercedes of een Lada te kopen voor ongeveer hetzelfde geld.... wat kies je dan? Zelfs al zou de Medion €100,- goedkoper zijn dan zou ik toch voor de Tomtom kiezen.

Doe er je voordeel mee!

ve
door verwijderd - Jun 16, 2007 om 23:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag ik me toch af of deze test wel eerlijk gegaan is, aangezien de nummers 1, 2 en 3 van Duitse makelij zijn.

ve
door verwijderd - Jun 17, 2007 om 00:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

wat wil je ermee doen behalve navigeren wat verwacht je ervan... alleen van a naar b brengen of nog meer. anders hoeft het niet zo duur te zijn :)

ve
door verwijderd - Jun 17, 2007 om 18:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,
gister de aanbieding van halfords gekocht: TT GO 710 voor 299,- incl. gratis toezending TMC (verkeersinfo). Scherpe aanbieding incl. kaart van West-Europa, bluetooth (voor GSM met ook bluetooth heel handig!). Apparaat werd door consumentenbond eind 2006 als beste getest.
Kreeg er alleen kaartversie eind 2006 bij terwijl TT nu versie 2007 verkoopt. Ga ik nog achteraan.
Verder zeer gebruiksvriendelijk apparaat.

ve
door verwijderd - Jun 17, 2007 om 20:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat je vooral niet moet kopen is de nieuwe Sony ( 399,- euro ) te koop o.a. bij IT'S.Ligt niet aan de winkel maar aan het merk.Heb 2 jaar geleden een Sony navigatiesysteem gekocht en tot nu toe geen enkele update kunnen krijgen.

Ik en vele anderen die dit systeem aangeschaft hebben betreuren deze aankoop omdat Sony op geen enkele manier service verleent op het verstrekken van update's.

Ik denk dat dit ook het geval zal zijn met deze nieuwe aanbieding

Ik zou wat meer geld uitgeven en gaan voor een Tom Tom

ve
door verwijderd - Jun 17, 2007 om 20:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds 25 jaar een Tom Poes van de Hema , geen probleem .

ve
door verwijderd - Jun 17, 2007 om 21:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

> Kreeg er alleen kaartversie eind 2006 bij terwijl TT nu versie 2007 verkoopt. Ga ik nog achteraan.
> Verder zeer gebruiksvriendelijk apparaat
Dat is inderdaad een probleem. Toen ik vroeg mocht ik geen update kopen en alleen een nieuwe kaart voor 99 euro!

ve
door verwijderd - Jun 17, 2007 om 22:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kaartmateriaal voor medion kun je bij de medionshop bestellen.
Daar kun je ook andere accesoires kopen zoals bevestiging op de fiets tmc ontvanger enzovoort. Geen probleem dus.
Je kunt je ook afvragen of tegen de tijd dat een update echt noodzakelijk is, laten we zeggen over een jaar of vier, je net zo goed een nieuw systeem kunt kopen in plaats van een update. De apparaten worden in een snel tempo beter en sneller.
Dan heb je tegen die tijd een update waar alle wandelpaden in europa ook op staan en je apparaat kan het niet aan.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2007 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb net TomTom gebeld om duidelijkheid te scheppen in de "updates" discussie. Mij werd verteld dat er GEEN updates zijn van de Tomtom kaarten. Als je een nieuwe kaart wil, dan koop je een nieuwe kaart. En Tomtom adviseert om om de paar jaar een nieuwe kaart te kopen. Die kost dan gewoon de volle prijs. Grappig is hoeveel mensen in deze discussie volhouden dat je updates van de kaarten krijg. Je kan je wel abonneren op "safety cameras" en op verkeersinformatie, maar NIET op nieuwe kaarten. Ondanks alles wat hier geschreven is. Jammer dat Kassa zelf - en andere consumenten media - hier geen aandacht aan besteden.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2007 om 15:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

heb zelf ook 1gekocht bij aldi en gisteren voor het eerst uitgebrobeert,werkte prima en de stem valt mee,prima aankoop vind en wij,

groet sonja

ve
door verwijderd - Jun 18, 2007 om 22:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik deed met wegenkaarten ook een jaar of 5,6. Als de kaarten van mijn navigatiesysteem verouderd zijn, wil ik eerst kijken naar een nieuw navigatiesysteem, compleet met kaarten. Als je denkt dat je straks nieuwe  kaarten bij een oud navigatiesysteem moet kopen, kijk dan eens bij iemand die nu een systeem van 5 a 6 jaar oud heeft en wat de mogelijkheden daarvan zijn. Dan weet je echt genoeg.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2007 om 23:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

De MD96260 van Aldi bevalt mij ook wel goed.
Da navigatie is uitstekend en afwijken van de route wordt ogenblikkelijk opgemerkt (soms met wat protesten zoals: keer om!), waarna een nieuwe route erg snel opnieuw berekend wordt.
De lettergrepen van straatnamen en plaatsnamen worden altijd met  korte klinkers uitgesproken. Straat wordt bijvoorbeeld uitgesproken als strat en laan wordt lan.
Dat is in het begin een vreemd gehoor. Verder is de stem wat plechtig, maar wel duidelijk.

Het is trouwens, met de nodige moeite, altijd nog mogelijk om uw eigen stem in te spreken op een PC en die geluiden dan te uploaden naar de navigator. Dat lost het verkeerd uitspreken van de namen voor straten en plaatsen echter nog niet op.

Ik vind het jammer dat aansluitsnoeren (voor opladen en oortelefoon) onderaan op het apparaat aangesloten moeten worden en niet achteraan of opzij. Hierdoor moet het beeldscherm in de auto weer een aantal centimeters hoger geplaatst worden en beperkt het uitzicht daardoor iets meer.

Groet,
GSM

ve
door verwijderd - Jun 20, 2007 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, sinds een week heb ik de MD96260 en ik kan je zeggen het apparaat werkt prima. Wat velen doen is het vergelijken met TomTom en dat is onjuist. Vij deze medion krijg je veel meer accesoires, die bij Tom Tom ontbreken. Het verschil kan wel tot 200 euro oplopen. De verschillen zijn: Medion: gedetailleerde kaarten van heel Europa, i.c. Letland, Litouen als je daar eens heen wilt. TomTom One gaat over de Benelux. Bij Medion krijg je een netwerkoplader, bij TomTom moet je die frebij kopen. Zo zijn er nog veel meer verwschillen. Ik heb ook TomTom en kan zeggen dat Medion in dit geval Navtec veel gedetailleerder en juiste kaarten heeft. TomTom heeft bij een woonwijkje met 2 strate één willekeurige streep geplaatst terwijl Medion dat woonwijkje van april 2004 gedetailleerd op kaart heeft geplaatst. 1 verschil ten gunste van TomTom vind ik de bkaarten, die meer aansluiten bij de ANWB c.q. de Bosatlas. Daar ben ik aan gewend en daar hou ik van. De kaarten van Medion zijn wat vager, de huisnummers staan er niet op(maar wel op zoeken mogelijk). TomTom heeft oplichtende straatnamen die duidelijk zijn en Medion heeft wat fijnere letters op de kaart. Op mijn leeftijd zie je dat wat minder goed, maar ook de Mediuon brengt je perfedct naar het gewenste adres en vooral thuis.

Groet,

Dries

ve
door verwijderd - Jun 20, 2007 om 20:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben ervaring met een Garmin 2710. Deze hebben wij gekocht omdat je hierbij met bijgeleverde software routes kunt maken op de pc. Je hoeft dan niet van A naar B te  rijden. Het apparaat wordt veelal door motorrijders gekocht.

Mijn man heeft een kennis geholpen met een Medion van de Aldi. Je kunt problemen krijgen met de software. Koop dus niet afgaande op de prijs maar laat je voorlichten. Kijk eens op www. gps.nl

ve
door verwijderd - Jun 27, 2007 om 17:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet of u al een navigatie heeft gekocht bij de aldi, maar ik zou het u afraden.

Zelf heb ik er vorig jaar november een gekregen van mijn ouders, maar dat ding kan steeds geen gps verbinding vinden.

Hij is al 2 keer terug gestuurd naar medion en heb een 2 keer "werkend" terug gekregen!!!! Nou niet dus.

Heb al verschillende telefoontjes gepleegd, maar vind geen gehoor. Op sturen heft geen zin, meer. Want dara doet hij het wel en bij mij niet.

Klachtenservice beloofde over de telefoon een nieuwe, maar na opsturen 2de maal kreeg ik gewoon dezelfde terug.

Ook hebben ze gezegd, ja in sommige auto's werkt hij niet zo goed.

Nou als ik op straat loop dan doet hij het ook niet.

Ga dus niet voor de medion. Welke je dan moet nemen weet ik niet, maar Medion is niet goed.

ve
door verwijderd - Jun 27, 2007 om 17:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hem nu een paar weken en hij werkt eigenlijk altijd. Onder natte hoge bomen valt de gps ontvangst wel eens weg, maar dat hebben andere systemen ook.

ve
door verwijderd - Oct 29, 2007 om 23:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het draadje is al redelijk oud, maar toch nog even wat ervaringen.

Deze zomer ben ik op vakantie met de caravan door een groot deel van Frankrijk getoerd en kon ik de MD96260 slechts op enkele kleine navigatiefoutjes betrappen. Het apparaat heeft werkelijk perfect gefunctioneerd en doet gewoon wat het doen moet. Je wordt precies voor de ingang van de camping afgeleverd, inclusief waarschuwingen voor flitsers en snelheidsbeperkingen.

In tussen heb ik al ettelijke skins (verkrijgbaar op een paar Duitse navigatie sites) uitgeprobeerd. Vooral de skin van Sokoban, maar ook van Schmischi verhoogt de functionaliteit.
Vooral het toevoegen van een QWERTY toetsenbord is aan te bevelen.
Het is mogelijk om het apparaat in detail geheel naar eigen wens aan te passen en het is een ideaal speeltje voor de computerfreak.
Het is zeer eenvoudig om in de Windows CE taakbalk en Explorer te komen. Ik heb er al een redelijk goed schaakspel (PocketChess) op draaien en zelfs een flightsimulator behoort tot de mogelijkheden.
Daarnaast een perfect videoprogramma (TCPMP) toegevoegd voor het afspelen van films DIVX, maar ook films die zelf met de digitale camera zijn gemaakt.  Foto's bekijken en MP3's afspelen zit er al standaard in.

Groot nadeel: Voor je het weet steek je teveel tijd in zo'n ding.
Verder:
Niet erg geschikt voor fietstochten of voor voetgangers. Het apparaat is eigenlijk alleen geschikt voor in de auto.
De Nederlandse stem is helaas niet te veranderen, maar je kan wel kiezen voor navigatie begeleiding in het Engels of nog een andere taal...
Let op:
Het scherm moet na elke harde reset opnieuw gekalibreerd worden. Anders prik je gauw verkeerd op het touchscreen, vooral op het groene vakje voor de POIWarner is dit belangrijk.

Voordeel:
Het hele apparaat is niet veel duurder dan een update van de concurrent. In plaats van te updaten, kun je dus bijna net zo goed steeds een nieuwe kopen.

Groet,
GSM