ja
door janenan Apr 7, 2007 om 10:53
Auto & vervoer

Autowassen zonder water

Sinds kort woon ik op een flat. Autowassen, zoals voorheen, is niet meer mogelijk. Over de wasstraat hoor en lees ik veel negatieve berichten (veel krassen b.v. ). Nu las ik o.a. op internet over 'autowassen zonder water'. Dat zou een goed alternatief voor mij kunnen zijn. Ik zet echter nog mijn vraagtekens erbij. Kun je een auto, waar allerhande vuil op zit, zonder water goed en verantwoord schoon maken? Ik zou graag willen weten of er mensen zijn die die artikelen hebben gekocht en wat hun daarmee ervaring is.

8903 23 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 7, 2007 om 11:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Geloof die onzin niet,een auto waar dat stofzand op zit, probeer dat eens droog schoon te maken, juist allemaal krassen, dus er zit niets anders meer op dan naar een auto wasplaats te gaan.

groet

ve
door verwijderd - Apr 7, 2007 om 11:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toen U dit las, was het toevallig toch geen 1 april he?

ve
door verwijderd - Apr 7, 2007 om 11:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

 OK, veronderstel dat het niet 1 april was, dan snap ik niet wat er bedoeld werd met "Autowassen is niet meer mogelijk". Wat zou daarachter zitten? Mag niet meer (van wie en waarom)? Kraan wordt niet meer beschikbaar gesteld voor algemeen gebruik?

In het eerste geval is het nog altijd zo dat er wel eens (regen)water uit de lucht valt. Er kan dus niemand bezwaar tegen maken wanneer ik er zin in zou hebben een emmer schoon water over mijn auto heen te kieperen en evt. na te sponzen. Tenzij er een gemeentelijke verordening of wettelijke regeling van kracht is, kan niemand je verbieden een auto te wassen op straat.

In het tweede geval, geen punt, gewoon een emmer water tappen uit eigen kraan en naar beneden sjouwen.

Ben ook benieuwd wat de datum was...

ve
door verwijderd - Apr 7, 2007 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is kennelijk geen 1 aprilgrap, de site is nog altijd in de lucht:

http://www.autowassenzonderwater.nl/

Het is bekend dat er in autowasstraten lakbeschadigingen kunnen optreden. Zelf heb ik ooit eens gezien dat er een complete buitenspiegel door de borstels aan gort ging. Er zitten dus zeker risico’s aan. Zelf ga ik naar een wasplaats die adverteert met “wassen zonder krassen” . Je gaat daar zelf aan de slag met hogedrukspuiten die wel een veel beter resultaat boeken. Gootjes en hoeken waar de gewone wasstraat niet bij komt, spuit je daar helemaal schoon. Zelfs de uiteindelijke waslaag kun je er mee aanbrengen.

Op straat de auto wassen met een emmer en een spons is uit milieuoogpunt al lang niet meer aan te raden.

Groet, M@rtin

ve
door verwijderd - Apr 7, 2007 om 12:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vanwege inderdaad het milieu is het in Duitsland al jaren niet meer toegestaan om de auto te wassen op een plaats waar geen slibopvang is zoals bij een professionele wasbox wel het geval is.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2007 om 12:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als bedrijf met één of meer auto's is het al enkele jaren dat deze auto's niet meer op straat mogen worden gewassen.

De reden is duidelijk. naast vuil en stof kleven er altijd olieresten aan een auto, resten die in het beste geval in het riool komen maar vaker, direct in het millieu.
Wanneer u bedenkt dan 1 liter olie 1000 liter water ernstig vervuild dan is de verplichting duidelijk.
Een wasstraat heeft altijd een vloeistofdichte vloer en een reiniging/separatietank waar het vuil van het overige water wordt gescheiden.
Auto's in een wasstraat is dus vanuit millieu-oogpunt verre te verkiezen.
Ook voor particulieren.

De Vrije Vogel.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2007 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Janenan

Als de auto op tijd  in de was zet (poetsen) dan valt het allemaal wel mee in een goed werkende wasstraat

Zonder water met al die modder  en stof gaan wrijven zij je straks precies waar je geweest bent

volgens mij kun je toch beter de wasstraat nemen dat werkt toch wat vlugger

groet van de sleutelaar

ve
door verwijderd - Apr 7, 2007 om 13:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

auto wassen is tegenwoordig als je het goed bekijkt een vak appart.maar is uw vraag bedoelt als i april grap???maar zonder water zou ik eerst op mijn lichaam proberen of het goed gaat en daarna pas op de auto.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2007 om 13:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Grootvader,

Wel de goede getallen gebruiken. Eén liter olie kan één miljoen liter water vervuilen. Dat zijn wel een paar nulletjes meer.

Vladja

ve
door verwijderd - Apr 7, 2007 om 13:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

autowasen zonder krassen is al een normaal verschijnsel wat u ziet zijn ook juist vaak geen krassen maar een vetlaagje wat je er zo weer met was afhaald.maar als de auto vol zand zit aan de buiten kant dan eerst voor wassen of in een goede wasstraat laten doen

ve
door verwijderd - Apr 8, 2007 om 11:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ten eerste even: Sorry Vladja, mijn nullen bleven haken. (te weinig geheugen denk ik zodat mijn PC dan even stopt)

Maar goed,  ik heb de link gebruikt en gezien dat wassen zonder water een mooi verhaal is maar ook totaal onjuist.

Wat is het geval.
Sinds een paar jaar wordt glas voor moeilijk bereikbare  ramen voorzien van een coating die zeer sterk waterafstotend is.
Dit soort coating is ook al een tijdje bij automaterialenzaken te koop en men pretendeerd dat ruitenwissergebruik niet meer hoeft omdat de rijwind door dat middel de ramen schoonplaast.

Nu lijkt dit middel te gebruiken voor de gehele auto.......... maar......
Zij laten zelf zien dat je dan, de auto eenmaal behandeld, met een emmer water je auto zo schoonspoeld.  Dit staat letterlijk op hun eigen site !!
Dus wat nou! Auto wassen zonder water!!!

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Apr 10, 2007 om 18:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo

ik heb sinds januarie een nieuwe matiz chervolet  deze hebben we latten behandellen met een speciale coat laag voor tegen vuil

dit houd wel in dat ik speciale autowasshampoo van de dealer moet gebruiken

andere gaat de beschermlaag mee weg is mij verteld

er is me ook verteld dat  ik hem in de wasstraat zou doen dat ik en krasjes zou krijgen en de coatlaag  slijt

dus ik hou me aan de uitspraak van de dealer vast

met de coatlaag wordt hij wel minder vuil en het vuil gaat er makkelijker vanaf

maar hoe je het wendt of keert er zal toch water aan te pas moeten komen

groetjes marloes

ve
door verwijderd - Apr 10, 2007 om 18:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

???? tien reacties over de heilige koe !! je blijft lachen op de kassa B

ve
door verwijderd - Apr 11, 2007 om 21:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja het komt op veel mensen erg vreemd over. Het is mogelijk Uw auto te wassen zonder water. En dan bedoel ik niet een auto die na een rit over een binnenweg dik onder de modder zit. Maar een auto die " gewoon" vuil is. Ik gebruik al geruime tijd een product wat in engeland al langere tijd gebruikt wordt. Ook in Nedeland zijn mensen die het met succes en naar tevredenheid gebruikt hebben.Dit product breng je op een droge auto dmv. een spuitflacon, enkele seconden laten drogen, afnemen ( gently ) met een zgn. wonderdoekje welk in elk huishouden voorhanden is tegenwoordig. daarna met een bv. T shirt of poetsdoek de auto opwrijven. Auto wordt krasvrij schoongemaakt, en krijgt ook nog direct een beschermende laag. Info via www.MiracleDryWash.com. Bij navraag krijgt U een adres waar e.e.a in Nederland verkrijgbaar is.Veel succes.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2007 om 21:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hartelijk dank voor uw reakties. Het is zeker geen 1 april-grap. Uit de diverse antwoorden blijkt echter dat er niet veel waarde wordt gehecht de mogelijkheid van autowassen zonder water. Alleen schrijver hvermeul blijkt ervaring te hebben met een Engels product. Ik heb onlangs ook via Google op diverse Duitse websites over dit onderwerp gelezen, maar ook niet veel reacties van mensen met ervaring. Jammer dat er (kennelijk) nog niet veel mensen in eigen land ervaring met deze methode hebben. Het zou mooi zijn als er eens een test zou worden uitgevoerd door b.v. Kassa.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2007 om 21:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb naar het filmpje op de site gekeken en me rot gelachen. "je bespaart kostbaar water".

Inderdaad, en je vervangt het water door chemicalien. En die zijn niet schadelijk voor het milieu. Toch ?

En hoe handig het is om te wrijven met een doekje: wrijven helpt niet ( denk maar aan Renny's ).

Dus gewoon met je auto door de wasstraat en laat die dealers maar l*llen. Die denken alleen maar aan hun omzet. Overigens ben ik erg benieuw wat er wordt verstaan onder "krassen". Zeker een diepe inkeeping zoals een spijker die kan veroorzaken ...

Gewoon een broodje aap verhaal.

Ik wens u wijsheid.

ve
door verwijderd - May 31, 2007 om 18:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met belangstelling heb ik alle reacties in dit forum gelezen.

Ik moet zeggen dat ik de meeste ervan wel begrijp. Ik was net zo kritisch toen ik het product voor het eerst zag. Maar nadat ik zelf zo'n fles had besteld en geprobeerd, was ik verkocht! Zo mooi schoon was mijn toen 2 jaar oude auto nog nooit geweest.

Uiteindelijk heb ik de stoute schoenen aangetrokken en heb ik het importeurschap voor Autolak-Bodyguard (zo heet het product) verworven. Natuurlijk realiseer ik me dat ik een commercieel belang heb bij positieve berichtgeving over dit product. Maar ik wil hier toch even aangeven dat ik het jammer vind allerlei reacties te moeten lezen die zijn gebaseerd op aannames en niet gebaseerd zijn op ervaringen! Autolak-Bodyguard is samengesteld uit puur natuurlijke ingredienten (citrus en lotus). Het bevat dan ook absoluut geen chemische bestanddelen als teflon, waarmee andere producten vaak worden "verpest". Ook legt het geen vetlaagje, zoals wordt gesuggereerd. Het maakt wel intensief schoon. De manier waarop dat gebeurt is na te lezen op de website. Het feit dat ik een video op de website heb gezet, laat bovendien zien hoe eenvoudig het te verwerken is.

Jan en An die de vraag in dit forum stelden bied ik aan de verzendkosten a 6,20 voor mijn rekening te nemen, als zij via mijn website een set Autolak-Bodyguard bestellen. Kunnen zij zichzelf overtuigen en hoop ik dat zij hun ervaringen met dit forum willen delen.

Met vriendelijke groeten

Havasa

Hertme

ve
door verwijderd - May 31, 2007 om 18:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met belangstelling heb ik alle reacties in dit forum gelezen.

Ik moet zeggen dat ik de meeste ervan wel begrijp. Ik was net zo kritisch toen ik het product voor het eerst zag. Maar nadat ik zelf zo'n fles had besteld en geprobeerd, was ik verkocht! Zo mooi schoon was mijn toen 2 jaar oude auto nog nooit geweest.

Uiteindelijk heb ik de stoute schoenen aangetrokken en heb ik het importeurschap voor Autolak-Bodyguard (zo heet het product) verworven. Natuurlijk realiseer ik me dat ik een commercieel belang heb bij positieve berichtgeving over dit product. Maar ik wil hier toch even aangeven dat ik het jammer vind allerlei reacties te moeten lezen die zijn gebaseerd op aannames en niet gebaseerd zijn op ervaringen! Autolak-Bodyguard is samengesteld uit puur natuurlijke ingredienten (citrus en lotus). Het bevat dan ook absoluut geen chemische bestanddelen als teflon, waarmee andere producten vaak worden "verpest". Ook legt het geen vetlaagje, zoals wordt gesuggereerd. Het maakt wel intensief schoon. De manier waarop dat gebeurt is na te lezen op de website. Het feit dat ik een video op de website heb gezet, laat bovendien zien hoe eenvoudig het te verwerken is.

Jan en An die de vraag in dit forum stelden bied ik aan de verzendkosten a 6,20 voor mijn rekening te nemen, als zij via mijn website een set Autolak-Bodyguard bestellen. Kunnen zij zichzelf overtuigen en hoop ik dat zij hun ervaringen met dit forum willen delen.

Met vriendelijke groeten

Havasa

Hertme

ve
door verwijderd - May 31, 2007 om 22:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Havasa, wij (Jan en An) nemen uw aanbod graag aan.

T.z.t. zal ik mijn bevindingen hier bekend maken.

Mijn bestelling zal ik doen via uw website 'autowassenzonderwater.nl'

ve
door verwijderd - May 31, 2007 om 23:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Redactie: reactie van Havasa riekt naar reclame maken voor je eigen bedrijfje! Da's niet toegestaan!

ve
door verwijderd - Jun 1, 2007 om 10:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste redactie,

Ik zal geen reclame maken! Ik heb alleen willen reageren op de naar mijn idee ongefundeerde kritiek. Want het forum begint met een vraag, waar vervolgens allerlei niet-deskundigen een nieuw product neersabelen, zonder er zelf ervaringen mee te hebben. Dat is naar mijn idee niet eerlijk. Ik hoop dan ook dat Jan en An hun kritiek op dit forum willen achterlaten. En als zij minder enthousiast zijn, mag dat van mij ook gepubliceerd worden.

Ik ben benieuwd....

Met vriendelijke groeten,

Havasa

ve
door verwijderd - Nov 10, 2013 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet dat dit een oud bericht is maar wil toch nog reageren op Havasa mede omdat er weer nieuwe ontwikkelingen op dit gebied zijn. Meneer noemde autowassenzonderwater.nl als zijnde dat het de enige optie is op het gebied om je auto te wassen zonder water. Ik ben zelf ervaringsdeskundige op dit gebied en heb veel verschillende producten uitgeprobeerd en getest. www.autowassenzonderwater.nl gebruikt producten uit Duitsland die niet biologisch afbreekbaar (en dus slecht voor het milieu) zijn en om die reden zou ik het persoonlijk niet aanraden om deze producten te gebruiken.

Andere betere opties zijn wat betreft auto wassen zonder water:

www.noh2o.nl (de goedkoopste)
www.autowassenzonderwater.com
www.drywash.nl
www.ecogreenautoclean.nl (Nieuw in Europa, in Amerika gebruiken bedrijven zoals Google dit product)

Laat maar weten wat jullie ervaringen met deze producten zijn...

ve
door verwijderd - Nov 10, 2013 om 19:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

De redactie is gewaarschuwd, raribiblos.