he
door henriette9_1 May 19, 2009 om 11:56
Auto & vervoer

Beschadigde zending via TNT

Een door mij verzekerd pakket (tot 500,-- euro) is beschadigd bij de geadresseerde afgeleverd. Het was verzonden op 6 mei en de schade werd bij mij gemeld op 14 mei en per gelijke datum aan TNT doorgegeven. In hun ontvangstbevestiging stond dat ze ernaar streven binnen 2 dagen mijn vraag in behandeling te nemen. Op 19 mei heb ik gebeld en gemaild omdat ik niets had vernemen. Als reactie kreeg ik dat ze de klacht niet in behandeling nemen want de maximale termijn is één week. Ik heb deze termijn dus met één dag overschreden blijkbaar. Men meet met twee maten, zelf hoeven ze zich niet aan de genoemde 2 werkdagen te houden. Toen ik het klachtenformulier via www.tntpost.nl invulde is nergens naar voren gekomen dat de termijn één week is. Ik heb een beroep gedaan op hun coulance, dit is mijn eerste schademelding in mijn leven, en hierop is wederom negatief gereageerd. Hoe dien ik te handelen? Wie vergoedt de schade van 225,-- euro die door TNT is veroorzaakt?

3227 20 Rapporteer

ha
door havanna - May 20, 2009 om 13:21
7 Antwoorden / 0 Vragen

Stuur ze een aangetekende brief met daarin de gang van zaken en dat u het daar niet mee eens bent.
Een maximale termijn waarop u een schade kunt melden wordt niet genoemd in de voorwaarden van TNTpost.
En als u een rechtsbijstandverzekering heeft zou ik het daar ook melden.
En dat in de brief aan TNTpost zetten.
Succes!

jo
door johandewit - May 20, 2009 om 13:27
7 Antwoorden / 0 Vragen

Helemaal niemand, die hele zogenaamde verzekering van de TNT is misleiding van ongekend formaat en gewoon nep.

Ik heb zelf een gevalletje aan de hand gehad met een pakketje naar het buitenland. Claim ingediend met 12 foto's, ne 10 weken kwam er bericht dat de artikelen in het pakket niet onder de verzekering vielen. Afgezien dat ze dat natuurlijk binnen een dag hadden kunnen melden is er wel expliciet door diverse lieden op het postkantoor aan mij verzekerd dat het wel onder de verzekering viel. Ook in de documentatie staat uiteraard niet vermeld dat het niet onder de verzekering zou vallen. Brief naar de directie geschreven nooit meer wat van gehoord. Nu ga ik de TNT voor de rechter dagen wegens schromelijke misleiding en zal de rechter verzoeken het personeel van TNT als getuige op te roepen.

Mij zijn inmiddels al meerdere gevallen bekend dat ze zo'n beetje alles afwijzen, kortom zwendel.

pv
door pvandepoll - May 20, 2009 om 13:43
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wat raar!
Ik kan me nog voorstellen dat er een maximale tijd staat voor de melding NA AFLEVERING BIJ GEADRESSEERDE. De procestijd binnen TNT hoort hierbuiten te vallen.
Zo bezien was de melding dus wel op tijd.

wi
door witsenburg - May 20, 2009 om 13:55
1 Antwoorden / 0 Vragen

Als eigenaar van een bedrijf verstuurden wij zo'n 5000 paketjs via TNT. Soms raakte ze zoek wat overal kan gebeuren. Vooral inbuitenland. Dan starten die vrienderzoek wat drie maanden zou kunnen duren. Op zich is dat al bizar in mijn beleving.
Na d drie maanden kregen wij dan bericht dat ze er alles aan hadden gedaan om het pakketje op te sporen wat helaas niet gelukt was. Niet een maal, maar ettelijke malen.
In werkelijkheid was zo'n pakje, na een hele omreis, dan allang bij ons terug bezorgd. Hun hele eigen barcode systeemwas dus een pot nat. We hebben die hele koninklijke TNT aan de kant geschoven en zijn in zee gegaan met GLS. Ook daar gebeurd weleens wat maar wordt altijd correct opgelost.
TNT doorspoelen en wegwezen. Er had al veel eerder concurrentie moeten komen. Dit soort bedrijven werden te lang in het zadel gehouden.

blackjes
door blackjes - May 20, 2009 om 14:51
141 Antwoorden / 34 Vragen

Zoals reeds door diverse mensen gezegd, zou ik het niet bij laten zitten. Maar of U ooit het gelijk aan Uw zijde krijgt is een tweede. Ik kan niet anders zeggen, dat TNT-post een vreselijk bedrijf is, dat nog veel te veel monopolie heeft. Ik heb problemen met een brievenbus, die veel te ver weg is. Je kunt schrijven wat je wilt, maar er wordt gewoon niet op gereageerd. Schofterig zoals je door zo'n bedrijf wordt behandeld. Grote concurrentie (ook voor de gewone briefbestelling) zou een uitkomst zijn. Ook de regering houdt geen toezicht. Ze kunnen maar doen wat ze willen.

Ik wens U alle succes en sterkte met Uw gevecht tegen deze mis(t)bank.

je
door jeannie - May 20, 2009 om 15:33
4 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo,ook ik heb het zelfde meegemaakt met sokken die ik had besteld,maar omdat ik er een had gepast hadden zij ze retour naar mij gestuurd.Maar ze zijn nooit aangekomen.Ik had geen sokken en was mijn geld ook kwijt.Ik heb ook een brief gestuurd maar ik kreeg als antwoord dat T.N.T. zich niet verantwoordelijk daar voor hield.En nu is weer het zelfde gebeurd,weer iets besteld en nooit aangekomen.Ze zeggen dat ze het bij mij afgeleverd hebben,of bij de buren hebben afgegeven.Maar ik woon hier alleen,ik heb nog geen buren.Nu sturen ze mij een nieuw pakketje op wat ik erg fijn vind,want ze zijn het niet verplicht.Nu maar afwachten of het wel bij mij aankomt.Groetjes en sukses.

ta
door tar - May 20, 2009 om 15:37
522 Antwoorden / 9 Vragen

Hey Henriette,

1 Dag overschreiding is kinderachtig van TNT om u dat na te dragen; kortom onredelijk.

Stuur altijd uw klachtenbrief aangetekende brief met ontvangstbevestiging naar TNT. Telefoontjes en mailtjes worden door TNT post "vergeten" of "niet ontvangen" en u staat dan vaak met lege handen.

Als TNT post vervelend blijft kunt u de Geschillencommissie Post inschakelen!

Link:

http://www.sgc.nl/POS.html

Succes!

ta
door tar - May 20, 2009 om 15:41
522 Antwoorden / 9 Vragen

AAAAAHHH!

overschreiding = overschrijding

he
door henriette9_1 - May 20, 2009 om 15:50
3 Antwoorden / 1 Vragen

Nou ja, in dit geval ook 'overschreiding'. Hun machtspositie en -misbruik is toch om te huilen.

Ik ga inderdaad het advies opvolgen een aangetekend schrijven te versturen hierover. Aan de telefoon word ik afgewimpeld (ook al ben ik reuze beleefd) en via mail reageert men niet meer.

Ik waag nog één poging en als die niets oplevert dan zie ik me genoodzaakt, alleen al uit principe, een andere pakketdienst in te schakelen.

Bedankt voor de tips tot dusver!

sc
door schi9196 - May 20, 2009 om 16:10
9 Antwoorden / 4 Vragen

De tip om TNT een aansprakelijkheidsstelling per aangetekende brief - met ontvangstbevestiging - te sturen is goed. Als je twijfelt hoe je zo'n brief goed moet opstellen zou je advies kunnen  vragen bij het Juridisch Loket www.hetjl.nl of bel ze even om een - gratis - afspraak te maken.
Maak wel zelf eerst even een conceptbrief en leg die dan ter beoordeling voor aan de medewerk(st)er. Ik heb goede ervaringen met hun hulp. Succes!

we
door westvijf - May 20, 2009 om 16:46
2 Antwoorden / 0 Vragen

Wat hier boven staat kan natuurlijk niet, maar wat me wel van het hart moet is het volgende : ik werk zelf een aantal avonden in het pakketsorteercentrum van TNT, al zo'n 13 jaar ! Wat wij als sorteerders tegen komen is soms niet normaal. Boeken die verpakt worden met alleen daaromheen een dun papiertje, dikke enveloppen die niet dichtgeplakt zijn, flessen wijn met een papieren zakje er om en ga zo maar door. Eigenlijk zou iedereen eens in een sorteercentrum moeten kunnen kijken om te zien hoe het hele proces werkt en dan weet ik zeker dat iedereen veel en veel beter zijn spullen zal inpakken!

he
door henriette9_1 - May 20, 2009 om 16:48
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik geloof meteen dat de verpakkingen regelmatig niet deugen. De door mij gebruikte verpakking was echter een speciaal daarvoor bedoelde koker, dus daar lag het deze keer echt niet aan.

we
door westvijf - May 20, 2009 om 17:43
2 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas gaan heel vaak de dopjes (onder en bovenkant)van de kokers af. Kokers komen vaak tussen de handstraat pakketten te liggen en die zijn  zwaarder en dan deukt een koker nogal eens in. Mijn advies bij een koker...plak altijd tape over de onder en bovenkant!

Nogmaals, ik vind wat bovenstaat echt niet kunnen maar ik weet dat er bij ons heel wat losse spullen komen waarvan de rechtmatige eigenaar dan maar gezocht moet worden :o( Hoe dat precies werkt kan ik je helaas niet vertellen. Wij hebben een speciale plek waar alle losse artikelen neergelegd moeten worden.

raiderlouis
door raiderlouis - May 20, 2009 om 18:20
2 Antwoorden / 0 Vragen

Het vervelende is natuurlijk dat je bij TNT zelf de kas aan het spekken bent door de klacht aangetekend te versturen. Maar helaas is er geen andere keuze. Ikzelf heb het ook eens meegemaakt dat een aangetekend pakket nooit is aangekomen. Dat wilde ze in eerste instantie ook niet vergoeden. Maar na vele brief en e-mail wisselingen waarin ik hun continue op HUN FOUT wees, hebben ze het uiteindelijk wel vergoed. Dat u een dag te laat zou zijn met reageren (laat ze dat eerst maar eens aantonen) mag niet betekenen dat zij hun eigen verantwoordelijkheid niet hoeven te nemen. Bovendien bent u NIET te laat als u 7 dagen hebt om te reageren. U verzendt het op de 6e, dan komt het op z'n vroegst op de 7e aan. Tel daar een week bij op en u zit op de 14e, de dag dat u het geval meldde.

he
door henriette9_1 - May 20, 2009 om 18:26
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ook de doppen van de koker zaten vastgeplakt. Er is -zo lijkt het- gegooid of i.d. met de koker, waardoor er een geringe deuk in is gekomen. Deze was echter genoeg om de inhoud te beschadigen. Mij zit inderdaad dwars dat TNT haar verantwoordelijkheid niet neemt en zich verschuilt achter die ene dag, terwijl de week die ze noemen nergens op hun site verschijnt als je het klachtenformulier invult. Sterker nog, ze vragen dit 'zo snel mogelijk' te doen. Dat heb ik gedaan. Ik heb nog nooit eerder een klacht ingediend, dit zou ook moeten meespelen bij hun overweging mijn klacht al dan niet serieus te nemen. Door klantvriendelijk te reageren en klachten serieus te nemen is de kans groot dat TNT haar klanten behoudt. Door de methode die ze nu hanteren worden ze weggejaagd.

ta
door tar - May 20, 2009 om 22:35
522 Antwoorden / 9 Vragen

Hey Henriette!,

U zei:

"Door klantvriendelijk te reageren en klachten serieus te nemen is de kans groot dat TNT haar klanten behoudt. Door de methode die ze nu hanteren worden ze weggejaagd".

Klantvriendelijkheid kost in dit geval geld...

Omdat tegenwoordig veel managers van bedrijven op korte termijn denken is deze handelswijze ontstaan. Nu snel en veel winst maken en de bonus van de manager wordt groter... Als het bedrijf later "instort" heeft de manager meestal zijn zakken gevuld en is verdwenen.

Ik denk dat als u vertelt dat u uw klacht ook bij de Geschillencommissie Post gaat melden, uw brief serieuzer zal worden genomen.

Succes!

P.S.

Ik ben benieuwd naar de uitkomst!

ta
door tar - May 20, 2009 om 22:46
522 Antwoorden / 9 Vragen

P.S.

U zei: "Mij zit inderdaad dwars dat TNT haar verantwoordelijkheid niet neemt en zich verschuilt achter die ene dag".

Dat is ook onredelijk.

Bij TNT post hoopt men dat u het opgeeft door niet te reageren op niet bewijsbare meldingen van uw kant... Veel grote bedrijven hanteren deze strategie en worden alleen "wakker" als zij gedwongen worden...

aj
door ajtr - May 20, 2009 om 23:17
46 Antwoorden / 7 Vragen

Postpaketjes zoek/beschadiging/niet aangekomen pakketje.Veel voorkomende kwalen.

Postpaketje zoek-- Indien U een paket verstuurd aangetekend met ontvangstbevestiging dan komt er een stikker op en U krijgt een bewijs met nummer.Paketje zoek dan kunt U het nummer op verzendbewijs nagaan via TNT internet waar het is gebleven.Beschadigde paketten nooit aan nemen maar gewoon retour sturen.Zowel bij Tnt  als bij gewoon transport.Komt een paketje niet bij U aan op de afgesproken dag meld dit dan bij U leverancier die kan dit traceren waar het is gebleven.

Verzeker heeft geen nut bij TNT maar elders ook niet.Laat het aangetekend versturen zodat bij ontvangst en onbeschadicht U een handtekening dient te zetten en zo voor kom je veel ellende moeite en ergenis.

ro
door roepa - May 21, 2009 om 10:55
1 Antwoorden / 0 Vragen

Bij TNT Post heeft niets zin wat je schrijft, e-mailt of belt ik zelf was een verzamelaar van winkelwagenmuntjes ben er maar mee gestopt omdat 50 % van wat ik verstuurden of ontving kapot of niet aan komt ondanks speciale verpakking het lag altijd wel ergens aan maar nooit was het hun schuld nu zijn ze hier in Tilburg ook nog over gegaan op het laten bezorgen van de pakket post door diamant groep een organisatie die is voor mensen die niet of moeilijk mee kunnen kommen in de normalen werksfeer. Geregeld krijg ik bericht van een bedrijf dat het pakket is verzonden en dan duurt het geregeld  nog 4 daggen voor ik het ontvangen. Niks heeft daar zin het word dan ook tijd dat er een bedrijf komt die dat over neemt met wel  verantwoording.

Ik zelf reageer bij hun nergens meer op maak me boos en zij lachen je gewoon uit en zeggen tegen elkaar daar heb je weer zoon eikel die denkt dat me wat doen

keessie1
door keessie1 - May 21, 2009 om 22:45
138 Antwoorden / 9 Vragen

Ik denk nu IEDEREEN ZOMAAR POST MAG GAAN BEZORGEN door in voering van de nieuwe wet/regels, HET EEN ZOOITJE GAAT WORDEN.

Op een TNT Bus die voor me reed stond vandaag: TNT ZOEKT ONDERNEMERS OM PAKETTEN VOOR ONS TE GAAN BEZORGEN. Nu zat er iemand in mijn wagen die "ondernemer" is, die reageerde al van ik zal eens bellen naar die gasten en vragen wat het schuift. Nou Als die persoon post moet gaan bezorgen komen er nog maar weinig pakje ongeopend aan denk ik.

Maar ook als hij niet voor TNT zou kunnen gaan rijden, mag hij met zijn busje als postbode voor zich zelf beginnen. Verder denk ik met weemoed terug aan de betrouwbare vaste full time  postbode in de wijk. Ik zie alleen nog maar partime huisvrouwen lopen of getatoeerde TNT chauffeurs met Keihard Frans Bauer of Andre Hazes muziek aan ik het busje.

Nee het gaat er zeker NIET BETER OP WORDEN, Let maar op.

Gr. Keessie