ma
door mar60 Mar 24, 2017 om 12:15
Auto & vervoer

Beslagen auto ruiten nieuwe auto

Corsa nu 2 jaar oud maar vanaf het begin heb ik in de winter als het vriest het ijs ook aan de binnenkant.
Bij regen beslaan de ruiten zodat ik hier ook met een trekker aan het werk moet, heel iritant.
Airco, blower alles geprobeerd, garage al diverse keren gekeken maar kunnen niets vinden.
Advies blower vol aan op de ruiten en wachten tot dat het zicht beter is..........voor een nieuwe auto moet toch niet kunnen !!!
wie heeft er tips of advies?

8584 19 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 24, 2017 om 12:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zet eens wat vochtvreters in de auto.

marita5
door marita5 - Mar 24, 2017 om 12:24
11523 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mar60 ,

Stel uw vraag eens hier , klik op de rode regel .

https://www.problemcar.nl/nl/particulier/opel.html

tenormin
door tenormin - Mar 24, 2017 om 12:29
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Zou niet mogen (moeten) maar als men er niet achter komt, ga ik mee met @tijger1, de goedkoopste oplossing.

ne
door neodutchio - Mar 24, 2017 om 12:41
5158 Antwoorden / 12 Vragen

Staat uw auto vaak stil? Ook wij hebben er last van. Dit doordat de auto in de tegen staat loopt er water in /langs de luchtinlaat. Bij het aanzetten van de ventilator blaast u het vocht de auto is. Enige oplssing is een vochtvreter of uw auto droog zetten.

tenormin
door tenormin Mar 24, 2017 om 13:01
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Wij rijden allebei erg weinig, mijn autootje staat buiten ook vaak stil maar ik heb er geen last van, terwijl het ding toch al 17 jaar oud is. Zou het misschien met het merk te maken kunnen hebben? Hoewel... ;-)

ne
door neodutchio Mar 24, 2017 om 13:23
5158 Antwoorden / 12 Vragen

Zou te maken kunnen hebben met de plaats van de luchtinlaat. Ligt er net aan hoe groot de kans is dat er water bij kan komen. Mijn oude Astra had door ook last van, en mijn huidige Matiz heel erg zelf. Daar moeten we in de winter de binenkant van de ramen krabben.

fr
door frans56 - Mar 24, 2017 om 13:06
230 Antwoorden / 9 Vragen

Daar had mijn ouders corsa ook jaren last van. Daar was de oplossing simpel.  Als U uw auto niet gebruikt, en hij staat geparkeerd, hetzij buiten, hetzij in een garage of carport, doe het volgende.  Voor zo ver ik weet heeft iedere auto een schuifregelaar om te kiezen tussen lucht van buiten, danwel geen lucht van buiten. Deze stand gebruiken mensen vaak ik een file of op stoffige wegen.   Zet als U uw auto parkeert deze regelaar op buitenlucht.   Hiermee zorgt U ervoor dat het vocht wat in de auto zit,   vanwege een natte jas etc.   langzaam kan verdampen.   Eigenlijk moet U
deze regelaar altijd op de stand "lucht van buiten" laten staan.    Staat uw auto  binnen in een garage??    Zet een paar raampjes open, zodat het
vocht wat erin zit kan verdampen.

Di
door Dikkers Mar 27, 2017 om 17:58
7 Antwoorden / Vragen

Denk inderdaad dat daar het probleem zit. Schuifregelaar op lucht van buiten.

aurora1
door aurora1 - Mar 24, 2017 om 15:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Stel uw vraag nog eens op forums van Opel (Corsa).
En inderdaad vochtvreters in de auto zetten (o.a. voordelig bij de Action en Zeeman) en niet vergeten die leeg te laten lopen als er water in zit anders morst het in de auto.

AWYeah28
door AWYeah28 - Mar 25, 2017 om 07:45
355 Antwoorden / Vragen

Beste,

Naast de reeds voorgestelde vochtvreters is het ook raadzaam alle rubbers en afdichtingen eens na te (laten) lopen. Misschien is er iets beschadigd of incorrect gemonteerd waardoor er vocht naar binnen kan lopen. Heeft u iets in de auto liggen wat kan lekken? Ik had eens last van onverklaarbaar vocht in de auto, toen bleek er een flesje Glassex in de kofferbak leeg te zijn gelopen.

Succes!

holstein
door holstein - Mar 25, 2017 om 08:47
922 Antwoorden / 16 Vragen

Is de afwatering van je airco toevallig niet verstopt, want dan wil het vocht niet naar buiten.

r.kemperman
door r.kemperman - Mar 25, 2017 om 09:33
423 Antwoorden / 4 Vragen

Tegen beslaan van ruiten:
Licht insmeren met ouderwetse groene zeep of met handenzeep uit een pompje.
Goed droog wrijven

brainless
door brainless - Mar 25, 2017 om 11:55
324 Antwoorden / 0 Vragen

Dat probleem hebben wij ook met de nieuwe Polo.
De laatste kilometers voor dat je thuis bent de airco uitzetten, dan zit er geen water meer op de verdamper/leidingen.
Dit voorkomt ook bacterie groei op de verdamper (wat na enige tijd voor een vieze lucht kan zorgen).

Hoeft bij mooi droog weer gelukkig niet :)

ro
door ronny530 - Mar 25, 2017 om 12:48
2788 Antwoorden / 41 Vragen

Het airco systeem regelt onder meer de luchtvochtigheid binnen de auto en dient zeker in de wintermaanden gebruikt te worden om vochtproblemen te voorkomen. Het uitzetten van het airco systeem maakt dat het vocht in de auto niet meer verdampt wordt en op de ramen aanvriest omdat die binnen no time tot de buitentemperatuur afkoelen. Bij een handmatig bediend airco systeem kan de airco uitgezet worden om zeg maar brandstof te besparen maar heeft wel de consequentie dat er dit soort vocht problemen ontstaan en maar moeilijk op te lossen zijn. Nu de warme periode weer aanbreekt zal het vochtprobleem vanzelf verdwijnen maar door het verkeerd gebruik van de airco in de wintertijd weer ontstaan.

pk49
door pk49 - Mar 27, 2017 om 13:10
243 Antwoorden / 2 Vragen

om condens tegen te gaan kun je overwegen een anticondensmiddel aan te schaffen in de vorm van een spuitbus of zelf iets te maken. Pure afwasmiddel op een doekje werkt ook prima. Er zit glycerine in afwasmiddel en door het op de raam te smeren krijg je een vetlagje zodat er geen condens kan ontstaan.

pk49
door pk49 - Mar 27, 2017 om 13:15
243 Antwoorden / 2 Vragen

anticondensmiddel aanschaffen. Rond de 6 euro voor een busje. Meestal werkt het een paar dagen. Of afwasmiddel gebruiken op een doekje. Er zit glycerine in afwasmiddel en dat voorkomt aanslag.

adriaan2
door adriaan2 - Mar 28, 2017 om 16:27
105 Antwoorden / 0 Vragen

Regenwater, nachtvocht op de voorruit loopt via een goot onder de motorkap naar afvoerpijpjes.  Kijk die eens na of die soms verstopt zitten. Het water kan anders niet weg op de reguliere manier maar zoekt wel een uitweg.Jaren geleden nl zelf eens meegemaakt.  Het laten controleren van de airco vochtafvoer is ook een aanrader zoals iemand al aangaf.

co
door cor54 - Mar 28, 2017 om 20:26
1 Antwoorden / 1 Vragen

Mogelijk had je geen climate control en heb je dat nu wel. Wanneer je dan de temperatuur op een normale waarde van 20 a 22 graden hebt staan is dat bij aanvang van een rit te laag. Zet hem bij aanvang van een rit een stuk hoger. Later kan de temperatuur terug naar normale stand.

ki
door kiekkiek - Mar 28, 2017 om 21:00
6 Antwoorden / 0 Vragen

Meestal ontstaat deze ellende wanneer je meestal korte ritjes rijdt. De verwarming / ventilatie heeft dan niet genoeg tijd de auto fatsoenlijk te drogen. Vocht van natte kleding en schoenen zit ook in de matten en stoelbekleding en dat is daar niet zomaar weg. En de airco helpt daar ook weinig aan. Dus vermijd korte ritten, gebruik nooit, behalve in lange tunnels, de recirculatie, laat altijd de ventilator draaien en bewaar geen natte spullen, als voorruitmatjes in de auto.

po
door pock - Mar 29, 2017 om 12:28
1 Antwoorden / Vragen

mijn Hyundai vanaf dag 1 nieuw uit de showroom zelfde probleem. elke keer klagen en terug naar de dealer en geen oplossing. enfin, na 5 jaar!! gezegd tegen de dealer:"kom die auto maar halen en terugbrengen als het probleem verholpen is".   Wat blijkt: de voorruit was hartstikke lek en werd vervangen daarna nooit geen probleem meer met vocht, alleen heel jammer dat ik dus een gloednieuwe auto kreeg met een lekke voorruit zo vanaf de fabriek en dat dit 5 jaar moest duren voordat men actie ondernam, GGGRRR.

zadinia
door zadinia - Mar 29, 2017 om 12:36
77 Antwoorden / 25 Vragen

Ik heb er ook last van met onze nieuwe Polo en Up!
recentelijk een soort vochtvreterzakje gekocht bij Kruidvat. Speciaal voor condens in auto's. Er zit een soort "venstertje" aan de buitenkant dat verkleurt als het zakje gedroogd moet worden. Even in de magnetron en weer klaar voor gebruik. Dit werkt beter dan losse vochtvreters die kunnen omvallen in de auto.

ma
door mar60 - Mar 31, 2017 om 13:32
15 Antwoorden / 6 Vragen

Dank alle voor de tips ga ze gebruiken en hopelijk van het euvel af!!
Ga dit pas echt weer ervaren in de winterperiode.