no
door noot Sep 20, 2011 om 16:22
Auto & vervoer

Betalen voor iets wat niet aangekomen is

ik heb in juli een tankpas bij united costumers aangevraagd en ben toen op vakantie gegaan. Ik dacht bij thuiskomst deze pas in de bus te vinden maar er was niets. Nu moet ik 5 euro betalen voor iets wat ik niet gehad heb, toen ik een mail van hun zag vandaag heb ik onmiddelijk gerageerd maar betalen moet ik toch. kan dat?

549 8 Rapporteer

druifje01
door druifje01 - Sep 20, 2011 om 16:48
1712 Antwoorden / 140 Vragen

United Costumers wist niet dat je de kaart niet ontvangen hebt. Dat is een beetje ongelukkig gelopen, maar je had het bijtijds moeten aangeven neem ik aan. Hebben ze je niet zoiets gezegd?

stacey
door stacey - Sep 20, 2011 om 17:01
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=noot schreef op dinsdag 20 sep 2011, 16:22]ik heb in juli een tankpas bij united costumers aangevraagd en ben toen op vakantie gegaan. Ik dacht bij thuiskomst deze pas in de bus te vinden maar er was niets. Nu moet ik 5 euro betalen voor iets wat ik niet gehad heb, toen ik een mail van hun zag vandaag heb ik onmiddelijk gerageerd maar betalen moet ik toch. kan dat?

Beetje late reactie dan.........waarom heb je niet gelijk gereageerd ?
Nu is het niet zomaar meer na te gaan waar die pas is gebleven wellicht.
Betalen moet je wel, je betaald voor lidmaatschap dat je bent aangegaan en dat vervalt niet zomaar met zoek zijn pas.
Voor de verschillende onderdelen staan verschillende termijnen dus dat moet je even nazien.
Maar kun je toch gewoon een nieuwe/vervangende pas krijgen dan neem ik aan ? (wellicht tegen betaling)

tdehond
door tdehond - Sep 20, 2011 om 17:15
4744 Antwoorden / 9 Vragen

4.De deelnemer dient verlies of diefstal van de UnitedConsumers tankkaart zo spoedig mogelijk aan UnitedConsumers te melden. UnitedConsumers blokkeert de kaart vervolgens binnen 48 uur na de eerstvolgende werkdag na de melding.

U had het dus meteen moeten melden toen u zag dat de kaart niet geleverd was.
5.De deelnemer kan bij UnitedConsumers een nieuwe tankkaart aanvragen via de website tegen vergoeding van de kaartwaarde. Dit bedrag wordt automatisch ingehouden op het kortingstegoed dat met deze kaart wordt opgebouwd. Bij de aanvraag machtigt de deelnemer UnitedConsumers hiertoe eenmalig

gerdamarijke
door gerdamarijke - Sep 20, 2011 om 17:43
330 Antwoorden / 15 Vragen

TS kon niet weten hoe lang het zou duren eer de kaart door United costumers verzonden werd. In de voorwaarden staat hier geen termijn voor genoemd.
Omdat TS op de mail direct heeft gereageerd, vind ik niet dat die 5 euro betaald moet worden.

stacey
door stacey - Sep 20, 2011 om 17:48
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=gerdamarijke schreef op dinsdag 20 sep 2011, 17:43]TS kon niet weten hoe lang het zou duren eer de kaart door United costumers verzonden werd. In de voorwaarden staat hier geen termijn voor genoemd.
Omdat TS op de mail direct heeft gereageerd, vind ik niet dat die 5 euro betaald moet worden.

Als je wat besteld moet je dat niet doen voor je op vakantie gaat.........
en als er dan Na je vakantie nog niets is bel je even hoe het zit lijkt me.
Dus ja, je moet je lidmaatschap Wel betalen, die is ook zonder die kaart al gewoon ingegaan want bedenktijd van 7 dagen loop je ook mis door je vakantie..........
Geen slimme actie dus voor je vakantie dit soort dingen te doen.

druifje01
door druifje01 - Sep 20, 2011 om 17:49
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Daar TS op vakantie was kon hij niet meteen melden dat de kaart niet aangekomen was. De betalingseis zal berusten op de mogelijkheid dat de kaart gebruikt had kunnen zijn daar er geen melding gedaan is van het niet ontvangen ervan.

gerdamarijke
door gerdamarijke - Sep 20, 2011 om 17:55
330 Antwoorden / 15 Vragen

Trouwens wel vreemd, dit staat er in de voorwaarden:
De UnitedConsumers tankkaart heeft een kaartwaarde (momenteel per 1 januari 2007 is dat € 5,- incl. BTW) welke wordt verrekend met het kortingstegoed dat de deelnemer bij de Stichting Beheer Derdengelden UnitedConsumers Kortingsprogramma's heeft opgebouwd, tenzij UnitedConsumers dit bedrag overeenkomstig lid 3 van deze bepaling reeds heeft ge?ncasseerd.
En
Lid 3 Indien de deelnemer zich enkel inschrijft bij UnitedConsumers Motorbrandstof B.V. en binnen drie maanden na inschrijving minder dan 100 liter met de UnitedConsumers tankkaart heeft getankt, zal UnitedConsumers de kaartwaarde van de rekening van de deelnemer incasseren. Bij inschrijving machtigt de deelnemer UnitedConsumers hiertoe eenmalig.

Ts zou de pas (als hij hem wel ontvangen had)nog niet eens 3 maanden kunnen hebben.

ro
door royalflush - Sep 20, 2011 om 19:15
12 Antwoorden / 0 Vragen

In Nederland geldt de ontvangsttheorie. Dat betekent dat United Consumers moet aantonen dat jij de kaart hebt ontvangen. Niets meer, niets minder.