Bezorging POSTNL in het buitenland
Is POSTNL verantwoordelijk bij verzending pakket vanuit Nederland naar buitenland? of hun zgn netwerkpartner?
Op 3 mei pakket verzonden naar Frankrijk. Via T&T te volgen.Darna in Frankrijk gaat het verder via netwerkpartner ColiPrive. Eerste aanbieding 9 mei helaas nietthuis. Via de site nieuwe datum geprikt 14 mei.Ontvang bevesting van levering. Nee dus 18 mei bevesting per mail, maar niet geweest. Excuses van ColiPrive Frankrijk. Nieuwe ronde, bezorging 24 mei.Tot mijn verbazing zag ik dat op 23 mei het pakket terug gestuiurd wordt naar afzender. Coli Prive reageer nergens op, vele malen antwoordapparaat ingesproken, mail gestuurd niks dus. Nu kan ik weer opnieuw beginnen.Wie is nou veantwoordelijk? POST NL zegt Frankrijk maar kom niet verder.
Iets meer informatie zou handig zijn voor een goed antwoord.
Als u iets verstuurd vanuit Nederland naar een ander land en u schakelt PostNL daarvoor in, dan zijn zij verantwoordelijk voor de verzending.
Echter, mocht er iets fout gaan ligt het er aan hoe u het verstuurd heeft. Is er geen verzekering afgesloten en het pakket komt niet aan, dan kunt u hooguit de kosten van verzending terug krijgen. Komt het kapot aan krijgt u niets vergoed. Met verzekerd versturen ligt dat anders.
PostNL blijft altijd uw aanspreekpunt aangezien u daar een overeenkomst mee hebt.
Wat is nu het probleem: u stelt o.a. pakket teruggestuurd en dat betekent dat u het dus terug zou moeten ontvangen.
Als er bij de aanbieding 'niet thuis'is dan kan de bezorger, Coli Prive nog PostNL daar iets aan doen. Wachten opo het terugontvangen is het enige dat nu aan de orde is.
Ben je de verzender of de ontvanger? Als je de ontvanger bent, is de verzender jouw aanspreekpunt.
De partij waarbij je de verzendkosten hebt afgerekend is verantwoordelijk voor de goede verzending. Daarmee heb je namelijk een overeenkomst.
Hoe die partij er voor zorgt dat ze hun overeenkomst nakomen, is niet van belang.
Ben je ontvanger en heb je de verzendkosten aan de verzender betaald: dan moet je bij de verzender aankloppen.
Ben je de verzender en heb je de verzendkosten aan PostNL betaald, dan moet je bij PostNL aankloppen.
Ben je PostNL, dan moet je aankloppen bij de partij aan wie je de aflevering van het pakket hebt uitbesteed.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Wunderland Kalkar onterechte kostem
Mogen personeelskosten zo worden doorberekend ? Lees meer
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer