zo
door zonlicht Mar 31, 2005 om 15:24
Auto & vervoer

Binnen hoeveel dagen kan men van een koop af

Hallo allemaal,

Ik heb tweede paasdag een auto ingeruild tegen een andere.Maar nu krijg ik iets niet rond met de lening.Binnen hoeveel dagen kan ik van de koop af.Het was een dealer aangeloten bij de bovag.Alvast iedereen bedankt.

751 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 31, 2005 om 15:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Overeenkomst is overeenkomst en als je niet onder voorbehoud van rondkrijgen lening hebt getekend dan kan het weleens 15% geloof ik van de koopsom gaan kosten.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2005 om 15:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas koop = koop. Alleen bij colportage kopen op afstand (internet)
is er bedenktijd waarin men de koop kan annuleren. Alleen als u op de
aankoopnota een voorbehoud heeft gemaakt over het rondkrijgen van de
financiering, kunt u de koop ontbinden. Is er geen voorbehoud
opgenomen, dan kunt u de koop alleen ontbinden met als de dealer
hiermee instemt. Hij kan dan wel annuleringskosten in rekening brengen..

Vladja

ve
door verwijderd - Mar 31, 2005 om 15:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer u in de koopovereenkomst het niet rondkrijgen van de fianciering als ontbindende voorwaarde heeft laten opnemen, is er niets aan de hand. Wanneer een dergelijke clausule ontbreekt, kan de garage op grond van de leveringsvoorwaarden een vergoeding vragen ter grootte van 15% van de waarde van de geannuleerde auto. In de Algemene voorwaarden van de BOVAg staat dat in elk geval zo in artikel 7, eerste lid. Waarschijnlijk zijn die voorwaarden door de garage overgenomen. Gezien het feit dat u een auto wilde inruilen, is het niet ondenkbar dat de vergoeding wordt berekend over het bedrag van het door u bij te betalen bedrag. Groet, M@rtin

ve
door verwijderd - Mar 31, 2005 om 15:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag zonlicht,

In deze is koop=koop. Wel kun je conform de bovagslausule annuleren:

Artikel 7 - Annulering

1. De koper heeft de bevoegdheid de koopovereenkomst te annuleren, ongeacht of de verkoper in zijn verplichtingen tekort is geschoten. Deze annulering kan alleen schriftelijk plaatsvinden. De koper is gehouden om binnen één week na deze annulering de verkoper alle schade die hij ten gevolge van de annulering lijdt te vergoeden. Deze schade is vastgesteld op 15% van de koopprijs van de geannuleerde auto. Indien de koper binnen 10 dagen deze schadevergoeding niet heeft betaald, heeft de verkoper het recht de koper schriftelijk mee te delen dat hij nakoming van de gesloten overeenkomst verlangt. In dat geval kan de koper geen beroep meer doen op de annulering.

De verplichting van de koper tot betaling van deze schadevergoeding is een schuld in de zin van artikel 17 van deze Algemene Voorwaarden waarvoor uitdrukkelijk een moment van betaling is overeengekomen.

2. De bevoegdheid tot annuleren vervalt indien de in te kopen auto door de koper aan de verkoper is geleverd.

Sukses, groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2005 om 22:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

kijk op de bovag website en anders financiering regelen via de bewuste garage samen komen jullie er wel uit. succes