he
door herberighs Jan 18, 2013 om 10:56
Auto & vervoer

Boete OV jaarkaart studenten

Mijn dochter heeft een OV vervoerskaart met studentenreisproduct. Vorige week vrijdag is ze vergeten in te checken en kreeg ze een UvB inhoudende dat ze de ritprijs en een boete van 35 euro moet betalen; terecht. Maar op de site van Veolia staat dat ze onder strikte voorwaarden toonrecht verlenen d.w.z. de boete wordt terugbetaald als je kunt aantonen dat je houder bent van een Persoonlijke OV-chipkaart met studentenreisproduct. Mijn dochter heeft al tweemaal via veolia een bericht gestuurd en hen daarop geattenteerd en heeft aan alle verdere voorwaarden voldaan (binnen 7 dagen bezwaar en printscreen van DUO). Desondanks weigert men de boete terug te betalen met als reden dat als men in Ned. gebruik maakt van ov moet men een geldig vervoersbewijs kunnen overhandigen en omdat mijn dochter dat niet kon is de boete terecht opgelegd en zal er dus geen restitutie plaatsvinden. Men gaat helemaal voorbij aan het toonrecht dwz restitutie van de boete zoals vermeld op hun eigen site. Wat kunnen wij hieraan nog doen?

5129 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

pino123
door pino123 - Jan 18, 2013 om 11:08
2778 Antwoorden / 14 Vragen
0

Misschien is dit iets:

? De Geschillencommissie openbaar vervoer
Postbus 90600, 2509 LP Den Haag
T 070 310 5310
I www.degeschillencommissie.nl
De kosten van behandeling door de Geschillencommissie bedragen € 25,00. U ontvangt dit in veel gevallen terug indien u in het gelijk wordt gesteld.

Zie link

di
door diemenees - Jan 22, 2013 om 09:29
196 Antwoorden / 15 Vragen
0

die coul. rglng is vooral voor vergeten UIT te checken-dan betalen gewone mensen nl het opstaptarief.

totalovwebcare
door totalovwebcare - Feb 1, 2013 om 13:41
10 Antwoorden / 0 Vragen
0

Geachte heer/mevrouw,


De NS heeft als enige vervoerder een regeling dat elke reiziger met een jaar abbo en studenten reisproduct 1 keer per 12 maanden een boete bedrag kan terugvorderen. De overige vervoerders hebben geen regeling, dit houdt in dat u de boete bedrag gewoon moet betalen. Dit is een maatschappelijk probleem, dagelijks krijgen reizigers een boete. Het staat in de algemeen voorwaarden van de OV-chipkaart (TLS) waar alles reizigers mee akkoord gaan.


Met Vriendelijke Groet,


TotalOV Webcare

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - Sep 29, 2024 om 19:46
Vrije tijd & tuin
Kan je een bloeiende Coleus plant overpotten?

Kan je een bloeiende Coleus plant overpotten?

Ik heb op mijn balkon een prachtige coleuspant in een pot die steeds meer bloemetjes krijgt. De plant is een siernetel. Zo langzamerhand word de pot een beetje te klein, en vraag ik me af of het geen kwaad kan om een bloeiende plant over te potten 

Lees meer

GK
GKHB - Sep 29, 2024 om 06:47
Huishouden & energie

Oxxio: Verbruik gas = Eindstand - Beginstand + factor?

Op mijn jaarnota staat een verbruik van 431 m3 gas. Nu hou ik zelf de meterstanden bij, en kom uit op een verbruik van 422 m3 gas. (Meterstanden kloppen). Dit heb ik teruggekoppeld met Oxxio. Hun reactie:   Wat vervelend dat dit gebeurd is op de jaarnota. Ik heb het voor je nagekeken en dat heeft te maken met de factor waarmee het gas wordt berekend. Dit gebeurd altijd op de jaarnota en de fac ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer