he
door herberighs Jan 18, 2013 om 10:56
Auto & vervoer

Boete OV jaarkaart studenten

Mijn dochter heeft een OV vervoerskaart met studentenreisproduct. Vorige week vrijdag is ze vergeten in te checken en kreeg ze een UvB inhoudende dat ze de ritprijs en een boete van 35 euro moet betalen; terecht. Maar op de site van Veolia staat dat ze onder strikte voorwaarden toonrecht verlenen d.w.z. de boete wordt terugbetaald als je kunt aantonen dat je houder bent van een Persoonlijke OV-chipkaart met studentenreisproduct. Mijn dochter heeft al tweemaal via veolia een bericht gestuurd en hen daarop geattenteerd en heeft aan alle verdere voorwaarden voldaan (binnen 7 dagen bezwaar en printscreen van DUO). Desondanks weigert men de boete terug te betalen met als reden dat als men in Ned. gebruik maakt van ov moet men een geldig vervoersbewijs kunnen overhandigen en omdat mijn dochter dat niet kon is de boete terecht opgelegd en zal er dus geen restitutie plaatsvinden. Men gaat helemaal voorbij aan het toonrecht dwz restitutie van de boete zoals vermeld op hun eigen site. Wat kunnen wij hieraan nog doen?

5129 3 Rapporteer

pino123
door pino123 - Jan 18, 2013 om 11:08
2778 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien is dit iets:

? De Geschillencommissie openbaar vervoer
Postbus 90600, 2509 LP Den Haag
T 070 310 5310
I www.degeschillencommissie.nl
De kosten van behandeling door de Geschillencommissie bedragen € 25,00. U ontvangt dit in veel gevallen terug indien u in het gelijk wordt gesteld.

Zie link

di
door diemenees - Jan 22, 2013 om 09:29
196 Antwoorden / 15 Vragen

die coul. rglng is vooral voor vergeten UIT te checken-dan betalen gewone mensen nl het opstaptarief.

totalovwebcare
door totalovwebcare - Feb 1, 2013 om 13:41
10 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte heer/mevrouw,

De NS heeft als enige vervoerder een regeling dat elke reiziger met een jaar abbo en studenten reisproduct 1 keer per 12 maanden een boete bedrag kan terugvorderen. De overige vervoerders hebben geen regeling, dit houdt in dat u de boete bedrag gewoon moet betalen. Dit is een maatschappelijk probleem, dagelijks krijgen reizigers een boete. Het staat in de algemeen voorwaarden van de OV-chipkaart (TLS) waar alles reizigers mee akkoord gaan.

Met Vriendelijke Groet,

TotalOV Webcare