door 30marg Apr 15, 2007 om 18:12
Auto & vervoer

Broodbakmachine

Ik ben van plan een broodbakmachine aan te schaffen.Ik ben alleenstaand dus heb ik geen behoefte aan een machine voor grote broden. Ik denk aan ong. 6 à 900 gram broden. Wel wil ik een machine hebben die ook cake e.d. bakt en automatisch mengt, kneedt rijst en bakt. Nu zijn er zóveel merken dat ik niet weet welke aan te schaffen. Mijn vraag: Wie is zeer tevreden over zijn broodbakmachine van welk fabrikaat is die machine. Het liefst hoor ik een antwoord van een alleenstaande persoon.

B.v.d. 30marg.

11326 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 15, 2007 om 18:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de inventum boodbakmachine en die bevalt goed,alleen het brood word wel gauw droog vind ik.
Je moet het brood wel in 2 dagen opeten anders smaakt het niet lekker meer.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2007 om 18:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

wij hebben de inventum  en deze werkt goed.
deze doet heel veel automatisch soms moet je voor een krentenbrood halverwege de krenten toevoegen.
deze bakt cake ,pizza brood krenten of rozijnenbrood enz enz, deze kan jam maken enz  zit uitgebreid receptenboekje bij .
je kan hem tevens sávonds instellen om de volgende morgen een heerlijk vers brood te eten . n.b. wij zijn met z'n 2 je kan zelfs de dosering halveren  staat allemaal in het boekje wat erbij zit.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2007 om 18:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Mammeloe,

Even terzijde van de vraag, voeg iets meer vetstof (welke jij gebruikt) toe. Blijft het brood wat malser en is dan ook minder snel droog.

Groet,
Hell-Rider

ve
door verwijderd - Apr 16, 2007 om 14:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een goede wilt neem er dan een van Panasonic, die zijn wel duur maar worden op heel veel sites als beste getest. Hele goedkopen krijgen het meel en water nog niet eens door elkaar.

Ook een handig tip is: Doe een paar keer mee met een bakcursus, dan leer je goed hoe je broodbakmachine moet gebruiken. heb ik zelf ook gedaan. deze worden vaak gegeven in boerenbont/welkoop winkels. daar hebben ze vaak ook wel een panasonic broodbakmachine tekoop. de mensen die de cursus geven gebruiken vaak ook een panasonic.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2007 om 14:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben heel tevreden over de Inventum BM35.Je kan daar drie maten brood in bakken en hij werkt voortreffelijk.Overigens snijd ik het brood altijd van te voren en vries het in.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2007 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

wij hebben een "bifinett" (verkrijgbaar bij oa blokker), en zijn daar HEEL tevreden over. bifinett heeft verschillende types en formaten, wij hebben er één die OF een groot blik voor broden van 750 tot 1200 gram, of TWEE blikken waar je tegelijk twee broden van tot 600 gram in kan bakken.

voor jou vast veel te groot, maar volgens mij hebben ze er ook één die alleen maar één bakblik van maximaal 600 gram bevat; ga eens kijken bij de blokker!

we gebruiken de broodmixen van AH momenteel en die bevallen goed.

succes!

Richard Faas

ve
door verwijderd - Apr 16, 2007 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik zelf gebruik de afk BM2, ruim 2 jaar geleden gekocht voor 32euro en hij doet het nog perfect.

Ik ben ook alleenstaand en wat ik doe is dat ik het brood laat afkoelen en vervolgens snijdt. En dan per portie in de vriezer en ik heb altijd vers brood.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2007 om 19:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

wij hebben een invetum doet het goed maar zijn wel gevoelig voor juistwegen. en water of melk niet steen koud er bij doen op kamertemperatuur. brood is inderdaad gouw droog maar wel lekkerder dan bij een bakker. je kunt redelijkmakkelijk kant en klaar spul te koop . of zelf goed voor bereiden.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2007 om 19:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

overigens bevat deze alle functies die de dure ook hebben - een timer voor 's ochtends brood, en 6 programma's voor diverse varianten brood.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2007 om 15:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben een AFK machine voor ik geloof 25 euro destijds bij de Giraffe winkel - hij werkt prima en er is lekker brood mee te bakken. Al gebruiken we hem tegenwoordig niet meer iedere dag, we hebben er geen spijt van gehad!

ve
door verwijderd - Apr 17, 2007 om 15:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hartelijk dank voor al uw antwoorden voor de broodbakmachine.

30marg

ve
door verwijderd - Apr 17, 2007 om 16:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo 30marg.

Als AFK gebruiker ben ik zeer tevreden. Alleen een opmerking betreffende de broodmixen, VEEL te duur!!!!

Een mix van 500 gram kost gauw € 1,50, zelfs bij Aldi en Lidl circa €0,90. Echte "winstpakkers" in Nederland. Aangezien ik aan de grens met België woon, kom ik regelmatig bij Aldi en Lidl België. Sinds enige maanden koop ik bij Aldi daar perfecte broodmixen voor €0,45 per 500 gram. Fabrikant; zie www.friessinger-muehle.de

Woon je aan de grens een tip, overigens een waarschuwing aan de handel, overdrijf de prijs niet!!

Harrie

ve
door verwijderd - Apr 18, 2007 om 10:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook u hartelijk dank voor uw reactie.

30marg.

ve
door verwijderd - Apr 18, 2007 om 11:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik bak al jaren brood en wel naar alle tevredenheid. De eerste machine die ik had, was een Inventum. Heeft altijd goed gewerkt,  maar was na een jaar of vijf intensief gebruik wel versleten. Inmiddels heb ik al een jaar of twee een Panasonic , dit omdat ik tenminste twee broden in de week bak.
Ik doe dat met o.a. meel en gist wat ik bij de molenaar koop.
Om je brood wat minder droog te maken, is het inderdaad aan te raden wat meer olie of boter toe te voegen. Veel succes.

ve
door verwijderd - Apr 18, 2007 om 11:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hartelijk dank voor uw antwoord op de broodbakmachine

30marg

ve
door verwijderd - May 3, 2007 om 00:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik voeg voor een brood 25 gr. biologische broodverbeteraar voor bruin brood van Soezie toe daardoor is het brood minder kruimelig en droog. Het werkt echt, geloofde er niet in maar na proberen wil ik er niet meer zonder. Weet je wat je een keer moet proberen?- 250 gram mix voor bruinbrood en 250gr oliebollenmix iets minder gist toevoegen maar je krijgt dan een heerlijk brood. Eet smakelijk.   Heb trouwens al vele jaren geleden broodmachine gekocht bij Makro een HE op verschillende programma's in te stellen en ook een avond van te voren. Daar koop ik ook de broodmix in grote zakken.

ve
door verwijderd - May 3, 2007 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja ik zal uw raad over oliebollenmix/bruinbroodmix zeker proberen.

Dank u wel voor uw reactie.

30marg