Car dealer refused to reverse the car deal/transaction with in 14 days
We have bought BMW X3 Second hand (3.5 years old) from Willem Cornelissed Automative B.V. We received the car on 8th July.First, We had an issue with AC of this car while driving back home then we went back to their centre to get it fixed. I drove the car to the office on 11th july and car stopped in front of my office parking garage without giving any warning caused a lot of traffic and blocked the way. There is a BMW authorised dealer infront of my office. We called the mechanic, he couldnt do anything then i called BMW service assistance and BMW assistance person couldnt do anything either. As a result, car had to be towed and returned to the dealer. After that stressful incident, we tried to contact the dealer and trying to reverse the deal however dealer keeps saying he is quite busy and attending the other customer. we have informed him in writing in an email within 14 days of purchase that we would like to have our money back and return this car. I am not confident with this purchase and would like to have our money back. The dealer refused to return our money back and behaving in a very unprofessional way. Please let us know how can we solve this.
Nederlandse Vertaling ,
We hebben de auto op 8 juli ontvangen.
Eerst hadden we een probleem met de airconditioning van deze auto toen we terug naar huis reden, daarna gingen we terug naar hun centrum om hem op te halen vast.
Ik reed op 11 juli met de auto naar het kantoor en de auto stopte voor de parkeergarage van mijn kantoor zonder enige waarschuwing te geven, veroorzaakte veel verkeer en blokkeerde de weg.
Er is een erkende BMW-dealer voor mijn kantoor.
We belden de monteur, hij kon niets doen, toen belde ik BMW-serviceassistentie en BMW-assistentie kon ook niets doen.
Als gevolg hiervan moest de auto worden afgesleept en teruggebracht naar de dealer.
Na dat stressvolle incident probeerden we contact op te nemen met de dealer en probeerden we de deal terug te draaien, maar de dealer blijft maar zeggen dat hij het behoorlijk druk heeft en de andere klant bijwoont.
wij hebben hem binnen 14 dagen na aankoop schriftelijk per e-mail laten weten dat wij graag ons geld terug willen en deze auto willen retourneren. Ik heb geen vertrouwen in deze aankoop en wil graag ons geld terug.
De dealer weigerde ons geld terug te geven en gedroeg zich op een zeer onprofessionele manier. Laat ons weten hoe we dit kunnen oplossen.
Klik hier voor hulp, er is een link naar een gratis hulpvraag. De eerste keer is kosteloos.
Click here for help, there is a link to a free request for help. The first time is free.
You've purchased a car, and that sale is in principle final. Your lack of confidence in itself doesn't justify reversing the sale. Naturally, you're entitled to a product of acceptable quality and if you find any deficiencies, you have the right to request repairs or other appropriatie actions. All of this within reason and a reasonable timeframe. However, if your complaints go unaddressed, it does provide a legal basis for reversing the sale. Yet, be prepared that it is likely you will have to go to court for that.
Has a garage or inspection station inspected the car before purchase? Do you have legal assistance insurance? If yes, contact them and ask for help.
You cant reverse the deal because you purchassed the car from a local dealer and not online. De dealer must fix te problems in an exceptable time and if thats take longer than expected you have to be patient.
Please place youre question in Dutch languish.
Van belang is hier ook nog:
- Hoe oud is de auto
- Welke kilometerstand heeft de auto
- Wat heeft u er voor betaald
- Heeft u Bovag garantie gekregen
Auto is 3,5 jaar oud en het lijkt erop dat de dealer geen Bovag aansluiting heeft.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer