Ma
door Manju Jul 14, 2023 om 14:11
Auto & vervoer

Car dealer refused to reverse the car deal/transaction with in 14 days

We have bought BMW X3 Second hand (3.5 years old) from Willem Cornelissed Automative B.V. We received the car on 8th July.First, We had an issue with AC of this car while driving back home then we went back to their centre to get it fixed. I drove the car to the office on 11th july and car stopped in front of my office parking garage without giving any warning caused a lot of traffic and blocked the way. There is a BMW authorised dealer infront of my office. We called the mechanic, he couldnt do anything then i called BMW service assistance and BMW assistance person couldnt do anything either. As a result, car had to be towed and returned to the dealer. After that stressful incident, we tried to contact the dealer and trying to reverse the deal however dealer keeps saying he is quite busy and attending the other customer. we have informed him in writing in an email within 14 days of purchase that we would like to have our money back and return this car. I am not confident with this purchase and would like to have our money back. The dealer refused to return our money back and behaving in a very unprofessional way. Please let us know how can we solve this.

1373 9 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Jul 14, 2023 om 14:17
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Waar staat geschreven dat u recht heeft op 14 retour recht? U heeft een koopovereenkomst getekend, en geldt mijns inziens koop = koop. Graag uw reactie.

marita5
door marita5 - Jul 14, 2023 om 14:23
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Nederlandse Vertaling

Autodealer weigerde de autodeal/transactie binnen 14 dagen ongedaan te maken
We hebben een tweedehands BMW X3 (3,5 jaar oud) gekocht van Willem Cornelissed Automative B.V.
We hebben de auto op 8 juli ontvangen.
Eerst hadden we een probleem met de airconditioning van deze auto toen we terug naar huis reden, daarna gingen we terug naar hun centrum om hem op te halen vast.
Ik reed op 11 juli met de auto naar het kantoor en de auto stopte voor de parkeergarage van mijn kantoor zonder enige waarschuwing te geven, veroorzaakte veel verkeer en blokkeerde de weg.
Er is een erkende BMW-dealer voor mijn kantoor.
We belden de monteur, hij kon niets doen, toen belde ik BMW-serviceassistentie en BMW-assistentie kon ook niets doen.
Als gevolg hiervan moest de auto worden afgesleept en teruggebracht naar de dealer.
Na dat stressvolle incident probeerden we contact op te nemen met de dealer en probeerden we de deal terug te draaien, maar de dealer blijft maar zeggen dat hij het behoorlijk druk heeft en de andere klant bijwoont.
wij hebben hem binnen 14 dagen na aankoop schriftelijk per e-mail laten weten dat wij graag ons geld terug willen en deze auto willen retourneren. Ik heb geen vertrouwen in deze aankoop en wil graag ons geld terug.
De dealer weigerde ons geld terug te geven en gedroeg zich op een zeer onprofessionele manier. Laat ons weten hoe we dit kunnen oplossen.

Beps
door Beps - Jul 14, 2023 om 14:33
75 Antwoorden / Vragen

Klik hier voor hulp, er is een link naar een gratis hulpvraag. De eerste keer is kosteloos.

Click here for help, there is a link to a free request for help. The first time is free.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 14, 2023 om 14:49
2055 Antwoorden / Vragen

You've purchased a car, and that sale is in principle final. Your lack of confidence in itself doesn't justify reversing the sale. Naturally, you're entitled to a product of acceptable quality and if you find any deficiencies, you have the right to request repairs or other appropriatie actions. All of this within reason and a reasonable timeframe. However, if your complaints go unaddressed, it does provide a legal basis for reversing the sale. Yet, be prepared that it is likely you will have to go to court for that.

sira
door sira - Jul 14, 2023 om 14:53
2337 Antwoorden / 24 Vragen

Has a garage or inspection station inspected the car before purchase? Do you have legal assistance insurance? If yes, contact them and ask for help.

ro
door ronny530 - Jul 14, 2023 om 15:23
2780 Antwoorden / 41 Vragen

You cant reverse the deal because you purchassed the car from a local dealer and not online. De dealer must fix te problems in an exceptable time and if thats take longer than expected you have to be patient.
Please place youre question in Dutch languish.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jul 14, 2023 om 21:47
1765 Antwoorden / 31 Vragen
sw
door swat1500 - Jul 15, 2023 om 00:22
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Van belang is hier ook nog:
- Hoe oud is de auto
- Welke kilometerstand heeft de auto
- Wat heeft u er voor betaald
- Heeft u Bovag garantie gekregen

JMA2
door JMA2 Jul 15, 2023 om 01:28
116 Antwoorden / 2 Vragen

Auto is 3,5 jaar oud en het lijkt erop dat de dealer geen Bovag aansluiting heeft.