ronpronk59
door ronpronk59 Nov 28, 2010 om 14:22
Auto & vervoer

Cbr puinhoop

hoe lang zal het bij mij nog duren eer ik mijn rijbewijs terug heb 25 07 2010 heb ik een hart stilstand gehad en dan begint het je rijbewijs word volgens een of andere wet ingetrokken.
dit hoorde ik in het ziekenhuis en moest vervolgens 2 maanden wachten voor de cardioloog mij weer verkeers geschikt vond. ik kreeg toen een formulier van het e.m.c.
ondertekent door een proffesor en een extra brief ook door de zelfde prof onderteken.
en ben vervolgens een eigenverklaring wezen halen bij de gemeente heb dit alles naar het c.b.r. gestuurd en kreeg vervolgens een brief terug dat het in goede orde was ontvangen en dat ik tussen de 8 weken en vier maanden
kon gaan wachten op mijn rijbewijs.
na verloop van tijd verwachte mijn werkgever van mij dat ik weer eens een beetje aan het werk ging wat niet gek is als je al 3 maanden thuis zit en ik ook wel weer wat wilde gaan doen.
vervolgens dacht ik van waar blijft mijn rijbewijs en ging het c.b.r eens bellen nou wat er toen gebeurde wat of ik wel niet dacht dat ik was kort om ik werd zeer onbeschoft te woord gestaan en ik moest maar wachten tot het het c.b.r. behaagt mij mijn rijbewijs terug te geven.
mijn vraag hoe moet ik hier mee omgaan

2086 6 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Nov 28, 2010 om 14:56
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Mogelijk moet er eerst een onderzoek naar uw rijgeschiktheid plaats vinden.

brochure

snah
door snah - Nov 28, 2010 om 16:21
654 Antwoorden / 61 Vragen

Het cbr doet een onderzoek of het verantwoord is om u uw rijbewijs terug te geven , zij hebben hiervoor eigen deskundigen in dienst. Het zou kunnen zijn dat u eerst een rijtest moet doen ( wat ik in uw geval niet denk )
De wachttijd ligt inderdaad tussen de 2 en 4 maanden ( maar kan ook langer duren ).
Als ik goed reken wacht u net 2 maanden.
U kunt een brief sturen en vragen om spoed dit ivm. uw werkzaamheden.
Hans

getty
door getty - Nov 28, 2010 om 19:09
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Eerst officieel klagen bij het CBR zelf en als het niet snel wordt opgelost een klacht indienen bij de ombudsman.

snah
door snah - Nov 28, 2010 om 19:17
654 Antwoorden / 61 Vragen

[quote=getty schreef op zondag 28 nov 2010, 19:09]Eerst officieel klagen bij het CBR zelf en als het niet snel wordt opgelost een klacht indienen bij de ombudsman.

Klagen kan altijd nog , vergeet niet dat de behandeltijd tussen de 2 en 4 maanden ligt en dat het pas 2 maanden geleden is dat de vragensteller het cbr gevraagd heeft om teruggave van het rijbewijs , dus het cbr doet tot nu toe nog niets verkeerds .
Dus nogmaals , een nette brief en vragen om spoed.
Hans

jcn 1987
door jcn 1987 - Dec 4, 2010 om 23:27
7 Antwoorden / 0 Vragen

stel dat uw rijbewijs wel ongeldig wordt verklaard dan kunt u eventueel een rijbewijs aanvragen voor categorie AM (bijvoorbeeld bromfiets)

mijn vriend heeft ook VEEL problemen met het CBR en hij is vrachtwagenchauffeur en hij zit nu bijna 2 jaar zonder rijbewijs....

maar daar wilde ik het nu niet over hebben,
ik wil alleen even zeggen dat het CBR daar geen rekening mee zal houden als je je rijbewijs nodig heb voor je werk, (je kunt het ALTIJD proberen)

maar in een bijlagen die wij hadden gekregen staat letterlijk:

Wanneer heeft het geen zin om een bezwaarschrift in te dienen?
=> Ik heb mijn rijbewijs nodig voor mijn werk.

=> antwoord:
Het CBR mag volgens de wet- en regelgeving geen rekening houden met individuele omstandigheden. Ook de (hoogste) bestuursrechter is van oordeel dat persoonlijke omstandigheden van betrokkene ondergeschikt zijn aan het algemeen belang van de verkeersveiligheid. (zie bijvoorbeeld: ABRS in: AB 1999/81 en AB 1999/293)

zo staan er nog veel meer in de bijlagen, dus ze zeggen al van te voren dat bij een aantal zaken het geen zin heeft om een bezwaarschrift in te dienen.
wij hadden dat overigens wel een bezwaarschrift ingedient maar dat mocht uit eindelijk niet baten.

ik wil u totaal niet ontmoedigen maar bij ons heeft het CBR echt zoveel aangericht (financieel nog erger).
dus ik wil alleen maar waarschuwen en ik hoop dat het CBR eens GOED overhoop wordt gehaald (in positieve zin) want het moet ECHT een keer over zijn om de mensen zo te belazeren.

je
door jeanne1_1 - Dec 11, 2010 om 23:21
1 Antwoorden / 0 Vragen

De nationale ombudsman is al bezig met het CBR. Er moet bij het CBR veel veranderen en helaas kan dit alleen via de politiek.Ook heeft Kassa (zie uitzending 27 nov. 2010) de nodige aandacht hieraan besteed. Stuur je klacht in dan stuurt Kassa ze door naar het CBR. Bij ons heeft het geholpen. Vertrouwen in het CBR het wij nooit gehad en ze hebben bij ons veel schade aangericht. Wij hebben ruim 8 maanden gewacht op teruggave van het rijbewijs. Ze moeten bij het CBR zich bezig houden met rijbewijzen, rijexamens en rijtesten. Voor de rest moeten het overlaten aan de rechter en medici.