adjepatatje
door adjepatatje Oct 17, 2013 om 12:46
Auto & vervoer

Citroën C4 Grand Picasso fluit sinds kort

Mijn C4 Picasso 1.6 automaat diesel maakt sinds kort een licht fluitend geluid bij schakelen en (dus) toeren verandering. Het is zacht, maar duidelijk hoorbaar. Wat zou dat kunnen zijn en is het gevaarlijk/ernstig?

4597 9 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 17, 2013 om 12:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo adjepatatje,

Informeer eens bij je garage!

Met vr.gr.

adjepatatje
door adjepatatje - Oct 17, 2013 om 13:55
16 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 17 okt 2013, 12:57]Hallo adjepatatje,

Informeer eens bij je garage!

Met vr.gr.

-----------------------------------------------

@edrick3,

Nee juist niet. Ik zoek hier een indicatie of herkenning van het punt. Dan kies ik daarna de garage wel. Ik verwacht hier wel een autokenner tegen te komen :-)

kaasbroodje
door kaasbroodje - Oct 17, 2013 om 17:23
937 Antwoorden / 2 Vragen

Heeft uw motor een turbo? dan is dit het afblazen van de turbo druk tijdens het schakelen zodat de turbo niet te ver afremt. Niets aan de hand als dat het is.

Om te testen:
Motorkap open
Toeren maken als u stilstaat en deze 4-5 seconden aanhouden zodat de turbo op gang komt.
Gas los, als u wat geluid hoort in de vorm van fluiten dan blaast de turbo af om geen tegendruk te krijgen.

adjepatatje
door adjepatatje - Oct 18, 2013 om 09:03
16 Antwoorden / 34 Vragen

Dankjewel kaasbroodje, klopt ik heb een turbo en ik ga het testen. Maar waarom hoor ik dat geluid dan nu opeens wel en eerst niet. Heb de auto 2 jaar. Groet

kaasbroodje
door kaasbroodje - Oct 18, 2013 om 09:25
937 Antwoorden / 2 Vragen

Dat zou ik niet durven zeggen, misschien is de afblaas klep wat "roestig" en gaat deze niet ver genoeg open om fluiten te voorkomen?? Dat zou ik dan weer niet weten. Ik vind alleen dat geluid van een turbo die afblaast erg cool :D Je kunt er zelfs een fluitje voor kopen, dat monteer je erop en dan klinkt het alsof je in een rally wagen rijdt. Smaken verschillen natuurlijk.

grindweg
door grindweg - Oct 18, 2013 om 17:23
2308 Antwoorden / 28 Vragen

meestal de turbo

adjepatatje
door adjepatatje - Oct 28, 2013 om 08:38
16 Antwoorden / 34 Vragen

Hallo Grindweg, de Turbo is een half jaar geleden volledig vervangen. Bedoel je met 'meestal de turbo' dat ie (weer) stuk is/gaat?

adjepatatje
door adjepatatje - Oct 28, 2013 om 09:51
16 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=kaasbroodje schreef op vrijdag 18 okt 2013, 09:25] Ik vind alleen dat geluid van een turbo die afblaast erg cool :D Je kunt er zelfs een fluitje voor kopen, dat monteer je erop en dan klinkt het alsof je in een rally wagen rijdt. Smaken verschillen natuurlijk.

Ik vind dat eigenlijk wel grappig, wat je daar schrijft. Zolang de auto maar (goed) blijft rijden... :-)

grindweg
door grindweg - Oct 28, 2013 om 10:13
2308 Antwoorden / 28 Vragen

niets is onmogelijk .
belangrijk is altijd de boel goed reinigen.
op tijd schone olie .
maar wat zegt de dealer dat het is?
is het een gerbotiseerde hand bak?
dan kan het ook een vacuum verplaatsing zijn