il
door ilona11 Jul 8, 2004 om 15:30
Auto & vervoer

De Sleutel

Hallo.

Ik heb pas een auto gekocht waar maar 1 autosleutel bij zat.

De reserve sleutel zou ik bij kunnen maken vertelden de heren uit de garage uit Berlicum me.Wat ze niet vertelden was dat dat minimaal 300 euro zou gaan kosten.Ik weet het,een ongelooflijk hoog bedrag voor een sleutel.Nadat ik de garage heb opgebeld en mijn verhaal vertelde kreeg ik de wind van voren,immers zij waren niet verplicht een auto te verkopen met 2 sleutels.Nu ik heb zelf geregeld heb bij een andere dealer koste het me dus veel geld.Dat was de de servive van AutoWorld Berlicum.Nu is mijn vraag kan dat zo maar?Natuurlijk had ik de auto moeten laten staan maar zij hadden geen autosleutel werd me verteld,en ik dacht dat je er zo 1 bij kon laten maken.Nogmaals kan dat zomaar??

Ps Zij wilden geen euro cent betalen aan de kosten die ik gemaakt heb.

538 2 Rapporteer

tetter
door tetter - Jul 9, 2004 om 13:58
174 Antwoorden / 14 Vragen

Een garage (maar ook particulier) is VERPLICHT om een auto (of zelfs een fiets) te leveren met twee sleutels. Dus dit wil zeggen dat AutoWorld in Berlicum in gebreke is gebleven en de kosten van het maken van een extra sleutel hierop verhaald kan worden.

Ik weet even niet meer welk artikel van het burgelijk wetboek dit staat, maar mischien is er een andere expert die dit wel weet.

pi
door picasso_1 - Feb 4, 2005 om 20:52
1 Antwoorden / 0 Vragen

hallo ilona

ik weet niet wat voor type auto het is maar normaal hoort er 2 sleutels bij .Als dit normale sleutels zijn dan heb je een probleem . Waar is de 2 de sleutel dan  tenzij het een elektronische is met code want die code word gewist als je een nieuwe sleutel in leert bij de dealer van dat merk . Anders heeft de dief vrijspel .Dan woordt het alle slooten vervangen en is dat nog duurder voor jouw

ps  probeer achter de vorige eigennaar te komen zie onderhouds boekje succes