patrick
door patrick Nov 13, 2003 om 16:02
Auto & vervoer

Dealer versus niet dealer

De dealer die de reparaties aan mijn auto verzorgt is behoorlijk aan de prijs.
Heeft iemand ervaringen met een garagebedrijf in de buurt van rotterdam dat niet verbonden is aan een merk?
Zijn deze garages te vertrouwen?

1005 6 Rapporteer

h_tide
door h_tide - Apr 16, 2004 om 11:58
19 Antwoorden / 3 Vragen

misschien eens de Kwikfit proberen? die zijn aanmerkelijk goedkoper, alhoewel ze niet alle reparatie's verrichten is het toch het proberen waard... succes ermee!

ar
door arodrquin - Apr 16, 2004 om 11:58
18 Antwoorden / 0 Vragen

Neem dan wel eentje die aangesloten is bij een organisatie (bijvoorbeeld Bovag). Dit is echter geen garantie dat ze net zo goed zijn natuurlijk, en soms zijn ze bijna even duur, dus vraag wel een offerte. Let wel op als je een nieuwe auto hebt, als je anderen dan de officiele merkdealers eraan laat sleutelen kan de garantie vervallen.

dodge
door dodge - Apr 16, 2004 om 11:58
96 Antwoorden / 28 Vragen

Bovag aangesloten garagen is een goede optie. Alleen dat ze niet zo goed zijn vind ik tamelijk denigrerend. Uit de praktijk ken ik gevallen waar een dealer niet uitkwam,geen zin in had etc. die een bij de Bovag aangesloten Vakgarage prima op kon lossen voor ook nog eens een stuk minder van de prijs en het feit dat je keurig een prijsopgave vooraf krijgt en/of een telefoontje als de kosten toch anders worden dan beraamd.
En inderdaad: opletten met garanties op nieuwe auto's!! (en dan kan je binnen die termijn goed gen..... worden door een dealer,want dan rekenen ze voor beurtjes geweldige -hoofd-prijzen)

mr
door mrcel - Apr 16, 2004 om 11:58
9 Antwoorden / 3 Vragen

Een dealer rekent bijna altijd een veel hoger uurloon dan een gewone garage. Het blijft een moeilijke branche waar je heel erg moet uitkijken. Dat komt vooral omdat je afhankelijk bent van de garage, hij kan iets wat jij niet kan (denk je) en dat maakt je als consument uiterst kwetsbaar. Mijn ervaring is dat je echt heel veel zelf kan doen aan een auto als je wat boeken aanschaft over onderhoud aan je auto. En als je weet wat er moet gebeuren kun je ook even gaan rondbellen wat de prijs is. Overigens kun je voor reguliere onderdelen als luchtfilters e.d. ook eens kijken bij speciaalzaken waar garagebedrijven zelf ook hun onderdelen kopen.

gu
door guylian - Apr 16, 2004 om 11:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Patrick,

ik ken een garage in Berkel die heet PRIM het is een garage die nergens lid van is maar deze mensen weten alles van auto's.
Ik ben hier al 8 jaar klant, ik heb ook heel veel mensen doorgestuurd. bel hem maar eens met jouw vraag en wat het bij hem kost.
Garage PRIM'S 010-5116798.
Hou alleen rekening met 1 ding hij is niet een man van de klok. Heeft geen haast maar is zeer vakbekwam.

Succes
Groetjes Richard

jo
door jopperdebop - Oct 1, 2004 om 14:20
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi! Kwikfit is prima. Ik ben er nu 2 keer geweest. Ik heb net een grote beurt laten doen en al een pluim gegeven via het forum. Echt top. Het is inderdaad zo dat ze niet alles repareren, maar je krijgt wel een duidelijk reparatieadvies. Daar kan je akkoord op geven of elders gaan shoppen. Distributieriem moet worden vervangen en ik kan daar na 2 telefoontjes al 50 euro op besparen t.o.v. de dealer.

Bovendien heb ik een nare smaak in de mond van die BOVAG!!

Zij zeiden dat Kwikfit z'n klanten misleidt maar in de krant lees ik nu dat ze het ten stelligste ontkennen dat Kwikfit dat doet. Eikels.