li
door limborocker Apr 30, 2013 om 15:29
Auto & vervoer

Defecte accu Opel Meriva 2011-4

Ik heb bovenstaande auto nieuw gekocht, tot afgelopen week ook nooit een probleem gehad. Echter op een ochtend start ik de auto en "plof" zegt de accu. Niets meer daar.....Opel assistence gebeld, ANWB heeft me overgestart...en gaf mij een hint dat dit bij Opels vaker voorkomt die zo jong zijn..Ik had net twee weken mijn fabrieksgarantie erop, en had nog bij aankoop een 3e jaar garantie erbij gepakt.
Bij de dealer heb ik erop aangedwongen dat dit eigenlijk niet kan, en moest toen 104 euro voor de accu van 60Ampere betalen, maar ik vind eigenlijk dat ik NIETS had hoeven te betalen.
tenslotte heb ik 2 jaar geleden 23.000 euro betaald!....

Wie heeft ook zo'n ervaring gehad, misschien ook met een ander merk, en hoe is dit toen worden opgelost?

5171 7 Rapporteer

sw
door swat1500 - Apr 30, 2013 om 16:30
3855 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp dat u alleen een nieuwe accu nodig had?
Accu's hebben niet het eeuwige leven en kennen daarom een beperkte garantieduur. ook de wijze van gebruik van een auto kan de levensduur van een accu verkorten. Weinig gebruik van een auto is juist slechter voor een accu dan veelvuldig.
U zult in de voorwaarden voor (extra) garantie moeten kijken of de vervanging van de accu ook daaronder valt. Zo ja, dan kunt u zich daarop beroepen zo nee, dan zijn de kosten voor uw rekening.

Apetjoek
door Apetjoek - Apr 30, 2013 om 16:44
234 Antwoorden / 16 Vragen

hay, om te beginnen ben ik het helemaal met u eens dat een accu langer moet meegaan als drie jaar (wij hebben een zelfde probleem gehad met de accu van de pt-cruiser dat is dus chrysler ook van general motors gelijk opel) na lang door praten, wat de dealer in den bosch overigs maar zeuren ,vond kwam de zogenaamde coulance-regeling boven de tafel en moesten we in plaats van 184 euro nu nog maar de helft betalen , waren we het ook niet mee eens maarrrrr dan komt de aap uit de mouw in de pt-cruiser paste alleen maar een zogenaamde fabrieks accu ongeloof alom en gebeld naar de dichtstbijzijnde accu-boer kwik en nog wat en deze beaamde het verhaal van de dealer .
na het omwisselen van de accu presteerde de dealer het nog om ons een bedrag van 4,50 euro in rekening te brengen alszijnde verwijderingskosten.
als u ook eens probeert om de coulanceregeling van uw opel dealer in werking te zetten dan scheelt dat ook een slok op een borrel/
ook werd ons nog verteld dat alle aan slijtage onderhevige delen van de pt-cruiser waren uitgesloten van de "garantieregeling"

tijger1
door tijger1 - Apr 30, 2013 om 16:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Accu's zijn normaal gesproken in een nieuwe auto maar twee jaar gegarandeerd.

grindweg
door grindweg - Apr 30, 2013 om 19:42
2308 Antwoorden / 28 Vragen

de levens duur van een accu hangt van vele factoren af.
uw auto gebruikt in rust ook stroom en dat was vroeger niet.
hoe minder men rijd hoe slechter voor de accu.
de garantie voor het derde jaar bevat wel div uitsluitingen.
lees ook eens de garantie voorwaarden.
wat u twee jaar geleden heeft betaald is niet van belang.
garantie houd een keer op.

holstein
door holstein - May 1, 2013 om 09:39
922 Antwoorden / 16 Vragen

Ze kunnen wel heel moeilijk doen, maar het slaat helemaal nergens op dat een nieuwe auto je na 2 jaar laat staan omdat de accu kapot is, dan is het gewoon een waardeloos product.
Ik ging contact opnemen met de klantenservice van Opel om dit voor te leggen en liet ze weten hoe ik er over dacht, moet al gek lopen wil je het niet terugkrijgen, dit soort reclame zitten ze echt niet op te wachten.

li
door limborocker - May 10, 2013 om 16:32
6 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=kowalski schreef op dinsdag 30 apr 2013, 16:44]hay, om te beginnen ben ik het helemaal met u eens dat een accu langer moet meegaan als drie jaar (wij hebben een zelfde probleem gehad met de accu van de pt-cruiser dat is dus chrysler ook van general motors gelijk opel) na lang door praten, wat de dealer in den bosch overigs maar zeuren ,vond kwam de zogenaamde coulance-regeling boven de tafel en moesten we in plaats van 184 euro nu nog maar de helft betalen , waren we het ook niet mee eens maarrrrr dan komt de aap uit de mouw in de pt-cruiser paste alleen maar een zogenaamde fabrieks accu ongeloof alom en gebeld naar de dichtstbijzijnde accu-boer kwik en nog wat en deze beaamde het verhaal van de dealer .
na het omwisselen van de accu presteerde de dealer het nog om ons een bedrag van 4,50 euro in rekening te brengen alszijnde verwijderingskosten.
als u ook eens probeert om de coulanceregeling van uw opel dealer in werking te zetten dan scheelt dat ook een slok op een borrel/
ook werd ons nog verteld dat alle aan slijtage onderhevige delen van de pt-cruiser waren uitgesloten van de "garantieregeling"

li
door limborocker - May 10, 2013 om 16:34
6 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=kowalski schreef op dinsdag 30 apr 2013, 16:44]hay, om te beginnen ben ik het helemaal met u eens dat een accu langer moet meegaan als drie jaar (wij hebben een zelfde probleem gehad met de accu van de pt-cruiser dat is dus chrysler ook van general motors gelijk opel) na lang door praten, wat de dealer in den bosch overigs maar zeuren ,vond kwam de zogenaamde coulance-regeling boven de tafel en moesten we in plaats van 184 euro nu nog maar de helft betalen , waren we het ook niet mee eens maarrrrr dan komt de aap uit de mouw in de pt-cruiser paste alleen maar een zogenaamde fabrieks accu ongeloof alom en gebeld naar de dichtstbijzijnde accu-boer kwik en nog wat en deze beaamde het verhaal van de dealer .
na het omwisselen van de accu presteerde de dealer het nog om ons een bedrag van 4,50 euro in rekening te brengen alszijnde verwijderingskosten.
als u ook eens probeert om de coulanceregeling van uw opel dealer in werking te zetten dan scheelt dat ook een slok op een borrel/
ook werd ons nog verteld dat alle aan slijtage onderhevige delen van de pt-cruiser waren uitgesloten van de "garantieregeling"

Ben bij dealer langs geweest, kreeg de accu voor ook de 1/2 van de prijs zonder maakloon voor rond de 100 euro. Maar nu komt het...deze nieuwe accu heeft een garantie van niet 2 jaar, maar 3 jaar.........