mo
door mosquitis Jan 4, 2015 om 14:16
Auto & vervoer

Discriminatie bij invoeren

Waarom moet ik meer betalen bij het invoeren v/e via het internet gekochte product dan iemand die in het buitenland iets invoert. Dat noem ik discrimineren. Deze mag vanuit het buitenland voor €450,00 vrij invoeren. En ik moet boven een bedragje van €22,00 al belasting betalen.

1115 10 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Jan 4, 2015 om 15:38
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Hier wordt het u uitgelegd. klik hier En roep nu niet meteen dat het discriminatie is, het zijn gewoon feiten die u dient te weten. En over € 22,- betaald u geen belasting maar alleen BTW

me
door mein33 - Jan 4, 2015 om 15:55
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=gerbera schreef op zondag 4 jan 2015, 15:38] En over € 22,- betaald u geen belasting maar alleen BTW

Belasting Toegevoegde Waarde

gerbera
door gerbera - Jan 4, 2015 om 16:25
7367 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=mein33 schreef op zondag 4 jan 2015, 15:55][quote=gerbera schreef op zondag 4 jan 2015, 15:38] En over € 22,- betaald u geen belasting maar alleen BTW

Belasting Toegevoegde Waarde Sorry er had moeten staan geen extra belasting.Maar ja als we overal op gaan letten.

mo
door mosquitis - Jan 4, 2015 om 16:31
2 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=gerbera schreef op zondag 4 jan 2015, 16:25][quote=mein33 schreef op zondag 4 jan 2015, 15:55][quote=gerbera schreef op zondag 4 jan 2015, 15:38] En over € 22,- betaald u geen belasting maar alleen BTW

Belasting Toegevoegde Waarde Sorry er had moeten staan geen extra belasting.Maar ja als we overal op gaan letten.

Als ik het zelf in het buitenland koop betaal ik over een bedrag tot €450,00 niets, geen invoer en geen btw.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 4, 2015 om 16:33
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja maar dan is het hek van de dam, dan gaat iedereen zelf zijn producten invoeren.

mo
door mosquitis - Jan 4, 2015 om 16:36
2 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op zondag 4 jan 2015, 16:33]Ja maar dan is het hek van de dam, dan gaat iedereen zelf zijn producten invoeren.

Dus iemand die veel vliegt kan dus veel extra's verdienen met €450,00 vrij van belasting.

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 4, 2015 om 16:43
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Als ik iets onder garantie hersteld in geopende doos stuurde, dus binnen verpakking en daar een bruine doos omheen met deze reparatie tekst krijgen ze nooit een BTW of invoer rekening ondanks de inhoud.....

Mag niet, is fraude maar ik verkoop wel erg veel garantie claims......
Ja, als ik wil verkopen vanuit een ander land moet je wel mee doen om tevreden klanten te houden.....
Bij open binnen verpakking, dat zien ze na controle en getest of het werkte dus gebruikt zonder folie op scherm of zo....
Ja, dan zien ze uitgepakt en niet volledige verpakking dus liefst met vingers erop...
Ja, dan gaat het gratis de grens over en die klachten wegens geopende verpakking, daar zijn ze achteraf meestal erg blij mee....

pi
door pieterwolters - Jan 4, 2015 om 17:09
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mosquitis schreef op zondag 4 jan 2015, 16:31][quote=gerbera schreef op zondag 4 jan 2015, 16:25][quote=mein33 schreef op zondag 4 jan 2015, 15:55][quote=gerbera schreef op zondag 4 jan 2015, 15:38] En over € 22,- betaald u geen belasting maar alleen BTW

Belasting Toegevoegde Waarde Sorry er had moeten staan geen extra belasting.Maar ja als we overal op gaan letten.

Als ik het zelf in het buitenland koop betaal ik over een bedrag tot €450,00 niets, geen invoer en geen btw.

Je betaalt BTW of sales tax in het land waar je het koopt.

pi
door pieterwolters - Jan 4, 2015 om 17:10
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mosquitis schreef op zondag 4 jan 2015, 16:36][quote=valerius-2 schreef op zondag 4 jan 2015, 16:33]Ja maar dan is het hek van de dam, dan gaat iedereen zelf zijn producten invoeren.

Dus iemand die veel vliegt kan dus veel extra's verdienen met €450,00 vrij van belasting.

Nee, want als je het doorverkoopt moet je alsnog BTW e.d. doorberekenen. Tenzij je alles zwart gaat doen natuurlijk, maar dan wordt het een hele andere discussie. Dan kan je nog veel meer geld besparen en daar hoef je geeneens voor te reizen.

door 1953 - Jan 4, 2015 om 17:29
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op zondag 4 jan 2015, 16:43]Als ik iets onder garantie hersteld in geopende doos stuurde, dus binnen verpakking en daar een bruine doos omheen met deze reparatie tekst krijgen ze nooit een BTW of invoer rekening ondanks de inhoud.....

Mag niet, is fraude maar ik verkoop wel erg veel garantie claims......
Ja, als ik wil verkopen vanuit een ander land moet je wel mee doen om tevreden klanten te houden.....
Bij open binnen verpakking, dat zien ze na controle en getest of het werkte dus gebruikt zonder folie op scherm of zo....
Ja, dan zien ze uitgepakt en niet volledige verpakking dus liefst met vingers erop...
Ja, dan gaat het gratis de grens over en die klachten wegens geopende verpakking, daar zijn ze achteraf meestal erg blij mee....

Je moet wel eerst bij de Douane een uitvoerverklaring invullen, opdat de Douane na de reparatie kan nagaan dat het artikel is gerepareerd dan wel weer terugkomt van een uitlening.