Dr
door Driftig Oct 14, 2024 om 18:34
Auto & vervoer
Drift trike

Geachte heer/mevrouw,

Mijn zoon wil van zijn spaargeld een drift trike kopen, alleen ben ik niet bekend met de wetgeving omtrend deze elektrische voertuigen.
Ook het zoeken op de pagina van de rijksoverheid en RDW heeft mij niet verder geholpen. Waar kan ik teruglezen welke voertuigen toegestaan zijn op de weg of stoep? Op de pagina van de rijksoverheid staat wel een overzicht van welke voertuigen niet de weg op mogen, maar daar staat de drift trike niet tussen.

Verboden voertuigen op de weg | Voertuigen op de weg | Rijksoverheid.nl

Hopelijk kunt u mij verder helpen.

Met vriendelijke groet,

Erwin

1907 14 Rapporteer

Topantwoord

sira
door sira - Oct 14, 2024 om 18:52
2553 Antwoorden / 24 Vragen

U kunt de politie ook telefonisch bereiken, bel 0900-8844, dus niet 112

Jo
door JohnnyH - Oct 14, 2024 om 18:54
28 Antwoorden / Vragen

Aandrijving elektrisch, niet te verzekeren waarschijnlijk, dus vrijwel zeker niet toegestaan. Hoef jevtoch niet verder over na te  denken. Bel je verzekering maar.....

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 14, 2024 om 19:51
7377 Antwoorden / 3 Vragen
sira
door sira Oct 14, 2024 om 20:01
2553 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb je filmpje bekeken, maar ik kan wel met heel veel zekerheid zeggen dat deze niet op de openbare weg mogen komen. Ook denk ik dat eigenaren van een privé parkeerterrein er ook niet gelukkig mee zullen zijn. De aangewezen plek is een kartbaan.

sjjoppy
door sjjoppy Oct 14, 2024 om 20:44
7377 Antwoorden / 3 Vragen

Zal wel een gesloten parkeerplaats of iets dergelijks worden.

tenormin
door tenormin - Oct 14, 2024 om 19:54
16943 Antwoorden / 109 Vragen

Er staat toch duidelijk dat een drift trike alleen op eigen terrein mag worden gebruikt? Dus, heeft u een enorm groot erf, mischien kan uw zoon zijn lusten op dat ding daarop bot vieren, anders: zonde van het geld. Op de openbare weg in ieder geval niet.

Mabelle
door Mabelle - Oct 14, 2024 om 20:15
632 Antwoorden / 1 Vragen

Nee die mag zeker niet op de openbare weg. Je kan een boete krijgen en nog erger bij ongeval ben je onverzekerd.

En voor alle duidelijkheid, op het fietspad mag ook niet.

sira
door sira Oct 14, 2024 om 21:01
2553 Antwoorden / 24 Vragen

En hij wordt inbeslaggenomen

rj
door rjw - Oct 14, 2024 om 21:44
3382 Antwoorden / 5 Vragen

Even grof: als je je kind dood wilt hebben moet je 'm vooral met zo'n ding op de openbare weg laten rijden.

ju
door juliomariner - Oct 14, 2024 om 22:01
1386 Antwoorden / 2 Vragen

sorry maar wat denkt u nu zelf.
Daarbij zijn het vaal van die chinese dingen gemmakt met slechte kwaleteit onderdelen en daardoor gewoon gevaarlijk

Ozymandias
door Ozymandias - Oct 15, 2024 om 06:30
221 Antwoorden / Vragen

Je bent niet goed bij je hoofd als je je zoon hiermee de straat op zou sturen. Geen enkele automobilist gaat hem zien zo laag bij de grond als hij is. Die ligt in een no time onder een auto.

ro
door ronny530 - Oct 15, 2024 om 16:28
2901 Antwoorden / 41 Vragen

Even gegoogled en inderdaad een drift-trike mag niet op de openbare weg.
Wel is vreemd dat niet alle verkopers het er niet bijschrijven maar Bol.com die deze drift-trike ook verkoopt geeft in de betreffende advertentie wel aan dat met de drift-trike niet aan het verkeer deelgenomen mag worden.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 16, 2024 om 05:34
7377 Antwoorden / 3 Vragen

@@@
Denk dat vader gerustgesteld is nu hij weet dat de Drift trike alleen op een veilige plek te berijden is om wat te dollen met dat ding en zal zoonlief met een gerust hart toestaan zijn spaargeld daaraan te besteden.

1paul
door 1paul - Oct 16, 2024 om 08:50
3344 Antwoorden / 0 Vragen

zelfde als een electrische step, die mag ook niet!!

op eigen terrein mag het wel overigens..

gr
door gravin2 Oct 16, 2024 om 09:45
27 Antwoorden / Vragen

www.rdw.nl/particulier/paginas/check-of-uw-e-step-de-weg-op-mag

@q
door @qwerty@ - Oct 18, 2024 om 15:53
95 Antwoorden / 1 Vragen

Ik snap je niet helemaal vader Erwin, je zoon met zo'n onding op de straat ?
Denk zelf eens logisch na.......................

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 18, 2024 om 16:34
16982 Antwoorden / 202 Vragen

Wilt u het zeker weten? Zie dan https://www.rdw.nl/over-rdw/contact om daar ziet u dan o.a.dit: U kunt uw vraag per e-mail stellen via ons contactformulier. Wij doen ons best uw e-mail binnen 3 werkdagen te beantwoorden.

In ieder geval lijkt het mij ook dat dit geen goedgekeurd voertuig is voor gebruik op de openbare weg (rijweg, fietspaden, voetpaden) en uitsluitend op privé terrein.p

ka
door kaartendraak - Oct 18, 2024 om 17:08
205 Antwoorden / 2 Vragen

Laat je kind gewoon lekker op een normale fiets naar buiten gaan, dan heeft ie tenminste beweging wat veel kinderen tegenwoordig niet meer hebben