tenormin
door tenormin Oct 15, 2024 om 14:20
Geldzaken & recht

Betalingsherinnering Postnl

Kreeg van Postnl een paar weken geleden een kaart om €4,56 te betalen: iemand had mij iets gestuurd waar te weinig postzegels op was geplakt. Met hen in contact getreden van wie de post zou moeten zijn. De afzender was helaas onbekend. Aangezien ik (tegenwoordig) alleen nog post ontvang van de Bank, mijn Zorgverzekering en de Belastingdienst, (en 1 keer per jaar Eneco): heb ik niets ontvangen. Ik heb destijds gezegd: als U het niet weet, ik weet het ook niet. Nu krijg ik vanmorgen een Betalingsherinnering. Ik heb eerlijk gezegd  geen zin om iets te betalen, ook niet voor dit luttele bedrag, omdat ik niets ontvangen heb en zij niet weten wie de afzender was. Kan ik het negeren of krijg ik de "bekende €40,00 boete" aan de broek?

2982 14 Rapporteer
Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 15, 2024 om 14:25
2273 Antwoorden / Vragen

De verzender is toch in gebreke en ze vragen of je die strafport wil betalen maar ik heb altijd begrepen dat als je dat weigert het geen consequenties heeft. Die €40 zegt me ook niets.

Tegenwoordig staat sowieso alle post in de postnl app, daar zouden ze het eenvoudig aan moeten kunnen geven.

tenormin
door tenormin Oct 15, 2024 om 17:25
16943 Antwoorden / 109 Vragen

Lees altijd dat, als je een betalingsherinnering negeert je er €40,00 boete bovenop krijgt, vandaar.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Oct 15, 2024 om 18:35
2273 Antwoorden / Vragen

Je bent zelf geen opdrachtgever, enkel ontvanger dus ik voorzie geen incasso.

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 15, 2024 om 14:28
7377 Antwoorden / 3 Vragen

Ooit heb ik hetzelfde meegemaakt en heb er in dit forum ook over gelezen en heb de raad die toen gegeven werd opgevolgd, niet reageren, er komt nog een waarschuwing voorbij en ook die laten gaan.

Daarna niets meer vernomen.

ju
door juliomariner - Oct 15, 2024 om 14:32
1386 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zou het kaartje terugsturen met daarop vermeld: poststuk niet ontvangen.

sira
door sira - Oct 15, 2024 om 14:41
2553 Antwoorden / 24 Vragen

Ik zou het ook voorbij laten gaan. Doe wat Juliomariner zegt "geen pakket ontvangen en ook nimmer iets besteld".

Het bedrag duidt op een pakket of briefpost van/naar het buitenland.
In totaal betaal je 4,56 euro. Je hebt post naar het buitenland van 30 gram gefrankeerd voor 0-20 gram. Daardoor heb je 1,65 euro te weinig gefrankeerd. Je betaalt dan 2,20 euro portokosten..

Topantwoord

Ja
door JannyBoe - Oct 15, 2024 om 14:44
583 Antwoorden / Vragen

Maakt u zich geen zorgen @TENORMIN, het is geen verplichting.
'Verstuur of ontvang je post waarop geen of onvoldoende postzegels zijn geplakt? Dan vragen wij om het ontbrekende bedrag aan postzegels plus administratiekosten te betalen.' (Bron).
Het is een vraag, geen verplichting en er zijn geen sancties.

@q
door @qwerty@ - Oct 15, 2024 om 14:56
95 Antwoorden / 1 Vragen

Heb dit ook een paar keer meegemaakt, gewoon genegeerd, hoorde er nooit meer wat van.

Mabelle
door Mabelle - Oct 15, 2024 om 15:04
632 Antwoorden / 1 Vragen

Ze sturen 1x een herinnering, daarna hoor je niks meer.

tenormin
door tenormin - Oct 15, 2024 om 15:09
16943 Antwoorden / 109 Vragen

Okay, allemaal bedankt voor de antwoorden. Ga het dan maar verder negeren. Fijne dag verder.

mo
door motorman - Oct 18, 2024 om 14:49
19 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon niet betalen, ik heb het ook gehad je krijgt een paar keer een herinnering en daarna hoor je niks meer
waar haalt u die40,00 vandaan, nooit gehad

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 18, 2024 om 16:27
16982 Antwoorden / 202 Vragen

Hallo TENORMIN, ik zag de reactie al op de al gegegeven antwoorden en het mijne zou ook niet anders zijn dan negeren.

feyenoordgirl
door feyenoordgirl - Oct 18, 2024 om 16:32
6 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon negeren ! Ik krijg ze bijna wekelijks binnen die kaarten terwijl ik ze op het postkantoor heb laten wegen !
Iemand die wat 'bij mij gekocht had via markplaats wilde er een,slaatje uit slaan door te beweren dat er te weinig port op zat en dat hij een boete had gehad van 10 euro wat ook al niet klopte
De plakzegels van postnl blijven ook niet altijd plakken dus plak ik ze nog een keer met een plakbandje vast en maak een foto voor ik ze verstuurd!
Dat iemand niet altijd de afzender erop zet is hun probleem
GEWOON NIET BETALEN aan die geldwolven van postnl !

pi
door piet limburg - Oct 18, 2024 om 16:35
234 Antwoorden / 15 Vragen

Zoals de meesten schrijven.
,,Niet reageren"

Kreeg deze tip ooit van een brievenbesteller,toen het nog PTT (post) was.
Eventuele een volgende herinnering ook in de papierbak.

be
door beter weten - Oct 18, 2024 om 16:38
10 Antwoorden / 0 Vragen

Niet reageren,bloed vanzelf dood!
Trouwens,je betaald een godsvermogen voor een postzegel?

Jon K
door Jon K - Oct 18, 2024 om 17:08
9 Antwoorden / Vragen

Nee. Zeker niet betalen. Ik heb dit ook meegemaakt. Tot mijn verbazing kwamen ze wel met een naam die me niets zei. De verzender betaald. Niet de ontvanger. Proberen kunnen ze het wel natuurlijk.