Jo
door Jolanda W Nov 1, 2020 om 20:59
Auto & vervoer

Eilandtoeslag

Mag een vervoerder zoals GLS, DPD, UPS eilandtoeslag rekenen voor het bezorgen van een pakket?

We hadden iets besteld en nu is ons 'toeslag afgelegen gebied' in rekening gebracht á €7,50. Wij vinden dat heel raar, aangezien Texel gewoon bij Noord Holland hoort. Ja, er zit een veerboot tussen. Maar er gaan ongeveer 6 koeriers met wel 10 grote bussen en vrachtwagens vol pakketten van allerlei bedrijven elke dag meerdere keren over naar Texel. Als dan voor elk pakketje dat bedrag extra wordt berekend...

Als wij een pakketje naar de vaste wal sturen betalen we ook geen extra kosten, betalen we het gewone tarief.
Wij voelen ons benadeeld omdat we extra moeten betalen omdat we op een eiland wonen. Mag een vervoerder dat zomaar in rekening brengen?

Met vriendelijke groet,

Jolanda Wiertz

2967 11 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Nov 1, 2020 om 21:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het zijn bedrijven, dus het lijkt mij dat ze in rekening mogen brengen wat ze willen.

tijger1
door tijger1 - Nov 1, 2020 om 21:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien kunt u het pakketje bij een depot op de vaste wal laten bezorgen, zodat u het zelf voordeliger op kan halen.

mahadma
door mahadma - Nov 1, 2020 om 22:11
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Het is wat anders om als vergelijk een pakje in een dorpje nergensvindbaar te bezorgen waar een weg naar toe is als op een eiland waar je alleen kunt komen via een veerboot, die kost tijd en geld, heen en terug, dus logisch dat er daarvoor extra kosten worden gemaakt. Hoe zou u zelf denken en berekenen? Op uw kosten?

ne
door neodutchio - Nov 1, 2020 om 22:52
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Bij elk bedrijf die levert staat altijd een uitzondering voor de waddeneilanden. Waarom? Omdat het enorm veel tijd en geld kost om daar te bezorgen. Twee keer een half uur met de boot (wachttijden niet meegerekend) en de kosten van de boot. Een busje rijdt niet voor 1 pakket de boot op, er moet dus tijdelijk opgeslagen worden tot het rendabel is om te rijden. Tenzij er haast bij is, dan zijn de kosten nog hoger.

Voor wiens rekening komt de overtocht a €37,-? Het uur op de boot zitten en wachten tot je de boot op kan. Stel 2 uur, dat is minimaal €120,-. Wie betaald de tijdelijke opslag van de pakjes om tot een volle bus te komen? Om maar niet te spreken van een vrachtwagen a €78,- voor een overtocht. Reistijd is werktijd, dus de chauffeur kan 2 uur niets doen, nog duurder als bij een busje vanwege de rijtijdenwet.

De extra kosten bestaan al jaren. Het verbaasd mij dat u dit nu voor de eerste keer mee maakt.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Nov 1, 2020 om 23:03
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Jolanda,

Deze vraag is al eens op dit forum behandeld, kijk maar in het menu(of Google).

Bij Post NL mag het niet volgens de antwoorden onder het topic.

tijger1
door tijger1 Nov 2, 2020 om 00:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Post wordt ook niet genoemd.

sjjoppy
door sjjoppy Nov 2, 2020 om 08:55
7211 Antwoorden / 3 Vragen

Daarom is het apart aangehaald.

sw
door swat1500 - Nov 2, 2020 om 00:27
3796 Antwoorden / 0 Vragen

Het mag niet zomaar en daarom staat het expliciet in de voorwaarden van de betreffende bedrijven. Dan is het niet meer zomaar.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 2, 2020 om 07:14
7211 Antwoorden / 3 Vragen

De link die @geborenamsterdammer waarschijnlijk bedoelt.
Klik hier

va
door vanlotjegetikt - Nov 2, 2020 om 09:06
809 Antwoorden / Vragen

https://www.bnnvara.nl/kassa/discussie-extra-geld-vragen-voor-verzending-naar-waddeneiland.
Kijk eens naar de datum van dit topic.
Wat ook een optie is om pakket op een postkantoor in Den Helder te laten bezorgen en zelf op te halen.

sjjoppy
door sjjoppy Nov 2, 2020 om 09:18
7211 Antwoorden / 3 Vragen

Er is naar de datum gekeken en het kan zijn dat @geborenamsterdammer dit topic van destijds bedoelde.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 2, 2020 om 11:48
1781 Antwoorden / 31 Vragen

@Sjoppie en VanLotjegetikt,

Ik bedoel inderdaad dit topic uit 2015.

mahadma
door mahadma - Nov 2, 2020 om 11:32
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Off topic: Bedenk eens wat een pakketje voor het ISS ruimte station qua bezorgen zou kosten .............

he
door henry1942 - Nov 2, 2020 om 12:10
100 Antwoorden / 28 Vragen

Tijger1, wat heeft uw antwoord met de vraag te maken??

Leer echt eens gewoon te lezen en dan (eventueel) een zinnig antwoord te geven..
.

audb
door audb - Nov 2, 2020 om 12:58
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Nog even geduld dan wordt het met een drone bezorgd maar alleen post.nl moet het kosteloos bezorgen maar die hebben als enige een uitzondering wat de kosten betreft.
Maar wat beter zou zijn is dat de vervoerders de handen in een zouden slaan en dan een grote vrachtwagen zouden sturen naar een depot waarna de ontvanger zelf het moet komen ophalen.
Maar helaas ik ben slim en zij niet ( ik lijk verd. meteen op Trump) ;@()