fl
door flowering Aug 5, 2014 om 12:55
Auto & vervoer

Ervaring met Auto Wijngaards Apeldoorn

Ik heb een zeer slechte ervaring opgedaan met Auto Wijngaards in Apeldoorn en wil andere mensen waarschuwen heel goed op te letten wanneer ze met dit bedrijf zaken doen.

Ik sluit zeker niet uit dat ik zelf te naïef en te goed van vertrouwen ben geweest. Maar dat wil nog niet zeggen dat het gerechtvaardigd is dat iemand daar misbruik van maakt.

Ik zal alle details over wat er heeft plaats gevonden maar niet benoemen omdat iemand die heel goed weet wat hij doet bij het aankopen van een 2e hands auto dit misschien allemaal niet zal overkomen, maar als je, net als ik, een gewone particuliere koper bent met niet al te veel verstand van auto's en je juist daarom aangetrokken voelt tot zijn standaardleus: "eerlijke auto's, eerlijke prijzen en eerlijke kilometerstanden" weet dan dat deze leus geen enkele inhoud heeft.

Wat ik in ieder geval wel wil vermelden is dat mij vrij snel na aankoop van een auto bleek dat de kilometerteller teruggedraaid was waardoor de waarde van de auto tot een bodemprijs is gekelderd. Papieren van de auto, waarvan mij werd toegezegd dat ze er waren, heb ik nooit mogen ontvangen.
Resultaat: een vrijwel onverkoopbare auto.

Dit bedrijf zet geen letter op papier en alles is telefonisch of persoonlijk gegaan, dus ik kan nergens op terugvallen. Per saldo ben ik puur en alleen op de auto € 1.350,- kwijt en dan heb ik het nog niet over alle andere kosten die ik heb gemaakt en de energie en tijd die me het allemaal heeft gekost.

Ik ben een dure wijze les rijker, ik hoop die anderen te kunnen besparen.

818 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 5, 2014 om 13:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien is het verstandiger uw roze bril af te zetten.

Want vertrouwen op een tweedehands autoverkoper doet toch alleen een kind, of iemand die niet van deze wereld is.

fl
door flowering - Aug 5, 2014 om 14:05
8 Antwoorden / 2 Vragen

Tsja, zoals de waard is vertrouwt ie zijn gasten, niet waar?
Hoe dan ook, het roze is inmiddels verkleurd naar een zwarte, tijger1 ;-))

tijger1
door tijger1 - Aug 5, 2014 om 14:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

=flowering schreef op dinsdag 5 aug 2014, 14:05: Tsja, zoals de waard is vertrouwt ie zijn gasten, niet waar?

Dank u wel erg vriendelijk van u. Maar die autohandelaar is mijn gast niet. Hij wil van zijn oude auto's af, op wat voor manier dan ook.

En als u dan geen verstand hebt van auto's is daar altijd nog de asnkoopkeuring en papieren moet u eerst inzien en niet achteraf.

Het maakt de waard niet onbetrouwbaar als hij zijn gasten niet op hun mooie blauwe ogen geloofd.

fl
door flowering - Aug 5, 2014 om 14:52
8 Antwoorden / 2 Vragen

Tsja, aankoopkeuring...

Hoe doe je dat dan in de praktijk?

Ik ken alleen de ANWB aankoopkeuring, maar geen handelaar die zijn auto meegeeft voor een keuring in Utrecht of Den Haag, zonder dat je hem eerst koopt, toch?

En bovendien gaat het me daar helemaal niet om. Hij zet NAP-logo's in de foto van een auto die, met de kennis die ik nu inmiddels vergaard heb, helemaal niet NAP zijn goedgekeurd. Dan bedonder je de boel toch opzettelijk, of niet soms?

tijger1
door tijger1 - Aug 5, 2014 om 15:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgende keer hier controleren.

Klik hier

fl
door flowering - Aug 5, 2014 om 15:19
8 Antwoorden / 2 Vragen

Dat is een goeie tip! Thnx Tijger1

tijger1
door tijger1 - Aug 5, 2014 om 16:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mar goed dat u dan wel zo goed geholpen bent door Ik wil van mijn auto af. Grappig.

fl
door flowering - Aug 5, 2014 om 16:42
8 Antwoorden / 2 Vragen

Het is dat geval misschien toch niet zo verkeerd dat ik met een roze bril op me door 2e hands-autoland beweeg :-))

tijger1
door tijger1 - Aug 5, 2014 om 16:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ze zijn nu blijkbaar bezig hun zwaar geschonden blazoen op te poetsen. Wellicht had u daardoor mazzel.