ja
door janenan Oct 3, 2008 om 21:11
Auto & vervoer

Extra kosten voor nieuwe band

De afgelopen week heb ik bij de plaatselijk dealer een nieuwe achterband laten monteren op mijn motorscooter. Naast het monteren van de nieuwe band werd ook de jaarlijkse onderhoudsbeurt gegeven. Toen ik de factuur goed las, zag ik dat naast de aanschafprijs van de band ook een bedrag van 25 euro stond voor het monteren van de band. Als laatste stond ruim drie uren werkloon à 60 euro genoteerd. Vorig jaar had ik ook een nieuwe band laten monteren. Daarop kreeg ik een korting en voor het monteren werd niets in rekening gebracht. Nu dus geen korting, maar bovendien, naast het werkloon, 25 euro extra voor het monteren van de band. Dit alles exclusief BTW. Op mijn vraag over de 25 euro aan de dealer werd mij geantwoord dat dit de gebruikelijke gang van zaken is. Ik blijf erbij dat ik het een vreemde gang van zaken vind. Wie kan mij informeren?

650 5 Rapporteer

labswans
door labswans - Oct 3, 2008 om 21:21
1918 Antwoorden / 10 Vragen

u heeft vooraf geen prijsafspraak gemaakt dus betalen is de gewone gang van zaken

stacey
door stacey - Oct 3, 2008 om 21:38
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Zou niet weten wat daar vreemd aan is, ik moest laatst ook montagekosten betalen voor een nieuwe fietsband, montage kosten rekenen ze bij mijn weten altijd,en te lezen op forum is jouw prijs niet extreem.

 vervangen?? -Montage verschilt..., 25-40 euro....

http://forum.scooterforum.net/forum/f50/kosten-binnenbandje-vervangen-113006/

Succes,

ja
door janenan - Oct 4, 2008 om 08:48
23 Antwoorden / 4 Vragen

Stacey, een bedrag rekenen voor montage vind ik (ook) niet onredelijk, maar als er naast een bedrag voor het monteren een uurvergoeding voor werkloon wordt gerekend, dan heb ik het idee dat ik twee keer betaal voor het monteren.

hutch
door hutch - Oct 4, 2008 om 09:44
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Het lijkt mij dat zij bepaalde kosten dubbel in rekening brengen.

Alhoewel u geen prijsafspraak gemaakt heeft, ben ik bang dat dit bedrijf haar klanten op deze wijze wel weg jaagt. En als een bedrijf alleen maar zegt, dat dit een gebruikelijke gang van zaken doen is, dan is dat alleen maar een nietszeggend antwoord.

Formeel is het dus wel toegestaan, maar de volgende keer toch vragen wat de (mogelijke) kosten zijn (bij een ander bedrijf....).

Gr. Hutch

stacey
door stacey - Oct 4, 2008 om 11:40
10352 Antwoorden / 12 Vragen

uurvergoeding voor werkloon is voor de onderhoudsbeurt, nieuwe band+montage valt daar niet onder en wordt dus apart berekend ( = meerwerk ) in dit geval heeft hij het gespecificeerd/uitgesplits.