Ro
door Robert1212 Nov 27, 2023 om 20:51
Auto & vervoer
Extreem auto opladen

Ik ga regelmatig bij de lidl boodschappen doen en kan daar dan ook mijn auto opladen via daar aanwezige laadpalen. Nu blijkt dat de tarieven voor het laden drastisch zijn gewijzigd. Volgens mij was vroeger het laden gratis en vervolgens hanteert men nu de laatste periode de standaard tarieven. Alleen de afgelopen maand ben ik flink geschrokken. Naast de reguliere tarieven wordt na 45 min 44 cnt per minuut in tekening gebracht met als uiteindelijke resultaat 18 euro voor het opladen tijdens mijn boodschappen doen. Dit is volgens mij absurd en wil hier wat mee. Hoe kan ik dit het beste doen?

5898 15 Rapporteer
tenormin
door tenormin - Nov 27, 2023 om 21:17
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Gratis laden? Volgens mij kost elektriciteit geld, vroeger ook en nu nog meer. Een koopje toch: €18,00 voor weer een actieradius van zoveel kilometer?;-))

marita5
door marita5 - Nov 27, 2023 om 21:24
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Robert1212 ,

Tarieven laden via Lidl .

Betaal makkelijk en snel voor Lidl-tarieven of met uw eigen laadpas.

Met betrekking tot de tarieven maken we onderscheid in regulier-laadstations (AC) en snel-laadstations (DC):

  • Tarief regulier-laadstation: € 0.50 €/kWh (AC)
  • Tarief snel-laadstation: € 0.56 €/kWh (DC)
  • Na 40 minuten laden*: + € 0.50 €/min (AC/DC)

*Na 40 min. laden geldt het tarief regulier- of snel-laden in combinatie met het tarief na 40 min laden per minuut.

Storing?

Is er een storing bij de E-laadpaal? Neem dan contact op met klantenservice via: +31 (0)35 8080 506

https://www.lidl.nl/c/laadpalen/s10015078

Lees ook hier eens , klik op de rode regel .

https://www.consumentenbond.nl/private-lease/prijzen-opladen-elektrische-auto

ne
door neodutchio - Nov 27, 2023 om 21:39
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Een supermarkt biedt voor hun klanten een service aan dat ze tijdens het boodschappen doen de auto kunnen bijladen. Dat doe je dus tijdens het boodschappen doen. Geen idee hoe lang u in een Lidl kan rondlopen, maar 40 minuten is behoorlijk lang. Om te voorkomen dat anderen de laadpalen voor de klanten bezet houden word er een opslag berekend voor de meertijd dat die auto daar staat.
Op zich niets nieuws, op veel plekken kan je gratis parkeren bij een supermarkt, mits je binnen een bepaalde tijd weer weg gaat. Langparkeerders betalen dan gewoon een bedrag.

U vindt het absurd, ik niet.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Nov 27, 2023 om 22:41
2071 Antwoorden / Vragen

Ja, gratis laden, das war einmal, en das komt nie wieder kunnen we er gelijk achteraan zeggen.
Wat betreft die 45 minuten is het natuurlijk niet onlogisch dat u na het boodschappen doen bij de Lidl u de Lidl plek ook weer verlaat.

mahadma
door mahadma - Nov 27, 2023 om 22:58
11547 Antwoorden / 51 Vragen

U kunt natuurlijk ook thuis laden van uw zonnepanelen. En gratis stroom wil iedereen wel, maar dat kan zeer zeldzaam..

Franske1958
door Franske1958 - Nov 28, 2023 om 08:10
428 Antwoorden / 2 Vragen

"U kunt natuurlijk ook thuis laden van uw zonnepanelen."
Dat gaat bij de meeste mensen nooit werken om de simpele reden: Overdag staat die auto niet thuis voor de deur maar
bij de werkgever op de parkeerplaats, En zeker in de winter is het donker als iemand wegrijdt naar zijn werk en is het
weer donker als men terug thuis is. En 's nachts opladen op zonnepanelen werkt helaas niet.  Dus er moet wel een dure
laadpaal worden opgezocht.  Dus een E auto opladen thuis op zonnepanelen is alleen rendabel voor pesionado's en
thuiswerkers.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Nov 29, 2023 om 14:56
2071 Antwoorden / Vragen

Veel belangrijker, hoeveel mensen hebben een oprit waarbij je een privépaal op eigen terrein kan zetten? En als je dat hebt, dan heb je ook wel de centen voor een accusysteem en dan is het natuurlijk gefixt.

.a
door .aagje Nov 29, 2023 om 15:56
19 Antwoorden / 2 Vragen

Geweldig u bent de persoon die denkt dat als je je koophuis en oprit  hebt  genoeg geld hebt om van alles te kopen en te doen. Wordt wakker uit die droom.

rj
door rjw Nov 29, 2023 om 16:03
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Ik wilde het net zeggen. Hele jaren 80 wijken hebben een carport, maar zijn echt niet de huizen voor de "happy few". En die hebben in de meeste gevallen ook geen ruimte voor een forse accu.

Thijs12
door Thijs12 - Nov 28, 2023 om 09:02
544 Antwoorden / Vragen

Energie zal alleen maar duurder worden, nooit gratis.
Supermarkten kunnen de stroom ook niet meer gratis weggegeven.
Dan zouden de mensen die geen electrische auto kunnen betalen via de supermarkt de stroom sponsoren.
Dat geldt ook voor de wegenbelasting etc. Als er steeds meer electro auto's komen zijn er steeds minder mensen die het wegonderhoud moeten betalen. De gebruiker zal dat toch moeten betalen.
Juist die pensionadas en de meeste thuiswerkers zullen nog lange tijd diesel en benzine moeten blijven rijden. Als over een paar jaar het salderen definitief afgelopen is zul je pas bewust worden wat stroom werkelijk kost.
Lidl vult mijn benzinetank ook niet gratis.
Is nog nooit gebeurd.

br
door bravehenk - Nov 28, 2023 om 10:59
206 Antwoorden / 0 Vragen

U vindt het absurd?  U heeft 75 minuten de laadpaal bezet gehouden waarschijnlijk om goedkoop uw auto te laden.(is nu duurkoop
Had de voorwaarden maar vooraf gelezen na 40 minuten 50 cent per minuut extra.
Andere mensen konden er in die tijd niet bij vandaar dat er een soort boete zit  op lang parkeerders die in de omgeving werken of andere winkels bezoeken en goedkoop hun auto willen laden.

Ozymandias
door Ozymandias - Nov 28, 2023 om 13:00
168 Antwoorden / Vragen

Wat ik absurd vind is dat jij er verontwaardigd over bent.

Jij misbruikt een service en klaagt dat het geld kost. Dat is waar het namelijk op neer komt.

Een pas op de plaats lijkt mij hier noodzakelijk en een beetje schaamte zou je ook niet misstaan.

Onvoorstelbaar zo'n houding.

Franske1958
door Franske1958 - Nov 28, 2023 om 13:18
428 Antwoorden / 2 Vragen

"konden er in die tijd niet bij vandaar dat er een soort boete zit  op lang parkeerders die in de omgeving werken of"
Laadpalen zijn voor veel mensen een grote bron van ergernis. Op een plaats waar toch al een tekort is aan parkeerplaatsen
hier in de wijk moesten zo nodig een aantal parkeervakken worden omgebouwd naar laad paal plaatsen.
Als die auto is opgeladen dan zouden de mensen hun auto best ergens anders neer willen zetten maar daar is geen
plaats voor.  Alle parkeerplaatsen in ons dorp zijn overdag bezet door mensen die in de grote stad werken op 10 Km
van ons dorp. Kennelijk is het goedkoper om de auto hier gratis in de wijk te parkeren en vervolgens de trein of bus te
pakken naar hun werk.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Nov 28, 2023 om 15:56
2071 Antwoorden / Vragen

Daar heeft de gemeente een uitermate probaat middel voor, dat heet vergunning parkeren, werkt prima juist bij overlast door mensen die je wijk als goedkoop lang parkeerplaats gebruiken. Geheel los van de vraag of er plek is, als je niet aan het laden bent kun je ook een prent krijgen voor het bezethouden van een paal.

ro
door ronny530 - Nov 28, 2023 om 16:23
2785 Antwoorden / 41 Vragen

Als ik het laad tarief zo bekijk is die met 43 cent net iets hoger dan het prijsplafond van 40 cent en dat maakt dat de Lidl om en nabij het thuislaad tarief hanteerd.
Voor winkelbezoekers veel goedkoper dan bij een commerciéle laadpaal maar het is uiteraard niet de bedoeling de laadpaal langer dan nodig bezet te houden.
Het lijkt mij dan logisch dat de Lidl er een tijdslimiet aan stelt en 40 minuten is heel ruim genomen genoeg om de booschappen voor een weekend te kunnen doen.
Bijna één uur en een kwartier in de winkel verblijven is wel heel bijzonder te noemen tenzij u had gedacht tegen bijna thuis tarief de auto goedkoop op te kunnen laden om geld te besparen en de aangeboden service van de Lidl in zekere zin misbruikt.

ba
door bakkersjors - Nov 29, 2023 om 11:47
48 Antwoorden / 0 Vragen

Franske?
Natuurlijk kun je thuis "gratis"opladen.
Hebt u nog nooit van salderen gehoord?
Is nog steeds van toepassing hoor(zolang het duurt)

th
door thieu - Nov 29, 2023 om 12:06
148 Antwoorden / 0 Vragen

Hoeveel kilometer kun je met die lading rijden?
Ter vergelijking;
Voor 18 euro kun je grofweg 9 liter benzine kopen. En daarmee rijd je dan weer grofweg 135 km. Da's niet zo erg absurd volgens mij.

mo
door mof - Nov 29, 2023 om 12:09
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Waarom zou u gratis mogen opladen? DAt mag toch ook niet bij de benzinepomp? Die 3 kawartier is daar om ervoor te zorgen dat alleen klanten daar opladen. DAt zal wel de gemiddelde tijd zijn dat mensen in de Lidl boodschappen doen. HEt tarief zou m.i. wel op de paal gemeld moeten worden lijkt me, net als parkeertarief bij de parkeerautomaat.

rj
door rjw - Nov 29, 2023 om 16:05
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Wat je het beste kunt doen? Gewoon na het boodschappen doen wegrijden en de parkeerplaats niet gebruiken als goedkope laadplaats.