gr
door groenoor Jul 17, 2011 om 15:38
Auto & vervoer

Fiets op marktplaats gekocht

Ik heb een aantal weken geleden een fiets op marktplaats gekocht. Hij zag er goed uit met hier en daar een roestplekje en ook na erop gefietst te hebben vond ik hem lekker fietsen, hij wiebelde wel een beetje maar ik dacht dit kwam omdat ik geen moederfiets gewend was. Ik heb nagevraagd of er nog iets mis mee was, maar de mevrouw wist mij te vertellen dat het een goede redelijk nieuwe moederfiets van het merk Union was. Hij was nog geen 2 jaar oud. Nu heb ik hem laten controleren door iemand die veel verstand van fietsen heeft en het blijkt dat er van alles mis mee is. Het komt er op neer dat het achterwiel elk moment krom kan worden. Vervelend voor mij omdat ik dacht dat ik een goede fiets had gekocht maar ook nog eens levensgevaarlijk voor mijn stiefzoontje die regelmatig achterop zit. Heb ik nog rechten in dit geval? Kan ik eventuele kosten van reparatie etc. op haar verhalen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes

11952 35 Rapporteer

birdies
door birdies - Jul 17, 2011 om 15:46
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........Heb ik nog rechten in dit geval? .........

Als de verkoper een particulier is, heb je geen enkel recht en kun je dus niets op haar verhalen. Je bent ook in de gelegenheid geweest de fiets uit te proberen. Je had er verstandiger aan gedaan iemand mee te nemen toen je de fiets ging proberen/kopen.

mi
door miffy53 - Jul 17, 2011 om 15:50
67 Antwoorden / 3 Vragen

Kopen bij een particulier op MP betekent helaas 'garantie tot aan de deur'. Is er aan het kromtrekken van dat wiel niets te doen door de spaken opnieuw te spannen/aan te draaien?

ikbenik
door ikbenik - Jul 17, 2011 om 16:57
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Toch maar naar de echte dealer? ;-)

de motormuis
door de motormuis - Jul 17, 2011 om 17:33
598 Antwoorden / 13 Vragen

Misschien dat die kennis met veel verstand van zaken je kan helpen met repareren van het achterwiel. Of misschien beter om een ander achterwiel op de kop te tikken. Maar misschien ook wel te repareren door er nieuwe spaken in te laten zetten.Zo in ieder geval je goede kennis eens vriendelijk vragen om hulp.Zal stukken goedkoper zijn dan alles door een fietsenmaker te moeten laten maken.
Succes ermee.

rj
door rjw - Jul 17, 2011 om 18:04
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Union is tegenwoordig een merknaam van Halfords, en die staan niet echt bekend om de kwaliteit van hun fietsen. De Halfords moedersfiets werd een tijdje terug als slechTste getest door de Fietsersbond.

ke
door keldermans - Jul 18, 2011 om 12:33
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ook al heb je die bij mensen gekocht via marktplaats vind ik dat de mensen markt plaats een slechte naam geven ik verkoop via markt plaats en ik had glas werk verkocht maar dat was kapot aan gekomen de mensen hebben een foto gestuurd dat het kapot was dus heb ik het geld terug gegeven,maar ik vind dat de fiets gedeeltelijk terug betaald moet worden want een keer op een fiets rijden kun je niet gelijk weten dat het mis was dit is jemmer

ra
door ratz - Jul 18, 2011 om 12:41
16 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind niet dat u bent opgelicht want u heeft zelf test gereden.
Ook al is het maar 1 keer.
Als je er geen verstand van hebt, ga dan naar een dealer en koop een fiets emt garantie.
En als die goede kennis inderdaad kennis van zaken heeft, stelt die de spaken af of vernieuwd deze of vervangt hij het achterwiel.
Het zijn vaak van origine niet zo'n stevige achterwielen dus laat er een goede stevige in zetten.
Sommige fietsen zijn niet voor niets zo goedkoop.

@Keldermans: als ik iets van glas zou verkopen dan komt men het maar halen.
Als men het per se opgestuurd willen hebben is het voor eigen risico.
Ik ga niets betalen. Of met moet het verzekerd willen laten verzenden(op kosten van ontvanger).

ke
door keldermans - Jul 18, 2011 om 12:47
3 Antwoorden / 0 Vragen

U moet mijn niet aan vallen ik zeg alleen wat ik doe en als u net zo gemeen bent als die mensen waar de fiets van is gekocht dat bent u niet menselijk in deze tijd

1bernadette
door 1bernadette - Jul 18, 2011 om 12:51
13 Antwoorden / 12 Vragen

Dat is inderdaad sneu.
In onze wijk is een "mannetje", dat in zijn garage fietsen repareert. Hij koopt de onderdelen bij de fietsenmaken en doet het werk voor zijn plezier (het geld gaat in een potje naar een kind met kanker).
Misschien vind je zo een man, maar je kunt ook langs een paar fietsenmakers gaan (niet een superdeluxe fietsenmaker, maar wel een goede) en vragen of iemand nog een wiel ergens heeft liggen dat past.
Als je je verhaal vertelt, kan dat nog wel eens helpen.
Dat zou ik doen als ik jou was.
Ik wens je succes - en vertrouwen dat het lukt!
Dag!

wimmi20
door wimmi20 - Jul 18, 2011 om 13:03
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Beste Groenoor,

ik ben nogal "fietstechnisch".
Hoe heeft die man die nogal fietskundig is bepaald dat het wiel krom
kan worden ?
Waaraan zie je dat ?
Nog nooit van gehoord.

jpm
door jpm - Jul 18, 2011 om 15:03
820 Antwoorden / 28 Vragen

Beste groenoor,
Ah jammer. Natuurlijk heel vervelend voor u want u heeft eigenlijk niets dat u hierin tegemoetkomt. Waarom belt u niet even met de vorige eigenaar om te vragen of er nog iets te regelen valt? De fiets is duidelijk zwaar belast geweest of van iets mindere kwaliteit. Dit is geen schande want echt goede fietsen zijn soms heel erg duur en niet voor iedereen (nieuw) zomaar aan te schaffen. Indien u iets van uw geld terug kunt krijgen zou dat, hoewel onverplicht, wel heel erg aardig zijn.
Ik wens u veel sterkte.

audb
door audb - Jul 18, 2011 om 16:59
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ja het is inderdaad sneu dat er hier antwoorden wordt gegeven die echt nergens opslaan.

"Als de verkoper een particulier is ....." geen garantie? dat is dus geheel niet waar!

Ook een particuliere verkoper dient drie maanden garantie te geven.

Echter moet u als koper kunnen aantonen dat u bij deze persoon de fiets heeft gekocht en in welke staat deze was.

En nu komt de moeilijkheid om de hoek kijken u moet ook nog kunnen aantonen dat de vorige eigenaar van de fiets wist dat de achterwiel niet deugde het kan immers zo zijn dat de fiets echt in orde was toen u hem kocht en pas daarna de problemen zijn ontstaan.

Maar heeft u ook de aankoop bon gekregen die bij de fiets behoord?

En wat Union betreft, het zijn fietsen van de betere kwaliteit en zodoende zou een nieuwe achterwiel ook wel eens duur kunnen uitvallen maar daar kunnen ze bij b.v. halfords u wel verder mee helpen.

1paul
door 1paul - Jul 18, 2011 om 17:04
3173 Antwoorden / 0 Vragen

Garantie heeft u niet maar waar u wel recht op heeft is een goed werkend produkt welk doet wat u er van verwachten mag zonder dat daar reparatie's bij komen kijken vlak na aankoop...

In dit geval echter is het nog maar de vraag omdat u een "gebrek" konstateerde (wiebelig achterwiel) en toch tot aankoop bent overgegaan...

Ik denk niet dat een rechter u in het gelijk stelt in dit geval en dat het voor u helaas pindakaas is, u wist immers van dit gebrek af...

mastag
door mastag - Jul 18, 2011 om 17:07
955 Antwoorden / 19 Vragen

Audb,
Waar haal je deze wijsheid vandaan, drie maanden garantie van een particulier. De garantie is meestal niet eens overdraagbaar en je kunt niet op een product van een paar jaar oud nog enige garantie verwachten.
Graag onderbouwen met brongegevens...
Mastag

mastag
door mastag - Jul 18, 2011 om 17:13
955 Antwoorden / 19 Vragen

Audb,
hier link vanaf Juridisch Loket, zie voor welke aankopen geldt geen afkoelingsperiode.
Lees maar even door, geen rechten om koop ongedaan te maken, (deze geldt enkel voor bedrijven).

Mastag

ikbenik
door ikbenik - Jul 18, 2011 om 17:13
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=audb schreef op maandag 18 jul 2011, 16:59]Ja het is inderdaad sneu dat er hier antwoorden wordt gegeven die echt nergens opslaan.

Blijkbaar niet naar jouw zin.

[quote=audb schreef op maandag 18 jul 2011, 16:59] "Als de verkoper een particulier is ....." geen garantie? dat is dus geheel niet waar!
Toch is het wel waar.
Alle wetsartikelen die slaan op consumentenkoop zijn in de wetboeken niet van toepassing.

[quote=audb schreef op maandag 18 jul 2011, 16:59]Ook een particuliere verkoper dient drie maanden garantie te geven.
Hoe kom je bij 3 maanden garantie?
Want dat is mij echt een raadsel.

[quote=audb schreef op maandag 18 jul 2011, 16:59]Echter moet u als koper kunnen aantonen dat u bij deze persoon de fiets heeft gekocht en in welke staat deze was.
Dan nog heb je als koper geen poot om op te staan.
De particuliere verkoper is niets verplicht.

De TS is met de staat van de fiets akkoord gegaan en was van een eventueel probleem op de hoogte of kon ervan op de hoogte zijn (de fiets wiebelde een beetje en de TS is daarmee akkoord gegaan.)

birdies
door birdies - Jul 18, 2011 om 17:38
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......Ook een particuliere verkoper dient drie maanden garantie te geven........

Je moet geen onzin vertellen! Garantie is bij een particuliere verkoper tot aan de voordeur.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 18, 2011 om 17:42
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Valt het u ook op dat ts mijn vraag niet beantwoord.
TS Groenoor, hoe is dit geconstateerd ?
Of is dit een nepvraag van de redactie ?

ikbenik
door ikbenik - Jul 18, 2011 om 18:51
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Geen enkele verkoper is verplicht om garantie te verstrekken.

gr
door groenoor - Jul 18, 2011 om 19:40
4 Antwoorden / 1 Vragen

He allemaal,

Bedankt voor jullie reacties :) wist niet dat hier zoveel en snel werd gereageerd!! Ik heb contact gehad met de verkoopster en gemeld dat ik naar een echte fietsenmaker ga. Ik wacht haar reactie nog af maar ze was erg vriendelijk over de problemen die ik met de fiets heb. Ik heb deze vraag ook gesteld in een vlaag van teleurstelling en woede, dus misschien niet helemaal objectief. Mijn man heeft ook even gekeken en volgens hem viel het allemaal wel mee wat hij kon zien was dat er een paar spaken in het achterwiel een beetje los zitten (niet geknapt) en dat er een kleine bochel in het wiel zit. Ik ga morgen naar de fietsenmaker en dan zullen we het verder wel horen.

ikbenik
door ikbenik - Jul 18, 2011 om 19:59
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Waarom heeft de laatste bericht van groenoor een rode duim gekregen?

wimmi20
door wimmi20 - Jul 18, 2011 om 20:30
2154 Antwoorden / 7 Vragen

zou die rode duim er misschien mee te maken hebben dat
Groenoor het probleem ook zelf heel simpel kon oplossen ?
Ik denk dat de rode duim gever dat ermee bedoeld.
==================================================

=ikbenik schreef op maandag 18 jul 2011, 19:59: Waarom heeft de laatste bericht van groenoor een rode duim gekregen?

ikbenik
door ikbenik - Jul 18, 2011 om 21:31
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Ook zo iets:

Op mijn reactie:

[quote]Geen enkele verkoper is verplicht om garantie te verstrekken.

Vonden 2 mensen het zo nodig om rode duimen te geven.
Zij zijn waarschijnlijk van mening dat een verkopende partij garantie moet geven.

Het punt is dat wettelijk gezien de verkopende partij helemaal niet verplicht is om garantie te geven.
Of je het nu ermee eens bent of niet, het is gewoon een keiharde feit.
Los daarvan heeft de wetgever wel bepaald dat het geleverde product aan de koopovereenkomst moet voldoen.
En laat dat nu totaal niets met garantie te maken hebben.

Echter begrijpen helaas veel mensen dat niet.

Een ander aspect is dat meningen totaal niet relevant zijn, wel de feiten.

Ik geef heel weinig mijn mening.
Als ik dat wel doe, dan staat het er ook heel duidelijk: ik vind of mijn mening.

In het geval van de TS geven heel veel mensen hun mening. Is op zich niets mis mee.
Maar als gekeken moet worden waar de TS nu werkelijk recht op heeft, zijn die meningen totaal niet relevant en dient alleen naar de feiten gekeken te worden. Nog belangrijker naar de wetgeving, en wel naar de wetboeken.
En die informatie heb ik dus gegeven.

Dus kort:

- wettelijk is de verkopende partij niet verplicht om garantie te verstrekken.

- bij koop tussen consumenten onderling zijn de wetsregels van consumentenkoop niet van toepassing.

- De fiets van de TS dient wel aan de overeenkomst te voldoen (de conformiteitsbeginsel) alleen heeft de TS zo ontzettend weinig middelen als dat niet het geval is.

- Een ander feit is dat de TS een proefrit op de betreffende fiets gemaakt heeft en toch met de koop akkoord is gegaan, dus ook akkoord met het gebrek waarvan de TS wel degelijk op de hoogte was of redelijkerwijs op de hoogte kon zijn.

- Op de vraag of de fiets niet aan de overeenkomst voldoet, is het antwoord nee. De betreffende fiets voldoet aan de overeenkomst en de TS kan niet klagen op het gebrek.
Zou de TS die fiets in de normale winkel gekocht hebben, zou er ook niets veranderen, omdat die fiets aan de overeenkomst voldoet.

- De opmerking dat de particuliere verkoper ook verplicht is om 3 maanden garantie te verstrekken, slaat echt nergens op.
Is gewoon een verzinsel van audb!
Noch de particuliere verkoper noch de professionele verkoper is verplicht om 3 maanden garantie te verstrekken.
Sterker nog: een verkoper is nooit verplicht om garantie te verstrekken. Dus een verkoper mag en kan gewoon een product verkopen waarop geen garantie zit.
Je kunt ermee eens zijn of niet, het is echt een keiharde feit.
Als iemand anders het daar niet mee eens is, laat die persoon dan het tegendeel bewijzen, in plaats van een laffe rode duim te geven.

ikbenik
door ikbenik - Jul 18, 2011 om 21:32
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op maandag 18 jul 2011, 20:30]zou die rode duim er misschien mee te maken hebben dat
Groenoor het probleem ook zelf heel simpel kon oplossen ?
Ik denk dat de rode duim gever dat ermee bedoeld.
==================================================

[quote=ikbenik schreef op maandag 18 jul 2011, 19:59]Waarom heeft de laatste bericht van groenoor een rode duim gekregen?

Laat die persoon dan het gewoon uitleggen, dan laf op de rode duim te drukken en niets schrijven!

toolboy
door toolboy - Jul 18, 2011 om 21:37
965 Antwoorden / 40 Vragen

Achh storm in een glas water.
Ik heb het meegelezen m`n gevoel zegt effe wielspaken uitrichten dan komt dat slagje er ook wel uit.
Kom maar met rode duimen,Ik spaak wielen elke dag.

T

an
door ankhor - Jul 19, 2011 om 09:24
122 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad toolboy, een storm in een glas water.
kwestie dus van een paar spaken aandraaien en een spakenspanner
kost bijna niets. En het wiel kan inderdaad kromtrekken, en door en
paar spaken aan te draaien is hij weer recht en gericht.
Maar wel leuk om te zien waar mensen menen recht op te hebben of niet,
en hoe het nu precies zit?

gr
door groenoor - Jul 19, 2011 om 17:45
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi allemaal,

Het was absoluut niet mijn bedoeling om een discussie te ontketenen of iets dergelijks, ik had gewoon een vraag. In dit geval is het al opgelost gelukkig maar ik denk dat veel meer mensen met deze vraag zitten, wat als je via mp wordt opgelicht?

Ik moet ook zeggen misschien heb ik niet goed gekeken maar op mp zelf wordt er helemaal niks over gezegd.

Even een korte update: gelukkig was er niks mis met de fiets ik heb hem vandaag laten nakijken bij een echte fietsenmaker. Achteraf gezien vertelde de fietsenmaker mij dat die man die ernaar had gekeken er echt geen verstand van heeft. Het was trouwens iemand die kwam kijken naar die fiets of hij hem misschien wou kopen en hij vertelde dat hij veel verstand van fietsen had. De fietsenmaker zei dat hij waarschijnlijk mij bang probeerde te maken (wat gelukt is...) om wat van de prijs af te krijgen (wat niet gelukt is).

Ik kwam terecht bij een erg vriendelijke fietsenmaker die voor een pak gevulde koeken ;) de spaken heeft aangedraaid en de versnellingen anders heeft afgesteld, nu zit er gelukkig geen bochel meer in. Maar ik weet wel dat ik voortaan altijd iemand meeneem die verstand van fietsen heeft...

Inmiddels heb ik trouwens een andere fiets (wel tweedehands) gekocht bij een fietsenmaker, (de fiets waarover werd gesproken was te klein voor mij :)) want deze fout maak ik geen tweede keer!

Nogmaals bedankt voor al jullie reacties en ik heb er wel echt wat aan gehad, gelukkig is het nu goed afgelopen!

Groetjes!

tenormin
door tenormin - Jul 19, 2011 om 22:06
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=ikbenik schreef op maandag 18 jul 2011, 21:32][quote=wimmi20 schreef op maandag 18 jul 2011, 20:30]zou die rode duim er misschien mee te maken hebben dat
Groenoor het probleem ook zelf heel simpel kon oplossen ?
Ik denk dat de rode duim gever dat ermee bedoeld.
==================================================

[quote=ikbenik schreef op maandag 18 jul 2011, 19:59]Waarom heeft de laatste bericht van groenoor een rode duim gekregen?

Laat die persoon dan het gewoon uitleggen, dan laf op de rode duim te drukken en niets schrijven!

Waarom groenoor dan een rode duim heeft gekregen? Wat denkt U zelf. Of was uw antwoord een Gouden Kalf waard? En als toevoeging: ik heb nog nooit iemand hier gelezen dat hij/zij een neerwaardse duim heeft gegeven aan.....Gewoon iemand die het niet eens is met uw antwoord; en dat mag!

wimmi20
door wimmi20 - Jul 19, 2011 om 23:34
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Lees nou eens goed de beginvraag van Groenoor.
Die Groenoor zwamt en kletst maar wat.
Groenoor vertelt dat de fiets door een fietsdeskundige is onderzocht die een "klapwielramp"voorspelde.
Later is deze deskundige opeens iemand die de fiets wilde kopen, zo zwamt Groenoor verder.
Groenoor gaat verder--het zijn haar/zijn eigen woorden- lees maar hierboven:
de koop ging niet door omdat de man de vraagprijs niet wilde betalen.
Als de man de vraagprijs wel had willen betalen dan had die goudeerlijke Groenoor de man dus zonder scrupules een niet deugdelijke fiets verkocht.
De koop ging niet door omdat de man niet voldoende wilde betalen
Maar Groenoortje wist ondertussen wel van het vermeende gebrek.
(Groenoor's eigen woorden)
Stel dat die man de fiets wel had gekocht.
Dan had die man dus nu de vraag gesteld waar Groenoor ons mee lastigvalt.
Want hij had zich ook besodemietert gevoeld door Groenoor.

Salue, Inspecteur Clouseau

gr
door groenoor - Jul 20, 2011 om 10:10
4 Antwoorden / 1 Vragen

Lees nou eens goed de beginvraag van Groenoor.
Die Groenoor zwamt en kletst maar wat.
Groenoor vertelt dat de fiets door een 1. fietsdeskundige is onderzocht die een "klapwielramp"voorspelde.
Later is deze deskundige opeens iemand die de fiets wilde kopen, zo zwamt Groenoor verder.
Groenoor gaat verder--het zijn haar/zijn eigen woorden- lees maar hierboven:
3. de koop ging niet door omdat de man de vraagprijs niet wilde betalen.
4. Als de man de vraagprijs wel had willen betalen dan had die goudeerlijke Groenoor de man dus zonder scrupules een niet deugdelijke fiets verkocht.
De koop ging niet door omdat de man niet voldoende wilde betalen
Maar Groenoortje wist ondertussen wel van het vermeende gebrek.
(Groenoor's eigen woorden)
Stel dat die man de fiets wel had gekocht.
Dan had die man dus nu de vraag gesteld waar Groenoor ons mee lastigvalt.
5. Want hij had zich ook besodemietert gevoeld door Groenoor

Oké laten we eens beginnen met dat jij alles eens goed moet lezen en geen dingen uit zijn verband moet trekken. Nogmaals het gaat mij er niet om om een discussie te ontketen het gaat mij om mensen waarschuwen als ze iets kopen op mp en wat dan hun evt. rechten zijn mocht het aangeschafte product niet goed zijn! In mijn geval is het gelukkig met een sisser afgelopen maar er zijn genoeg mensen die ook met deze vraag zitten!

1. Fietsdeskundige: dit heb ik nooit gezegd ik zei: iemand die veel verstand van fietsen heeft.
2. Hij vertelde mij dat hij veel verstand van fietsen heeft en smeet met allemaal termen als de naaf die kapot is etc. Ik heb dus geen verstand van fietsen dus ik geloofde deze meneer (achteraf gezien stom maar op dat moment niet aan gedacht dat deze meneer wel eens onzin kon vertellen.)
3. Volgens mij heb ik niks gezegd over een koop die niet doorging omdat de man de vraagprijs niet wou betalen. Telefonisch waren wij al een prijs overeen gekomen maar de man wou de fiets niet hebben. De fietsenmaker dacht!! (Ik niet en die man heeft er niks over gezegd) dat de man misschien iets van de prijs af wou hebben, maar ik heb dat soort subtiele hints niet in de gaten dus ik heb de man gedag gezegd en ben weer naar binnen gegaan. De koop ging dus niet door omdat de man de fiets niet wou en ik eventuele subtiele hints over prijsverlagingen niet door had.
4. ALS de man de fiets wel had gewild, natuurlijk had ik hem dan verkocht, hij heeft hem net nagekeken, bepaalde zaken geconstateerd die volgens hem mis waren en die aan mij meegedeeld, als deze meneer dan alsnog de fiets had willen hebben dan is daar toch niks mis mee aangezien hij van de problemen die hij zojuist had geconstateerd wist?
5. Dat lijkt mij niet aangezien deze meneer zelf de problemen had geconstateerd en dus wist wat er mis was met de fiets. Het enige wat ik had geconstateerd voordat ik de fiets kocht was dat het stuur een beetje wiebelde, maar ik dacht dat het erbij hoorde omdat het een moederfiets betrof met een stoeltje aan het stuur.
Nou ik denk dat ik nu mijn verhaal wel duidelijk heb weergegeven, en ik hoop echt dat mensen die met het probleem oplichting via mp hier iets aan hebben al was het maar als waarschuwing!

tenormin
door tenormin - Jul 20, 2011 om 12:01
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Groenoor, lekker met een bakkie koffie erbij? Tjonge jonge, TS heeft allang een andere fiets en u gaat maar door en door en door.......

ikbenik
door ikbenik - Jul 20, 2011 om 12:37
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=engelandvaarder schreef op woensdag 20 jul 2011, 12:01]Groenoor, lekker met een bakkie koffie erbij? Tjonge jonge, TS heeft allang een andere fiets en u gaat maar door en door en door.......

Ahum.....
Misschien is het je ontgaan, maar Groenoor IS de TS. ;-)

gr
door groenoor - Jul 20, 2011 om 13:10
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ikbenik schreef op woensdag 20 jul 2011, 12:37][quote=engelandvaarder schreef op woensdag 20 jul 2011, 12:01]Groenoor, lekker met een bakkie koffie erbij? Tjonge jonge, TS heeft allang een andere fiets en u gaat maar door en door en door.......

Ahum.....
Misschien is het je ontgaan, maar Groenoor IS de TS. ;-)

Haha inderdaad... Maar goed ik wou nog een keer een punt maken en ik heb inderdaad en andere fiets waar ik heel blij mee ben! dus wat mij betreft bedankt voor al jullie reactie!

tenormin
door tenormin - Jul 20, 2011 om 13:12
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=groenoor schreef op woensdag 20 jul 2011, 13:10][quote=ikbenik schreef op woensdag 20 jul 2011, 12:37][quote=engelandvaarder schreef op woensdag 20 jul 2011, 12:01]Groenoor, lekker met een bakkie koffie erbij? Tjonge jonge, TS heeft allang een andere fiets en u gaat maar door en door en door.......

Ahum.....
Misschien is het je ontgaan, maar Groenoor IS de TS. ;-)

Haha inderdaad... Maar goed ik wou nog een keer een punt maken en ik heb inderdaad en andere fiets waar ik heel blij mee ben! dus wat mij betreft bedankt voor al jullie reactie!

Inderdaad, heel stom van mij, maar kon me NOOIT bedenken dat TS na verhaal van andere fiets nog een hele pagina (nou ja, overdrijven maakt het verhaal interessant) er aan zou wijden. Maar dom van mij, dat dan weer wel.

..
door ... - Jul 22, 2011 om 15:57
104 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn ervaring is dat sommige fietsen met wel rechte en goede wielen ook na enige tijd gaan zwabberen.
Dat komt door het te lichte frame met dunne buizen.
Dus ook een perfecte roestvrije waar we 8 jaar op reden, zelfs harde banden en nog zwabberde deze omdat het frame begon te buigen.
Deze damesfiets van bekend merk had nog dunne buizen en het komt vaker voor.
Daarom nu een met dikkere buizen die wel stoep randen op en af kan zonder slapper te worden.
Het staal kan dus ook zwakker worden en dat gebeurde vooral bij mensen die stoep op en af fietsen (hoorde natuurlijk niet) en dan buigt deze teveel.