ol
door olijfje3 Nov 18, 2013 om 19:36
Auto & vervoer

Filipijnen

ik zet de televiesie aan. Op de publieke netten gaat het echt alleen maar over de filipijnen. zelf op best 24 dat normaal programmas uitzendt van langer geleden.Erg goed dat er een actie is. de betrokkenheid en creativiteit super.
Maar ik vind het gewoon te veel. het wordt mensen te veel door de strot geduwd. het zorgt er bij mij voor dat ik misschien niet geef omdat er zo overdreven wordt gepusht.
nederland is van oudsher gul met geven, moet je niet ook nog eens extreem opjagen, jammer toch?

1596 26 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Nov 18, 2013 om 20:01
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als u daar niet wil kijken dan slaat u toch een dag over met TV kijken.

ol
door olijfje3 - Nov 18, 2013 om 20:21
284 Antwoorden / 26 Vragen

wat een flauwe opmerking zeg, je weet heel goed wat ik bedoel

olijfje3

diumenge
door diumenge - Nov 18, 2013 om 21:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, dan komt zo'n ramp toch dichtbij hè, als het je TV-avondje verpest.

ol
door olijfje3 - Nov 18, 2013 om 23:03
284 Antwoorden / 26 Vragen

ik denk dat je best begrijpt wat en hoe ik het bedoel, of lees anders mijn tekst nog een keer
duimenge

olijfje3

moeder56
door moeder56 - Nov 18, 2013 om 23:36
483 Antwoorden / 2 Vragen

Ben het volkomen met je eens, het komt mij inmiddels de strot uit.
Ik geef trouwens niet, doe het goede werk wel in eigen land.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 18, 2013 om 23:41
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=moeder56 schreef op maandag 18 nov 2013, 23:36]Ben het volkomen met je eens, het komt mij inmiddels de strot uit.
Ik geef trouwens niet, doe het goede werk wel in eigen land.
Het is helemaal vrijwillig dus de keuze is aan u.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 18, 2013 om 23:45
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=olijfje3 schreef op maandag 18 nov 2013, 20:21]wat een flauwe opmerking zeg, je weet heel goed wat ik bedoel

olijfje3
Die behoort dan ook in deze discussie thuis op dit soort zaken. Laat ik maar niet verder op inmgaan ik kan in dit soort dingen die voor iedereen anders overkomen u geen verder u gedachte begrijpen.! malig is zoiets en dan zijn er altijd mensen die denken dat TV alleen voor hun uitzent.Terwijl er ik weet niet hoeveel andere kanalen er zijn waar u iets naar u smaak kan bekijken.

ol
door olijfje3 - Nov 19, 2013 om 00:28
284 Antwoorden / 26 Vragen

het lijkt erop dat van valerius-2 deze discussie niet gevoerd mag worden. U reageert tegen mij en moeder56 alleen maar met een dooddoener. zo maak je elke discussie dood . wat zinloos en weinig opbouwend olijfje3

aurora1
door aurora1 - Nov 19, 2013 om 01:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Je hebt toch al gedoneerd via de 3 miljoen die de regering heeft overgemaakt (als ik het bedrag goed heb) en verder nog via de EU?
Overigens heeft bijv. Duitsland 4,1 miljoen overgemaakt (op ca 81 miljoen inwoners).
Je hoeft er niet naar te kijken zoals al is gezegd, er zijn nog genoeg andere zenders, maar ik begrijp wat je bedoelt.

hutch
door hutch - Nov 19, 2013 om 08:10
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Hoeveel zou er nu weer aan de 'strijkstok' blijven hangen?
Hoeveel van dat totale bedrag zou er daadwerkelijk naar hen gaan, die het dringend nodig hebben?

We zullen het wel weer over een x-aantal maanden lezen.

En als men de uitzending goed bekeken heeft, wordt er eigenlijk indirect ook al toegegeven, dat men 'de kijker' met opzet de ergste beelden laat zien, om toch maar zoveel mogelijk geld binnen te halen.

Een vorm van psychologie. 'De kijker' is absoluut beïnvloedbaar en om die reden moet dat programma ook op zoveel mogelijk zenders tegelijk uitgezonden worden.

ol
door olijfje3 - Nov 19, 2013 om 08:56
284 Antwoorden / 26 Vragen

hutch , heb je ideeen hoe je je de door jou opgenoemde punten kunt oplossen of verminderen?

olijfje3

de eelco
door de eelco - Nov 19, 2013 om 09:18
607 Antwoorden / 92 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op maandag 18 nov 2013, 23:45][quote=olijfje3 schreef op maandag 18 nov 2013, 20:21]wat een flauwe opmerking zeg, je weet heel goed wat ik bedoel

olijfje3
Die behoort dan ook in deze discussie thuis op dit soort zaken. Laat ik maar niet verder op inmgaan ik kan in dit soort dingen die voor iedereen anders overkomen u geen verder u gedachte begrijpen.! malig is zoiets en dan zijn er altijd mensen die denken dat TV alleen voor hun uitzent.Terwijl er ik weet niet hoeveel andere kanalen er zijn waar u iets naar u smaak kan bekijken.

valerius2 een hele dag op vele zenders het zelfde gelul om euro te smeken is niet alles waar dit terreur mijn mee lastig viel..
pakte vanochtend de krant en kon zo de helf door bladeren gezien het alleen maar ging over giro 555.
gisteren en vandaag op de radio alleen maar krom en stom gelul over giro 555.
iki kan wel zeggen van mijn krijgen ze geen cent maar daar heb ik helemaal geen zeggenschap over gezien de regering weer eens met onze belastinggeld de sinterklaas uithangt.

Als u daar niet wil kijken dan slaat u toch een dag over met TV kijken.

?????????????????????...volgens mijn mag een persoon zelf bepalen of hij/zij wel of geen tv kijkt .......
1 grote walgelijke smeekbede om geld af te troggelen van mensen die menen goed te doen om geld te geven...

hutch
door hutch - Nov 19, 2013 om 09:42
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=olijfje3 schreef op dinsdag 19 nov 2013, 08:56]hutch , heb je ideeen hoe je je de door jou opgenoemde punten kunt oplossen of verminderen?olijfje3
Dat hebben 'wij' niet in handen. Dergelijke grote bedragen gaan middels stichtingen e.d. waar helaas te veel 'verdwijnt', althans niet daar komt waar het echt nodig is.

'Mooie' voorbeelden zijn Alpe D'huzes en Haïti.
En telkens wordt er weer beweerd / dat het 'nu' wel anders/beter gaat.

Uiteraard is alles ook afhankelijk van de afstand naar het rampgebied.
Stel het gebeurt binnen Europa, dus op relatief korte afstand.
Dan is het al een stuk makkelijker wanneer privépersonen goederen gaan brengen.

In dit geval loopt het via stichtingen e.d. en de overhead zal daardoor ook enorm zijn. Uiteraard zijn er ook kosten die niet te voorkomen zijn.
Zoek maar eens op Google wat de heren/dames bestuursleden-/ directie van 'goede doelen' betaald krijgen. En dan zijn het vaak ook nog eens bijbaantjes.

Dan hebben wij het nog maar over Nederland. Maar wat gebeurt er met het geld (of goederen) in het rampgebied zelf? Denk daar aan corruptie, machtsmisbruik enz. enz.....

Dus een oplossing? Nee, niet direct. Althans niet als het een verweg-rampgebied is.
Ik ben echt benieuwd wat wij nu allemaal weer te horen/lezen krijgen, m.b.t. het opgehaalde geld.

zoekster
door zoekster - Nov 19, 2013 om 09:54
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik sluit me geheel bij @diumenge en @valerius-2 aan.

Als je niets wilt geven, dan geef je niets. En er was genoeg aanbod op tv wat niets te maken had met de ramp, Lingo, Radar en Memories waren gewoon van de partij. Ned 2 en 3 en veel commerciëlen hadden een vrij normale programmering.
Dus waar die consternatie nu om is.

Ik hoop wel dat het geld goed terecht komt, maar extra aandacht voor mensen die hun dierbaren zijn verloren, waarvan huis en scholen zijn verwoest en die nu iedere dag maar moeten hopen dat ze eten en schoon drinkwater kunnen bemachtigen, ik zou niet weten wat daar mis mee is.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 19, 2013 om 14:48
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=olijfje3 schreef op dinsdag 19 nov 2013, 00:28]het lijkt erop dat van valerius-2 deze discussie niet gevoerd mag worden. U reageert tegen mij en moeder56 alleen maar met een dooddoener. zo maak je elke discussie dood . wat zinloos en weinig opbouwend olijfje3

Waar voor mag ik geen eigen mening hebben terwijl een discussie daar voor juist bedoelt is om de verschillende meningen naar boven te brengen?

pino123
door pino123 - Nov 19, 2013 om 16:07
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Sorry hoor olijfje3,

Je slingert hier een discussie aan, volgens mij gaat het bij een discussie om een verschil in mening. Elk verschil in mening doe je af als dooddoener..... Iemand zegt, mij maakt het niet uit, ik zet het kanaal om. Dit heb ik ook gedaan, zonder probleem, heb mij dus niet geïrriteerd aan het televisie aanbod. Komt mij dus ook niet mijn strot uit, aangezien ik een andere bezigheid heb getroffen. En dat is wat Valerius bedoeld, stoor je er niet aan, ga wat anders doen.

De discussie kan namelijk ook andersom. Zo'n grote ramp, er wordt hulp gestart en jij iiriteert je aan het aanbod....

Ten tweede wordt er niets door je strot heen geduwd, je ervaart het alsof het door je strot heen wordt geduwd. Je laat dit dus kennelijk gebeuren. Je maakt je eigen keuze....

ol
door olijfje3 - Nov 19, 2013 om 16:57
284 Antwoorden / 26 Vragen

Valerius-2 natuurlijk mag u een eigen mening hebben.
Er is in ieder geval veel geld opgehaald en nu maar hopen dat het goed terecht komt.

olijfje3

ol
door olijfje3 - Nov 20, 2013 om 00:17
284 Antwoorden / 26 Vragen

pino123, ik vind dat je met opmerkingen als, je hoeft toch niet te kijken of te geven de discussie doodslaat, verschil van mening en discussie is juist leuk op een forum als dit olijfje3

pi
door pieterwolters - Nov 20, 2013 om 16:32
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=aurora1 schreef op dinsdag 19 nov 2013, 01:11]Je hebt toch al gedoneerd via de 3 miljoen die de regering heeft overgemaakt (als ik het bedrag goed heb) en verder nog via de EU?
Overigens heeft bijv. Duitsland 4,1 miljoen overgemaakt (op ca 81 miljoen inwoners).
Je hoeft er niet naar te kijken zoals al is gezegd, er zijn nog genoeg andere zenders, maar ik begrijp wat je bedoelt.

Gul hoor. Maar liefst 17 cent!

pi
door pieterwolters - Nov 20, 2013 om 16:33
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hutch schreef op dinsdag 19 nov 2013, 08:10]Hoeveel zou er nu weer aan de 'strijkstok' blijven hangen?
Hoeveel van dat totale bedrag zou er daadwerkelijk naar hen gaan, die het dringend nodig hebben?

Dan neem ik aan dat jij ook alleen maar (dure) fair trade producten koopt, geen vlees uit de bio-industrie en kleding waarvan je 100% zeker bent dat dat niet in een sweatshop in pak m beet Bangladesh is gemaakt....

ma
door maarten heest - Nov 21, 2013 om 09:58
463 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt twee dingen doen: je wentelen in cynisme en/of wantrouwen en niks geven of gewoon de portemonnee trekken. Een derde vliegtuig met spullen voor de Filipijnen vertrekt vandaag. Dankzij mensen die geld doneerden. Tentzeilen, medicijnen, lampen etc. Ik wil wel een hele week kijken naar zulke hulpacties. Arme mensen...

gr
door gradjeenjose - Nov 21, 2013 om 14:43
5 Antwoorden / 2 Vragen

Dat is ook zo daar heb je gelijk in, maar ik geef ook niet, omdat je de resultaten van vorige grote inzamelingsacties nooit te zien krijgt. Laat een zien wat er in Haïtie allemaal gedaan is en hoe het er nu uit ziet. 20 tot 25 jaar zijn we al aan het doneren voor arme landen, er is zelfs een boek over geschreven, waarin wordt uitgelegd, dat dit op deze manier geen zin heeft. De corrupte regeringen krijgen veel van dat geld in handen en ook de hulporganisaties blijken veelal corrupt te zijn.
Heeft het al die miljarden bij elkaar verzamelen veel opgeleverd, nee je moet de bevolking helpen hun eigen bestaan te kunnen opbouwen, met eigen producten, banen, en NIET ONBELANGRIJK een GOEDE BETALING VANUIT ONS WESTEN en GEEN hongerloontjes.

aurora1
door aurora1 - Nov 21, 2013 om 19:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Rampengeld Japan (eind 2012): klik hier.

hutch
door hutch - Nov 21, 2013 om 20:10
4515 Antwoorden / 29 Vragen

En zo worden wij doorlopend voor de gek gehouden.

Zoals ik reeds geschreven heb: we lezen over een x-aantal maanden wel hoeveel er nu (weer!) naar corrupte personen/ -instanties of wat dan ook, gegaan is...... en natuurlijk naar die overbetaalde bestuurs- en directieleden van die goededoelen organisaties.

En er blijven altijd personen die, of dat niet willen geloven of dat maar accepteren als ongewenste bijkomstigheid.

Al dat geld is uiteraard wel bestemd voor een heel goed doel, in deze de Filipijnen, maar het is jammer dat er te veel niet op de juiste plek terecht komt. En wees eerlijk, als er een paar miljoen (van het totale bedrag) op de verkeerde plek terecht komt, wie valt dat op.... of wie interesseert dat wat....?

ol
door olijfje3 - Nov 21, 2013 om 20:58
284 Antwoorden / 26 Vragen

helemaal mee eenshutch, en naderhand op een goedkope manier laten weten hoe, wat en waar het geld naartoe is gegaan

olijfje3

me
door merijnw88 - Mar 19, 2014 om 19:29
3 Antwoorden / 0 Vragen

middagje random scrollen op dit forum/deze site doet mij afvragen:

waar besteed jij, olijfje3, mijn belastinggeld aan? gesubsidieerde wiet?
want de "topics"die je hier aanstuurt zijn ronduit kansloos en een wanhopige kreet naar menselijk contact..

kom vanachter je schermpje vandaan, zet je tv uit... druk je Tipje uit in de overvolle asbak, en ga iets doen!!!

een dag niet gezeurt is een dag niet geleefd... maar wel als je het recht hebt om te zeuren!!