ab
door abcdabcdabcd Mar 8, 2009 om 13:35
Auto & vervoer

Ford Ka + veren

Na 58500 km brak mijn rechter voorveer af . Dit gebeurde uit stilstaande postitie . De Ford ka is van het bouwjaar 2002 . IN tegenstelling van het probleem met de citroen vielen de kosten mee 180 euro. Ik zou graag willen weten of er meer mensen met een Ford Ka dit probleem met de voorveer hebben gehad.

5129 4 Rapporteer

grindweg
door grindweg - Mar 8, 2009 om 19:50
2308 Antwoorden / 28 Vragen

lees het verhaal bij de c3 een paar pagina's verder. daar geef ik een redelijk verhaal . ook voor beelden van andere merken.

fo
door fordka - Mar 15, 2009 om 11:50
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ook ik had problemen met mijn ford ka uit 2004 deze winter beide veren waren gebroken, ik had toen ongeveer 55.000 km op de teller staan. De linkerveer merkte ik doordat de auto bij het wegrijden naar beneden ging alsof ik in een kuil was gereden. Doordat ik verder niets zag heb ik hier enige tijd mee doorgereden totdat de band beschadigde. De rechterband was daarna ook aan vervanging toe en toen merkte de monteur op dat de rechterveer ook stuk was. Hij zei (Kwik fit) dat dit vaker voorkwam bij ford. Enigen tijd ervoor heb ik wel bij een stoep opgezeten, maar volgens deze website komt het door zout, roest en lage temperaturen. Al met al heeft het mij 350 euro gekost en ik had de auto al ingeruild !!!

grindweg
door grindweg - Mar 15, 2009 om 13:14
2308 Antwoorden / 28 Vragen

er is bijna geen merk waar de veren niet van breken. DAT IS OOK GEWOON ONDERHOUD maar er moet een mogelijk heid zijn dat hij niet in een band kan schieten. dat is het probleem. door bv aangepaste veer schotels

do
door dory - Apr 13, 2009 om 21:25
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo vandaag is het mij  hetzelfde overkomen, mijn Ford Ka is van 2000 met 56.500 op de teller. De linker voorveer is ook uit stilstaande positie afgebroken. Ik heb hem nu 4 1/2 maand