door wilmar_1 Feb 26, 2006 om 13:09
Auto & vervoer

Ford nederland aansprakelijk stellen??

jongstleden is mijn distrubutieriem eraf gelopen. ( bij kmstand 129.000).ford nederland adviseerd om de riem te vervangen met kmstand 140.000.( dit staat in het onderhoudboekje) dit is echter ook tegen mij verteld in de garage ( p. van de ven in waalwijk)toen mijn auto daar was voor een onderhoudsbeurt.

doordat de riem eraf gelopen is, is mijn brandstofpomp kapot gegaan, en heb ik een schadepost van 1700 euro. dit heb ik betaald, maar mijn vraag is: kan ik dit verhalen bij ford nederland.

741 7 Rapporteer

hutch
door hutch - Feb 26, 2006 om 13:33
4521 Antwoorden / 29 Vragen

Wilmar,

als u zich precies aan de voorgeschreven onderhoudsbeurten hebt gehouden, lijkt mij, in deze, inderdaad dat Ford Nederland / garage v.d. Ven, in ieder geval een gedeelte moet mee betalen.

Tevens is dit door de garagehouder nog een keer bevestigd. Daar u, naar ik aanneem, een leek bent op dit gebied, mag u van die garagehouder en van Ford Nederland verwachten, dat zij terzake kundig zijn en u goed voorgelicht hebben.

Financieel gezien, valt de schade bij u nog mee. Bij mij is de distributieriem ook al een keer geknapt - geen Ford - (op de snelweg bij 120 km/u). Schade bijna 6000 euro.....! Kreeg trouwens wel alles vergoed (garantie).

Gr. Hutch

hutch
door hutch - Feb 26, 2006 om 13:35
4521 Antwoorden / 29 Vragen

"Tevens is dit door de garagehouder nog een keer bevestigd": dit slaat op de mededeling, dat die riem vervangen dient te worden bij 140.000 km.

grindweg
door grindweg - Feb 26, 2006 om 20:34
2308 Antwoorden / 28 Vragen

er klopt iets niet door een kapotte db riem gaat de brandstof pomp niet stuk dus graag meer info aub. de kleppen etc kunnen door een kapotte riem wel beschadigen.

wi
door wilmar_1 - Feb 27, 2006 om 17:49
3 Antwoorden / 8 Vragen

ford focus heeft 2 riemen.1 getande riem en 1 ketting. de ketting drijft mijn krukas+ nokkenas aan. de getande riem drijft mijn brandstofpomp aan. en deze is kapot gegaan.

grindweg
door grindweg - Feb 27, 2006 om 18:03
2308 Antwoorden / 28 Vragen

is de pomp het gevolg of de oorzaak . ik zal het voor u onderzoeken. weet u het motor type toevallig??

wi
door wilmar_1 - Feb 27, 2006 om 20:37
3 Antwoorden / 8 Vragen

de brandstofpomp was het gevolg.

motortype: 1,8 I DI turbodiesel. ( 90 PK)

alvast bedankt voor het uitzoeken!!

wi
door wilmar_1 - Feb 27, 2006 om 20:38
3 Antwoorden / 8 Vragen

een Endura-DI turbodiesel