ar
door arie de graaff Jul 3, 2015 om 22:57
Auto & vervoer

Garantie voor motor E-bike Gazellefiets

Van mijn Gazellefiets is na 3 jaar de motor defect gegaan.
Gazelle een brief geschreven dat een motor toch niet 1 jaar na de garantietermijn reeds defect kan zijn. Verzocht aan Gazelle alleen de materiaalkosten van € 379,- te vergoeden.
Men kan een levensverwachting van zo`n onderdeel toch langer stellen dan 3 jaar. Gazelle wil hier geen enkele coulance geven ondanks 2 brieven van mij.

We hebben 3 E-fietsen van Gazelle maar zo`n slechte service heb ik nog niet meegemaakt.

Arie de Graaff

10323 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

zoekster
door zoekster - Jul 3, 2015 om 23:09
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Wat u wilt is een beroep doen op de wettelijke garantie, dat is iets heel anders dan de gewone handelsgarantie van het merk.
Als een zaak (de fiets) niet beantwoord aan wat u er gezien de overeenkomst van zou mogen verwachten, dan is de fiets non-conform. Er is dan een gebrek wat er gezien de leeftijd/gebruik van de fiets (en ook de prijs) niet zou mogen zijn. V

U moet daarvoor bij de verkoper zijn. De bewijslast dat het gebrek aan de motor ligt en niet aan uw gebruik waardoor de motor vroegtijdig is 'overleden'.
Hoeveel heeft u voor de E-bike betaald?

hansje klein
door hansje klein - Jul 3, 2015 om 23:58
3037 Antwoorden / 62 Vragen
0

We zullen er toekomstig eerder voor moeten gaan pleiten de klassieke garantievoorwaarden te gaan staffelen a. naar een tijdsbegrip, zeg drie jaren b. het aantal gereden kilometers, dus drie jaren of 5.000km als maatstaf nemen. U geeft geen km/stand aan........Ook c. de prijs kan een kwaliteits-indicatie zijn, goedkoper dan gemiddeld is geen overtuigende kwaliteitsindicatie. Ikzelf vind dat d. het merk, het bewust opgebouwde imago en de daaraan gekoppelde service een rol mag gaan spelen, want daarmee worden verwachtingen gekweekt.

Met het laatste punt heeft Gazelle al vroegtijdig verloren. Gazelle is net zo weinig nog een typisch hollandse fiets als HET beste merk en van e-fietsen hebben ze klaarblijkelijk geen kaas gegeten als ik de reviews zo doorlees.

Uw case is duidelijk en u kunt de akte sluiten, daat komt niets meer.
Hoe of met welke organisaties zou men een andere generatie voorwaarden kunnen gaan verhandelen?

edrick3
door edrick3 - Jul 4, 2015 om 17:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo arie de graaf,

.....Gazelle wil hier geen enkele coulance geven ondanks 2 brieven van mij.
.....
Al stuur je tien brieven ...

't Is maar de vraag of het een ondeugdelijk product is.

Een product voldoet niet aan de verwachtingen, en is dus ondeugdelijk als het product niet goed is. Maar niet alle problemen maken een product ondeugdelijk. Bijvoorbeeld als een product is versleten, is het niet ondeugdelijk. Dat hoort er bij. Een auto moet u bijvoorbeeld onderhouden. Dat geldt ook voor sommige elektronicaproducten, zoals bijvoorbeeld een espressoapparaat. Hebt u een product verkeerd gebruikt, niet goed onderhouden of hebt u een product beschadigd? En is het product daardoor kapot gegaan? Dan moet u de kosten voor reparatie of voor een nieuw product zelf betalen.

Lees de info van Consuwijzer hier.

Met vr.gr.

ar
door arie de graaff - Jul 4, 2015 om 21:33
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

De fiets heeft € 1613,95 gekost
Ik heb van Gazelle 3 fietsen haast gelijktijdig gekocht. Deze staat in een vakantiehuisje
en wordt alleen in de zomer gebruikt. Stat in een schuurtje gestald. Wat betreft het gebruik
is bij Gazelle geen Km-teller op de fiets, Het is een E-liner BN7 53.

Hert is mij zeer tegengevallen dat ondanks alle aangevoerde goede gebruik van de fiets
dat Gazelle hard op zijn standpunt blijft staan, geen garantie. De verkoper van de fiets
is ook van mening dat garantie op zijn plaats is maar is het bos in gestuurd door Gazelle.
De defecte motor is bij de fiets handelaar opgeslagen om door Gazelle op te laten halen voor
verder onderzoek door de fabrikant.

edrick3
door edrick3 - Jul 5, 2015 om 10:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@arie de graaff,

..... De verkoper van de fiets is ook van mening dat garantie op zijn plaats is maar is het bos in gestuurd door Gazelle.....
Je hebt met de verkoper te maken.
Die zou de zaak met je in orde moeten maken.
Het 'uitvechten' met Gazelle is zijn probleem.

Suc6

vr1944
door vr1944 - Jul 6, 2015 om 12:29
1210 Antwoorden / 5 Vragen
0

Een motor is aan slijtage onderhevig dus er kan iets kapot gaan .Maar een defect wil nog niet zeggen dat de motor totall los is het kan bv corrosie zijn door het lange stilstaan . Een reparatie is dan toch echt voor eigen kosten . Dat Gazelle u geen 379 euro vergoed is logisch daarvoor moet je bij de verkoper zijn . De garantie van 2 jaar is verstreken dus zal de verkoper hooguit tegemoet komen in de kosten . Overigens heeft zo'n motor meer te lijden van stilstaan in een (vochtige ruimte ) dan dagelijks gebruik.

ta
door tar - Jul 6, 2015 om 22:41
522 Antwoorden / 9 Vragen
0

Hallo Arie de graaf,

Wat vr1944 al zei.

Wat is er precies kapot aan de elektromotor?

Een elektromotor heeft weinig onderdelen die kapot kunnen gaan en een handig persoon kan de motor misschien repareren.

Om corrosie en of storingen te voorkomen bij elektromotoren is het raadzaam om deze maandelijks even te gebruiken.

Dit geldt overigens ook voor elektrische ramen van de auto.


Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ni
Niet-op-vakantie - May 2, 2024 om 11:05
Vakantie & reizen

Mag corendon dit zomaar doen?

Goedemiddag,

Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed ... Lees meer

p.
p.j.de leur - Apr 29, 2024 om 16:31
Voeding & gezondheid

Krimpflatie

Hr.- mevr. Hoogvliet Wij doen altijd onze boodschappen Bij Hoogvliet in Houten wat mij al een tijd opviel dat de eieren kleiner werden krimpflatie, ik koop altijd de L  qua grootte zitten ze tussen de M en de S geen verschil ik heb ze thuis nagewogen als ik in de winkel ga kijken in de dozen L zie ik qua grootte ook geen verschil. [edit-red.]   Eieren zijn verkrijgbaar in vier gewichtsklassen ... Lees meer

Va
VanJetje - May 2, 2024 om 20:48
Auto & vervoer

NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren

In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen. 
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke ... Lees meer