so
door socks May 27, 2007 om 09:03
Auto & vervoer

Gebroken naaf bij sparta ion ( Update)

Ik weet niet hoe ik bij mijn oude bericht een "update" kan plaatsen dus doe ik het zo even.

Dit was mijn vraag :

Ik heb sinds Augustus 2005 een sparta ion alleen heb ik nu al 2 keer gehad dat mijn naaf is geknapt, beide keren is mijn achterwiel netjes vervangen en kreeg ik als opmerking mee dat dit probleem nog nooit is gebeurt en dat het heel toevallig mij 2 keer moet overkomen maar wat is er nu aan de hand, gisteravond keek ik mijn fiets na en nu zie ik waarschijnlijk wéér barstjes in de naaf ( ik kijk het nu elke keer na aangezien ik bij de vorige keer bijna een ongeluk kreeg) dat kan toch geen toeval meer zijn? dan ligt het probleem toch ergens in mijn fiets wat dan mijn naaf stuk maakt? ik ga altijd heel netjes met mijn fiets om, ik pak geen stoepranden en ook neem ik geen personen achterop.

Update

Ik heb dus nu voor de 3de keer een nieuwe achterwiel gekregen en ze konden nog steeds geen antwoord geven waarom mijn naaf voor de 3de keer is gebarsten het enigste wat ik hoor is

 " we hebben 1500 van zulke fietsen verkocht en dit is de derde keer dat het voorgekomen is en dat is dus 3 keer bij jouw"  en nu zeggen ze dus dat het misschien komt omdat ik meer dan 80 kilo weeg, en dat er mensen zijn die véél zwaarder zijn als mij en ook op een sparta ion fietsen en zonder problemen dat weten ze dan niet, maar er is niks mis met mijn fiets en ik kan dus elke keer een nieuw achterwiel komen halen, ik zie dus dat ik geen zin had om elke 200 km een nieuw achterwiel te komen halen toen werd hij een beetje boos en nu moet ik bij de volgende keer gelijk naar Sparta.

Sparta wil nu bij de volgende keer een stalen achterwiel in mijn fiets zetten maar ik wil eigenlijk gewoon een nieuwe want ik vertrouw deze fiets niet meer, en aangezien het nooit voorkomt dat een naaf 3x barst bij dezelfde fiets dan moet er toch iets aan de hand zijn met mijn fiets???? ook al zegt iedereen dat mijn fiets goed is aangezien mijn frame recht is ( meer hebben ze niet nagemeten)

Kan ik nu bij de 4de naafbarsting een nieuwe sparta ion vragen en een stalen achterwiel weigeren? ik heb als consument toch ook rechten en ik hoef toch constante oplossing ook al zijn dat soms andere niet te accepteren? is het misschien handig om sparta en de winkel nu alvast een brief te sturen dat ik een nieuwe reparatie niet accepteer?

2283 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 27, 2007 om 10:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Je kunt bij je originele vraag reacties/update plaatsen door op de knop -   REAGEREN --  te drukken.

Betreft deze

Groetjes,

ve
door verwijderd - May 27, 2007 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag socks,

In principe kun je nadat de naaf de vierde keer defect is geraakt een nieuw produkt eisen omdat je dan in voldoende mate kunt aantonen dat de verkoper je een ondeugdelijk produkt heeft verkocht. Dit staat zo nergens in de consumentenwet, maar er is wél jurisprudentie over. Om nu al een brief of brieven te schrijven lijkt me wat vroeg. Wellicht dat het euvel nu afdoende verholpen is.

Vriendelijke groet, Read2.

ve
door verwijderd - May 29, 2007 om 11:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

ze willen een stalen naaf monteren, maar die bestaat niet voor een ion. Is uw VELG al niet 3 keer gebroken i.p.v. de naaf??
Naaf is middengedeelte van het wiel

ve
door verwijderd - Jun 22, 2007 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inmiddels is het dus weer raak en we zijn nu in onderhandeling voor een nieuwe fiets maar ze willen hem tot nu nog steeds wéér repareren en dat wil ik dus niet

en voor alle vragen, het is echt mijn naaf en niet de velg !

ve
door verwijderd - Jul 18, 2007 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor uw antwoord,

Ik heb inmiddels mijn geld terug gekregen en ik heb een batavus padova gekocht is in princiepe dezelfde fiets alleen ander merk ( maar komt vandezelfde fabriek af)

Ze blijven bij mening dat het aan mijn gewicht ligt ondanks dat ze zeggen dat hij met 99 % zekerheid 150 kilo kan hebben ( en ik ben lichter !) ik wacht nu even af tot ik de 300 km mee heb gefiets zodat ik kan aantonen dat het niet mijn gewicht is en dat ga ik eventueel weer terug.

Houd u ons op de hoogte hoe ze u klacht afhandelen?

ve
door verwijderd - Jul 26, 2008 om 16:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Socks,

Ik heb zelf een Sparta Ion, waarvan ook de (achter)naaf is gebroken. Ik ben zelf ook niet een van de lichtste, maar zoals je zelf al zegt, dat zou de reden niet mogen zijn.

Mijn fietsenwinkel (Sparta Ion dealer) durft het niet aan, wilt dat ik eerst contact opneem met Sparta. Kun jij me misschien vertellen hoe jij het hebt geregeld? Met wie jij contact hebt gehad?

Ik hoor het graag. Ik denk dat per mail het beste is om te voorkomen dat personeelsnamen op het Internet komen te staan. Mijn adres is:

mijn gebruikersnaam [apenstaartje] bestpc.org

ve
door verwijderd - Mar 14, 2009 om 00:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn Sparta ION is om precies te zijn net nog geen 15 maanden en nu begeeft hij het ineens. Mijn achterwiel is los volgens de winkel waar die gekocht is .

En hij wist ook nog te melden :  DAT HIJ DIT NOG NOOIT EERDER HAD MEEGEMAAKT. Hoe lang dit alles gaat duren ik heb geen idee en omdat ik niet kan lopen buiten kan ik de deur niet uit zonder fiets , dus ik hoop niet te lang. Maar je begrijpt misschien waarom ik op je bericht moest reageren :Dat was die ene zin Dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt.  Ik heb nog geen bericht gekregen van de winkel wat ze nu gaan doen. Maar ik ben niet van plan een nieuw achterwiel te gaan betalen. Dus vroeg ik me af hoe het je is vergaan met je fiets.