pt
door ptjenl Jun 27, 2017 om 13:49
Auto & vervoer

Gebruik visa card

Onlangs heb ik een aantal keer getankt bij Berkman en betaald met een visa card.
De prijs die men dan rekent wijkt af van de prijs zuil die bij het station staat.
Ik heb dit aangegeven via een mail bij Berkman en krijg het antwoord dat betalen met een visa card 2 ct duurder is omdat men hiervoor extra kosten moet maken.
Is dit normaal en toegestaan? Bij de pomp wordt dit nergens vermeld.

3522 9 Rapporteer

r.kemperman
door r.kemperman - Jun 27, 2017 om 14:35
423 Antwoorden / 4 Vragen

Nee dit isniet toegestaan

tijger1
door tijger1 - Jun 27, 2017 om 14:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Per liter of per totaal bedrag? Gebruik u gewone pinpas.

De kosten zijn voor de pomphouder inderdaad hoger bij betaling met een Visacard.

ch
door choogendoorn - Jun 27, 2017 om 14:47
4 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, de kosten die in rekening gebracht mogen worden zijn een percentage van het totaalbedrag. € 0,02 als vaste extra kosten mag dus niet. Daarnaast moet dit duidelijk voor het afrekenen bekend zijn. De vraag is echter hoeveel moeite je wilt doen voor die paar cent..

edrick3
door edrick3 - Jun 27, 2017 om 16:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Is dit normaal en toegestaan?
Nee en nee als dit niet vermeld staat.

jo
door jorisw - Jun 27, 2017 om 17:58
4340 Antwoorden / 1 Vragen

En je weet 100% zeker dat dit niet ergens wordt vermeld?

Gerry1969
door Gerry1969 - Jun 27, 2017 om 20:03
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik ken Beekman niet.maar ik adviseer u om bij een BP, Shell, Texaco te tanken.
Misschien zijn ze per liter iets duurder maar u betaalt niet voor gebruik van uw creditcard en u krijgt een meer geavanceerde brandstof die u op termijn aardig wat op kan leveren. Schonere motor, minder uitstoot en ook extra kms op een tank.

tijger1
door tijger1 Jun 27, 2017 om 21:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het stempeltje BP, Shell en Texaco krijgt die benzine pas als het bij de pomp afgeleverd wordt. Voordien zit alles samen in één grote tank. De Ts heeft overigens getankt bij Berkman.

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 27, 2017 om 21:44
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Tijger, dat is pertinent niet waar. Zowel Shell als BP ( van Texaco kan ik dat niet met zekerheid zeggen) hebben bepaalde dopes in de benzine en diesel die de kleine en witte.pompen niet bieden. Er zit weldegelijk verschil in de brandstoffen.
Ik tank zelf altijd premium brandstof en de auto loopt iets zuiniger maar vooral de.motor loopt mooier.
Hoe ik dat weet, simpel door gewoon eens één tank witte benzine te tanken en op te rijden. Zelfs mijn partner merkt het verschil en rijdt sindsdien ook alleen nog maar  op de premium brandstoffen.

tijger1
door tijger1 Jun 27, 2017 om 22:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja de Shell heeft twee verschillende soorten Euro loodvrij. Maar de gewone is dezelfde gewone als bij alle anderen. En ik weet dat van de tankers en tankwagens met benzine vanuit de leverancierskant.

tijger1
door tijger1 Jun 27, 2017 om 22:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En in de diesel zitten alleen verschillende kleurstoffen om ze te onderscheiden. Komen allemaal in tankers in dezelfde staat aan. Pas vlak voor aflevering wordt besloten welke kleurstof er in moet voor welke ontvanger. That's it.

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 28, 2017 om 00:01
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Kleurstof,? rode diesel is voor de landbouw en verder verschilt de kleur amper. Maar ook in de premium diesel zitten additieven die je motor beduidend schoner houden. Veel leaserijders tanken premium en dat is vast niet voor niets. Deze diesel is heel anders dan de witte pomp diesel.

tijger1
door tijger1 Jun 28, 2017 om 00:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@diewilik. Alle diesel is verschillend gemerkt. Niet simpel voor een leek te onderscheiden. Niet per se rode. En die dieselolie verschilt onderling niet. Praatjes voor de bühne.

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 28, 2017 om 00:47
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Tijger, we gaan hier niet uitkomen vrees ik. Er zijn veel testen te vinden die premium brandstof onder de loep nemen. De ene is iets enthousiaster dan de andere maar er zijn wetenschappelijk uitgevoerdr testen waarbij tot 4,5 procent brandstof werd bespaart. Dit is meestal 1 a 2 procent. Maar een schonere motor komt uit alle serieuze testen naar voren.

aurora1
door aurora1 - Jun 27, 2017 om 20:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan maar niet meer daar tanken of met een gewone pinpas betalen?
Onzin en uit de duim gezogen om alleen maar bij de drie genoemde pompen te tanken omdat die brandstof beter zou zijn.
Lees hier: http://www.autoweetjes.com/Verschil benzine en diesel per benzinepomp.html

tijger1
door tijger1 Jun 27, 2017 om 21:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uw link wijst naar een error pagina.

costnix
door costnix Jun 28, 2017 om 00:39
2874 Antwoorden / 1 Vragen
aurora1
door aurora1 Jun 28, 2017 om 00:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank @tijger1. Ook dank @costnix, u was sneller dan ik met nog wat pogingen met die link en tenslotten het knip- en plakwerk.

aurora1
door aurora1 - Jun 28, 2017 om 00:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De tekst uit de link:
"

De kwaliteit van benzine en diesel kan per benzinepomp verschillen:

De meningen of de kwaliteit en het verschil van diesel en benzine zijn zeker verdeelt. Toch is het echt zo dat de kwaliteit per tankstation kan verschillen. Dus het wil niet zeggen dat alle Shell benzine stations de zelfde brandstof verkopen. De reden van dit mogelijke verschil tussen bijvoorbeeld benzine komt door de manier van distributie. Vanuit Nederland halen alle pompstations hun brandstof uit dezelfde regionale brandstof depots . Dus of het nu om Texaco, Q8, Esso, witte pompen, BP of Shell gaat zij gebruiken vanuit een bepaalde regio allemaal dezelfde basisbrandstof. Deze brandstof voldoet aan de Europese kwaliteitsnorm. Wat wel mogelijk is dat de kwaliteit per regio verschilt. De reden en oorzaak is zoals eerder aangegeven het distributiesysteem. De brandstof vanuit het depot in het westen kan uit een ander deel van de markt komen dan de brandstof vanuit het depot in het oosten van Nederland. Daarlangs voegen alle benzinepompen (merken) hun eigen dopes – additieven toe aan de brandstof. Deze kunnen bijvoorbeeld voor een betere verbranding zorgen of het schuimen van de brandstof tegen gaan. Denk daarbij bijvoorbeeld aan Shell V-Power deze brandstof heeft een formule met dubbele werking (motor ingrijpend te reinigen en prestatie verhogend)

Minder lang rijden met het zelfde aantal getankte liters: volle tank benzine per tankstation verschillend:

Het zelfde aantal liters benzine getankt en veel minder kilometers gereden. Wie kent deze discussie niet. Veel mensen hebben wel hun bedenkingen bij de brandstofboeren. Maar waar kan het aan liggen? Zoals eerder aangegeven komen de brandstoffen uit de zelfde brandstof depots. Wel worden er per merk brandstof dopes/ additieven aan de brandstof toegevoegd. Deze zorgen bijvoorbeeld voor een betere verbranding . Maar wellicht hebben deze dopes ook invloed op het verbruik van de auto. Is een liter wel een liter die uit de benzine pomp komt? Het is altijd de vraag of de pomp goed is afgesteld en u inderdaad de liters in de tank gooit die de pomp aangeeft. Buiten al deze onzekerheden hebben we natuurlijk ook nog de brandstofprijs die per pomp verschilt. Ook zijn er benzinepompen die de prijs in spitsuren omhoog gooien. Conclusie het is zeker de moeite waard dit alles op een rijtje te zetten en oplettend te zijn tijdens het tanken. Het is perslot van rekening een erg duur betaald goedje.
)

Tweede oging w.b. link geeft hier wederom een error daarom de tekst hierboven: http://www.autoweetjes.com/Verschil benzine en diesel per benzinepomp.html