ge
door gerdabeumer May 26, 2015 om 16:49
Auto & vervoer

Gereserveerd en toch verkocht

Hallo ik heb via internet een bank gezien bij kade 7 in Drunen. Deze bank heb ik via de mail gereserveerd en de reservering bevestigd gekregen. Een aanbetaling was niet nodig daar ik de bank morgen op zou halen. Nu werd ik net gebeld dat de bank verkocht is. Mag dit zo maar?

2715 9 Rapporteer

Cookies
door Cookies - May 26, 2015 om 17:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het is niet Drunen, maar Druten. Ik zie dat het een zakelijk adverteerder op Marktplaats is onder de naam Station7.

Nee, wettelijk gezien had deze zakelijk verkoper zich aan de met jou gemaakte afspraak moeten houden. Maar ja, om je recht te halen, zul je of de Rijdende Rechter in moeten schakelen of je rechtsbijstandsverzekering.

edrick3
door edrick3 - May 26, 2015 om 17:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....Mag dit zo maar? .....
Nee, dat is niet netjes.
Maar gelijk hebben en gelijk krijgen .....
Hopelijk voor jou vind je snel een andere leuke bank (maar dan niet bij dit bedrijf).

alfatrion
door alfatrion - May 26, 2015 om 21:15
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, wanneer de verkoper twee koopovereenkomsten sluit voor één bank dan zal zij een wanprestatie moeten leveren aan een van de twee partijen. De andere partij kan diens schade verhalen op de verkoper.

pi
door pieterwolters - May 26, 2015 om 21:34
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Er kan natuurlijk iets fout gegaan zijn. Het gebeurt overal wel eens dat er door verschillende medewerkers langs elkaar heen wordt gewerkt.

@alfatrion: wat is de schade die TS heeft geleden dan? Dat ze niet betaald heeft voor een bank die ze niet krijgt?

alfatrion
door alfatrion - May 26, 2015 om 22:57
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Een andere bank is misschien duurder.

pino123
door pino123 - May 27, 2015 om 07:45
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=alfatrion schreef op dinsdag 26 mei 2015, 22:57]Een andere bank is misschien duurder.

Kan ook goedkoper zijn, dus die vlieger gaat niet op. Zeker niet als het via marktplaats verloopt.

pi
door pieterwolters - May 27, 2015 om 08:26
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=alfatrion schreef op dinsdag 26 mei 2015, 22:57]Een andere bank is misschien duurder.

Maar misschien ook beter waardoor die bank langer meegaat en uiteindelijk toch goedkoper is.....

ge
door gerboe - May 27, 2015 om 10:57
806 Antwoorden / 0 Vragen

@gerdabeumer: dat kan natuurlijk niet 'zo maar'. Maar er zal toch wel tekst en uitleg gegeven zijn tijdens het telefoongesprek? Was het een foutje, zijn er excuses aangeboden o.i.d. ?

julesvermeire81
door julesvermeire81 - May 27, 2015 om 16:22
39 Antwoorden / 4 Vragen

Zoals a eerder een paar keer gezegd, je staat in je recht, maar dit is lastig om ook te krijgen.

Ik neem aan dat als je de verkoper hier op aanspreekt, dat hij/zij zich ook zal beseffen dat dit niet echt de juiste gang van zaken is. Misschien dat je hierdoor een korting (of iets dergelijks) kan krijgen op een ander product, mocht je iets naar wens vinden bij deze winkel. Het lijkt me dat de winkelier je nu wel tegemoet zal willen komen in ieder geval!