xx
door xxxellen Aug 5, 2009 om 18:25
Auto & vervoer

Geur uit auto

Wie weet hoe je de geur van een luchtverfrisser uit de auto kunt krijgen?

De vorige eigenaar had zo'n speciale luchtverfrisser in de auto. Ik vind het afschuwelijk ruiken en heb dat ding dan ook meteen verwijderd. Is het mogelijk van die lucht af te komen? En zo ja, hoe lang duurt dat?

929 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 5, 2009 om 18:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag xxxellen,

Bij dit probleem heb je ook altijd te maken met een stukje inbeelding. Probeer als erzats een geur die je wél lekker vindt en na verloop van tijd weet je niet beter meer.

Sukses, groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2009 om 18:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag xxxellen, auto goed laten doorluchten (ook de ventilator als de luchtververser daaraan vast zat) en eventueel een neutralizerspuitbus (met andere geur) gebruiken. Die verkopen ze o.a. bij Wibra, Dirk v.d. Broek etc.

vr.gr.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2009 om 18:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Al geprobeerd om de ramen te openen? En dan lekker gaan toeren. Dan de auto met ramen dicht eens fijn in de brandende zon zetten, intussen trekt u zich terug op een terras en/of strand, en dan weer alles open en toeren. Vervolgens eigen luchtje in de auto en het komt helemaal goed.

Vr.gr. poltol

ve
door verwijderd - Aug 5, 2009 om 19:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

In welke provincie woont u?

Vladja

ve
door verwijderd - Aug 6, 2009 om 01:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo xxxcellen,

Ik heb ook eens een auto gekocht met een raar luchtje erin. Mijn broer kwam toen met zgn. "cockpitspray" (o.a. verkrijgbaar bij Halfords). Hiermee krijgt de auto de typische geur van een gloednieuwe auto. Ik heb hiermee het hele interieur van de auto behandeld, en de nare lucht is ook nooit meer teruggekomen. Dit kunt u gerust eens proberen. Het is een aantal jaren geleden, maar volgens mij wordt het nog steeds verkocht.

Groeten, Cassandra

ve
door verwijderd - Aug 6, 2009 om 01:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Meestal verdwijnt luchtverfrisser-geur al na een paar dagen geheel uit zichzelf.

Ach, en als dat niet helpt, dan gewoon een paar dagen stevig roken in de gesloten auto...  is de luchtverfrisserstank zo weg ;-)