consumentrobbie
door consumentrobbie Oct 4, 2016 om 22:38
Auto & vervoer
Gevonden OV-chipkaart

Stel dat je iemands verloren persoonlijke OV-chipkaart vind. Wat is dan het adres van TransLink om de kaart op sturen? Of zijn er inleverpunten?
Vreemd dat zowel op de kaart zelf als op de website van TransLink Systems (www.ov-chipkaart.nl) hier geen opties voor wordt aangeboden.
Het is toch maar menselijk als je ooit een keer je kaart zou verliezen.
Of wil TransLink dat je maar een nieuwe chipkaart voor €7,50 aanschaft? Kassa!
Voor een miljoenenbedrijf verwacht ik wel wat klantvriendelijkheid. Of is dat te veel gevraagd?

16860 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 4, 2016 om 22:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lever hem in bij de gemeente, die kunnen zo nagaan van wie die kaart is. Of is dat teveel gevraagd? Wat heeft dat "kassa" en "miljoenenbedrijf" er nou weer mee van doen?

hansje klein
door hansje klein Oct 5, 2016 om 10:04
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik denk overigens dat hier een soort van experiment loopt, want dezelfde vraag wordt gelijktijdig op het forum van de Consumentenbond gesteld.

Waarschijnlijk werd de OV-kaart inmiddels sowieso door de bezitter gespert.

marita5
door marita5 - Oct 4, 2016 om 22:53
11557 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo ConsumentRobbie ,

Op Google vind u dit meteen :

  • Heeft u een OV-chipkaart gevonden? Dan kun u deze inleveren bij een balie van een OV-bedrijf of gratis opsturen naar de klantenservice van OV-chipkaart, onder vermelding van ¨gevonden OV-chipkaart¨.

    Klantenservice OV-chipkaart, Antwoordnummer 8000, 3800 TL Amersfoort

    Bron : forum.ns.nl

tijger1
door tijger1 Oct 4, 2016 om 23:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

"Misschien is dat teveel gevraagd?" :-(( Griepen op een bedrijf is veel leuker.

marita5
door marita5 Oct 4, 2016 om 23:25
11557 Antwoorden / 15 Vragen

Had ik al niet willen schrijven , wat dit te maken heeft met klantvriendelijkheid begrijp ik al helemaal niet, maar ook dat is teveel gevraagd ;-)).

ha
door halex - Oct 4, 2016 om 23:33
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Van een kritische consument verwacht ik wel wat vindingrijkheid, waaronder het kunnen omgaan met google. Of is dat te veel gevraagd?

Cookies
door Cookies Oct 4, 2016 om 23:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Om te kunnen googelen hoef je niet eens vindingrijk te zijn. Je hoeft alleen te kunnen tikken. Dat laatste mag zelfs met 1 vinger.

tenormin
door tenormin - Oct 4, 2016 om 23:40
16871 Antwoorden / 108 Vragen

Jeetje, wat een aanval op @consumentenrobbie. Wat kassa in zijn schrijven betekent is dat, als er veel mensen de OV-chipkaart verliezen dat kassa is voor, waarschijnlijk de mensen die de OV chipkaart leveren/maken. En het is toch een 'miljoenenbedrijf'? Maar goed, @marita5 heeft de TS al een adres gegeven waar, als hij een verloren kaart heeft gevonden, kan inleveren.

tijger1
door tijger1 Oct 5, 2016 om 09:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dacht u nu echt dat ik niet begrijp wat de Ts met "kassa" bedoelt?

pi
door pieterwolters - Oct 5, 2016 om 09:07
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom nu weer zo'n laatste zin? Zit je zo vol met haat jegens anderen?