sa
door sabel Mar 21, 2023 om 14:40
Auto & vervoer

GLIMBLE

De vervoerders hebben een nieuwe App Glimble om je bustickers mee te boeken als je niet zo vaak met het openbaar vervoer reist. Met Glimble heb je mindere service en slechtere voorwaarden. Als je kijk naar de mogelijke tijden kan je alleen op dat tijdstip reizen. Als je bij de vervoerder zelf boekt is het voor de betreffende dag geldig en dus als je vertraging hebt of als je sneller op locatie bent dan verwacht heb je ben je bij glimble je geld kwijt en moet je een nieuw kaartje kopen en bij de busonderneming kan je je ticket gewoon gebruiken. Wie heeft hier ook ervaring mee.

3914 6 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 21, 2023 om 14:49
7180 Antwoorden / 3 Vragen
rj
door rjw - Mar 21, 2023 om 19:34
3256 Antwoorden / 5 Vragen

Als je slechts af en toe met het OV reist is het toch veel makkelijk om gewoon met je pinpas of telefoon te betalen?

ne
door neodutchio - Mar 21, 2023 om 19:59
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Zelf net een mooie reis door Europa gemaakt met de trein. Met 2 personen voor slechts €200,- in totaal zo'n 1.500km gereisd. Wel dankzij een andere app, maar als je goed plant is er niets aan de hand. Je boekt inderdaad voor een bepaalde rit, dus bij overstappen zorgen voor voldoende speling. In Duitsland hebben wij een overstap gemist welke netjes opgelosd werd, op hetzelfde kaartje een hele andere route kunnen en mogen afleggen. Immers koop je een bepaalde rit en moet de vervoerder zorgen dat dit uitgevoerd word. Bij extreme vertragingen mogen ze je niet laten staan. Tenzij je allemaal losse kaartjes neemt per rit.

Taffysboss
door Taffysboss - Jul 27, 2023 om 10:35
3 Antwoorden / Vragen

Niet Doen!!!!!
Wordt niet geactiveerd en is veel duurder dan met OV Chipkaart

Ik ga de app niet meer gebruiken. Heb 2x een kaartje geboekt, waarvan de kosten van de reis wel zijn afgeschreven, maar het kaartje niet werd geactiveerd in de app. Klantenservice adviseert om met iemand anders door het poortje te gaan bij in/uitchecken. Ja, zo lust ik er nog wel een paar!
Vergeleken met de aanschafprijs van een kaartje op hetzelfde traject via de OV Chipkaart heb ik € 4,30 teveel betaald!

ne
door neodutchio Jul 27, 2023 om 10:53
5148 Antwoorden / 12 Vragen

U hebt betaald wat er overeengekomen is. Als ik bij AH bananen koop die bij Lidl goedkoper zijn, dan heb ik ook niet teveel betaald. Dat het ergens anders goedkoper is wil niet zeggen dat je teveel betaald.

Taffysboss
door Taffysboss Aug 2, 2023 om 20:57
3 Antwoorden / Vragen

Niet als op hun website wordt vermeld dat de prijs waarvoor je bij hen een ticket aanschaft niet duurder is als bij de concurrent. Het bedrijf achter Glimble is trouwens

Arriva.

Taffysboss
door Taffysboss - Jul 27, 2023 om 10:38
3 Antwoorden / Vragen

Niet Doen! Je betaalt teveel vs OV Chipkaart en je kaartje wordt niet in de app geactiveerd!

Taffysboss
door Taffysboss - Jul 27, 2023 om 10:40
3 Antwoorden / Vragen

Niet Doen! Je betaalt teveel vs OV Chipkaart en je kaartje wordt niet in de app geactiveerd!