mo
door mosquitis Aug 31, 2017 om 17:14
Auto & vervoer

Hoe kom ik van mijn auto af

Er zijn vele sites om je auto te verkopen, ze lokken je met een leuke aanbieding. Een maal langs gegaan kraken ze je auto af met een bod waarvoor je zelf ook graag zo'n auto zou willen kopen. Onbegrijpelijk , dit zijn maffia praktijken en zo zien ze er ook uit.

3187 8 Rapporteer

simon55
door simon55 - Aug 31, 2017 om 17:16
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb er uitstekende ervaring méé

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 31, 2017 om 17:19
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Is dit misschien iets voor u?
Klik

tijger1
door tijger1 - Aug 31, 2017 om 17:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou, zo onbegrijpelijk vind ik dat niet. Dat is het verdienmodel. Heeft niets met de maffia van doen.

Maar u bent toch niet verplicht via zo'n site uw auto te verkopen?

edrick3
door edrick3 - Aug 31, 2017 om 17:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dat noemen ze 'vraag en aanbod'.
Je hoeft natuurlijk niet op zo'n bod in te gaan.
Probeer het eens via MP.

tenormin
door tenormin - Aug 31, 2017 om 17:40
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@mosquitis, voor mij leest het eigenlijk niet als Vraag & Beantwoord maar meer dat u iets constateert. Maar goed, u kunt natuurlijk ook naar de dealer van uw automerk gaan en zien wat u er nog voor krijgt. En weet u, internet barst van de sites met leuke aanbiedingen. Waar men (meestal) niet op in moet gaan. En anders, zoals @shoppie al schrijft, lees de link: de ANWB is best wel betrouwbaar. En de "hoekomikvanmijnautoaf" willen cashen, zou het geen maffia praktijken noemen. Wat gezond verstand gebruiken helpt ook vaak.

hansje klein
door hansje klein Aug 31, 2017 om 17:46
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Inderdaad. Tenminste ook goed als verhandelingsbasis met de dealer bij de aankoop van de volgende (nieuwe?) auto.

ne
door neodutchio - Aug 31, 2017 om 17:58
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Natuurlijk komt er een lager bod als u langs komt. Koopt u dure spullen vanaf een plaatje? Pas als iemand de auto gezien heeft kan er een bod komen. Of dat bod reeel is kan ik vanaf hier niet beoordelen.

Hoe u van uw auto afkomt, te koop aanbieden.

jo
door jorisw - Aug 31, 2017 om 19:40
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, zo werkt handel. Zo goedkoop mogelijk inkopen en zo duur mogelijk doorverkopen. En ondertussen nemen zij het risico over van de verkoper. Prima deal toch? Als je het niet wilt, verkoop je m zelf en pak je zelf de winst die zij nu hopen te maken.

AWYeah28
door AWYeah28 - Aug 31, 2017 om 19:50
355 Antwoorden / Vragen

Beste Mosquitis,

Als u een fatsoenlijke prijs voor uw auto wilt hebben heeft het weinig zin bij een handelaar langs te gaan, want die maakt een eenvoudige rekensom:

Te verwachten verkooprijs
Te verwachten kosten
Gewenste winst
_____________________-
Het bedrag dat u ervoor kunt krijgen.

Wilt u een betere prijs, verkoop uw auto dan zelf via één van de advertentiesites.

Succes!