in
door ingridl_1 Aug 17, 2009 om 21:34
Auto & vervoer

Hoe krijg ik het dak van mijn caravan schoon?

We hebben wegens omstandigheden onze caravan (TABBERT) vorig jaar niet goed kunnen wassen.Nu is het dak zwart en met autoshampoo niet schoon te krijgen.Wie weet waarmee we dit schoon krijgen.Hij staat het hele jaar buiten.alvast bedankt!

16128 22 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Aug 17, 2009 om 22:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Gokje: huishoudazijn, eerst even wat laten inweken.

vr.gr.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Aug 18, 2009 om 01:53
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Ingrid,

Met Commandant cleaner. Daarna in een goede polymeren was ( Turtle) zetten. Beide te verkrijgen bij automaterialenhandel.

Hardware ERror MAN.

majeun
door majeun - Aug 18, 2009 om 13:55
110 Antwoorden / 43 Vragen

hoi,

ik maak onze caravan altijd schoon met Quick and brite, ik geloof verkrijgbaar bij blokker.

dasty van de wibra is ook superrrrrrrrr.

suc6

groetjes marianne.

hu
door hultje - Aug 19, 2009 om 12:47
16 Antwoorden / 1 Vragen

Hoij, Het antwoord van Majeun is prima maar de met de daarboven genoemde commandant cleaner moet je zeker NIET werken. Het laagje lak op het dak van een caravan is wel zo dun dat je het er met gemak vanaf "cleanert". Iedere caravan dealer zal u dit desgevraagd vertellen en er ook nog eens voor waarschuwen. Daarom is het zo gevaarlijk om dit soort adviezen op te volgen. De door Majeun genoemde middelen zijn redelijk veilig maar moeten ook met de nodige voorzichtigheid worden gebruikt, niet te lang op een plek doorwrijven want dan wordt het een kale plek. suc6.

wolfenjong
door wolfenjong - Aug 19, 2009 om 13:06
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Haal een fles St Marc express vloeibaar bij de bouwmarkt,emmer warm water st Mark er in, en je hebt het beste middel om alles wat je niet meer schoon krijgt, schoon te maken.

En zet daarna het dak in de autowas dan blijft het ook beter schoon.

Succes er mee.

in
door ingridl_1 - Aug 19, 2009 om 13:10
20 Antwoorden / 14 Vragen

Ja die sponsjes ken ik wel gaan we proberen BEDANKT.

in
door ingridl_1 - Aug 19, 2009 om 13:11
20 Antwoorden / 14 Vragen

jA DIE CLAENER IS DENK IK TE HEFTIG ALS WE DAAR DE VERF MEE WEG POETSEN IS HET NOG ERGER.MAAR WEL BEDANKT VOOR DE TIP.

in
door ingridl_1 - Aug 19, 2009 om 13:12
20 Antwoorden / 14 Vragen

dit ken ik niet gaan we ook proberen bedankt!

in
door ingridl_1 - Aug 19, 2009 om 13:14
20 Antwoorden / 14 Vragen

ja daarna in de was zetten dat gaan we zeker doen.

wi
door wilo1957 - Aug 19, 2009 om 13:26
46 Antwoorden / 45 Vragen

ja die dasty van de wibra werkt prima daarna lekker in de was zetten en wat dan belangrijk is: koop een bouwzeil span dat over de caravan en gegarandeerd geen vuil dak, overigins staat mijn caravan sinds 2 jaar binnen en dat is nog het allerbeste ook voor andere vochtvorming maar das een keuze. overigins als de caravan buiten staat zette ik altijd een aantal bakken met kattengrit in de caravan gegarandeerd geen vocht meer in de caravan.Suc6

ba
door balto - Aug 19, 2009 om 13:45
8 Antwoorden / 1 Vragen

Een goed middel om de caravan schoon te krijgen is 'SUPER-TOP'. (een geconcentreerde Multi Snelreiniger).
Wij kochten het in de campingwinkel, omdat wij bij andere kampeerders zagen dat het een zeer effectief middel is.
Je moet het aanmaken met water, met spuitfles opspuiten en schoonvegen.
Op de fles staat www.SUPER-TOP.nl
Succes.

op
door oplossing - Aug 19, 2009 om 14:26
119 Antwoorden / 1 Vragen

@ingridl, met BLUE WONDER krijg je het dak weer helemaal netjes schoon. Je kan het verdunnen maar voor zeer vieze plekken ook onverdunt gebruiken (op de fles staat precies de gebruiksaanwijzing) De naam zegt het zelf al, Blue Wonder is blauw en echt wonderspul, Deze fles is verkrijgbaar bij de Marskramer. Probeer het maar, echt je caravan wordt weer als nieuw!!!!!!!!!!!!  Ik maak er werkelijk ALLES mee schoon en dan is het ook ECHT schoon.

pv
door pve - Aug 19, 2009 om 15:56
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik al jarenlang naar tevredenheid GENTLY. Het wordt ook verkocht onder de naam INCOSOL.
Gently is te koop bij elke goede caravan (boot) zaak. Het is speciaal voor boten en caravans.

http://www.gently.nl/gentlyreiniger.htm
Ook dit dien je te verdunnen met water.
Dit is echt heeeeeeeeeeel goed

ba
door bachanaal - Aug 19, 2009 om 16:06
248 Antwoorden / 7 Vragen

even de brandweer bellen. is het zo schoon....

hans515
door hans515 - Aug 19, 2009 om 16:47
250 Antwoorden / 117 Vragen

Hallo, Al jaren doe ik het met Dasty van de Wibra, ook om strepen te verwijderen ideaal.  Even laten inwerken en dan poetsen maar, gewoon met een doek. Afspoelen en dan  wel weer even in de was zetten.Succes, gr. Hans.

in
door ingridl_1 - Aug 20, 2009 om 10:18
20 Antwoorden / 14 Vragen

onze caravan staat het hele jaar buiten we hebben een seizoen plaats en daarna blijft hij ook daar dus we wassen altijd 2 x maar door ziekte is dit dit jaar globaal gebeurt en niet in de was gezet.Daarom is hij nu zo vies.Ja altijd bakken met vochtkorrels dat is ideaal.gr.INGRIDL

in
door ingridl_1 - Aug 20, 2009 om 22:20
20 Antwoorden / 14 Vragen

Ik ken dasty wel heb het ook in huis maar zou dit wel geschikt zijn voor het dak van de caravan?we gaan het van het weekend proberen bedankt en groeten

in
door ingridl_1 - Aug 20, 2009 om 22:21
20 Antwoorden / 14 Vragen

dit is niet leuk!!!!!!!!!!!!!die hebben we voor brand nodig.

grindweg
door grindweg - Aug 24, 2009 om 17:56
2308 Antwoorden / 28 Vragen

bij caravan boeren verkopen ze 123 spul werkt prima maar houd u goed aan de gebruiks aan wijzing. kost ongeveer 19 euro

si
door simbad - Aug 24, 2009 om 22:09
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bij de action kun je van die grijze sponsjes kopen, die doen wonderen, ik kan je verzekereren dat je je dak daar weer wit mee krijgt. Werkt perfect en is supergoedkoop, je zult er wel een paar verslijten maar gegarandeerd succes.

in
door ingridl_1 - Aug 24, 2009 om 22:13
20 Antwoorden / 14 Vragen

Dit is echt super gegaan dit weekend.

Het dak wordt heel mooi met deze sponsjes is wel veel werk maar het is een wonder.Verder wel ook blue wonder geprobeert maar dat ging echt niet.Dus de grijze sponsen van de action beveel ik aan voor heel veel andere vlekken!!!!!!bedankt voor deze tip.INGRIDL

in
door ingridl_1 - Aug 24, 2009 om 22:14
20 Antwoorden / 14 Vragen

De grijze strepen daar is Dasty heel goed voor maar het dak van de caravan werd er niet schoon van.maar toch bedankt voor de tip.INGRIDL