ie
door ier May 1, 2004 om 14:14
Auto & vervoer

Hoe zit het met garantie bij een 2ehands auto?

Drie weken geleden hebben mijn vriend en ik een andere auto gekocht bij een garage. Het was een ouwetje, zeiden zij, maar hij was in prima staat. Weinig kilometers, afgeleverd met een APK en helemaal nagekeken. Dit was de auto waar we naar op zoek waren, een prima, oudere auto, die niet veel koste(1350), maar die op moment van aanschaf wel spik-en-span was. We kochten hem.


Een week geleden begon de ellende. Bij het wegrijden maakte de auto rare geluiden en we zijn maar weer gestopt. na het bellen van de wegenwacht bleken het de koppelingsplaten te zijn. Cynisch genoeg waren deze net vervangen, vertelde de garagehouder, dat had hij zelf nog gedaan. De wegenwacht regelde dat ons autootje naar de garage , waar wij de auto hadden gekocht, werd gebracht zodat men hem daar kon repareren.


Maandag kwam de auto daar aan. Vervolgens werden we de hele week aan het lijntje gehouden, met de opmerking dat ''de baas er niet was en er dus geen beslissingen konden worden genomen van dien aard''. Aan het einde van de week heeft men er toch naar gekeken, maar we moesten echt niet denken dat zij voor de kosten op zouden draaien. Garantie hadden we niet, maar naar onze mening moet een ondernemer een deugdelijk product afleveren, ongeacht de prijs.


Daarnaast moet ik er nog even bij vermelden dat mijn broer een week na ons bij dezelfde garage een auto heeft gekocht. Nadat een vriend van hem de auto nog eens even helemaal heeft nagekeken, bleken er allerlei punten niet goed te zijn die essentieel zijn voor de APK, waarmee de auto is afgeleverd.


kan iemand ons vertellen of wij in ons recht staan. En wat kan mijn broer ondernemen, aangezien ze hem ook behoorlijk aan het lijntje houden. Alvast bedankt voor de reactie.


Met vriendelijke groet


 


 

412 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tetter
door tetter - May 5, 2004 om 11:27
174 Antwoorden / 14 Vragen
0

Volgens mij staat u in uw recht. Voor vervolgstappen e.d. moet u eens kijken op de site http://www.staiksterk.nl/


Hier kunt u bekijken wat u allemaal voor stappen moet ondernemen om een rechtsgeldige klachtenbrief te schrijven e.d.


succes

ap
door apkaatje - May 15, 2004 om 20:11
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Helaas kun jij geen aanspraak maken op de kosten want de auto is zonder garantie verkocht.En de handelaar kan altijd terug vallen op slijtage en daar heb je nooit geen garantie op.Maar wat jouw broer zou kunnen doen is in beroep gaan bij de RDW dan keuren zij de auto opnieuw en beoordelen dan of de auto op het moment van de keuring in goede staat had kunnen zijn.Het kost wel wat maar mischien komt er wat uit.Wat er ook gebeurt sukses 

il
door ilona11 - Jul 8, 2004 om 15:46
6 Antwoorden / 7 Vragen
0

Hallo


Diep treurig is dit ook.


Ik weet niet of jullie gepingeld hebben met de aankoopsom.


Mocht dat zo zijn dan heeft die garage houder een mooi excuus om geen garantie te geven,ik praat uit ervaring,geloof me.


Ik denk als er niet gepingeld is dat dit niet zomaar kan en hij jullie moet helpen,kosteloos wel te verstaan.


Veel sukses verder!!!!!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer

Co
Cor0789 - Sep 15, 2024 om 16:38
Geldzaken & recht

Verhuurder weigert inzage servicekosten aan huurcommissie. Wat nu?

Een huurder van onze flat (66 woningen)  heeft huurcommissie ingeschakeld om te beoordelen of de onderliggende facturen van de servicekosten wel kloppen. 

De huurcommissie heeft een onderzoeksrapport geschreven en de servicekosten op 0 gezet omdat verhuurder ondanks herhaald verzoek weigert inzage in de facturen te geven. 

Zoals huismeesterkosten terwijl er geen huismeeste ... Lees meer